Aktuelt
De ferskeste nyhetssakene fra JCDecaux. Les mer om: Teknologisk utvikling i vår kanal, nye konsesjoner, kreative utendørskampanjer og intervjuer med noen av våre ansatte

Utendørskanalen har aldri vært mer relevant for norske annonsører
Utendørskanalen er den store vinneren på mediemarkedet denne våren. Medieomsetningen gjennom mediebyråene øker totalt 9,6% i de første fem mnd. i 2022 målt mot samme periode i 2021. Utendørskanalen øker med hele 82,8% Totalt bruker annonsører 115 millioner kroner mer...

JCDECAUX STÅR BAK AMAZON SITT STØRSTE REKLAMESTUNT I NORGE NOENSINNE
Forbipasserende på Øvre Torg på Oslo S kan de to første ukene i juni nyte den største og fineste kreative installasjonen JCDecaux noen gang har laget. Kunden er Amazon Prime Video og installasjonen er en syv meter høy statue med fontene med karakterene fra serien -...

JCDecaux vant viktig vedlikeholdskontrakt i Oslo
JCDecaux har vunnet en viktig vedlikeholdskontrakt for 11 toaletter med Oslo kommune. Toalettene er fordelt over store deler av byen, og er et populært tilbud til byens befolkning. I 2021 var det nesten 160.000 besøk på toalettene driftet av JCDecaux. I 2019, før...

JCDecaux har redefinert CC Vest som digital utendørsarena
Det siste tilskuddet i JCDecaux sin medieportefølje er det viktigste kjøpesenteret på Oslos vestkant – CC Vest. Kjøpesenteret er nærmest blitt ikonisk og åpnet sine dører for publikum allerede høsten 1989. Hvert år besøker over 3,5 mill. mennesker CC Vest, som i dag...

Star Trek Picard – En lansering som engasjerer
Konkurransen mellom de ulike streaming-aktørene er knallhard. Lanseringene kommer tett og valgmulighetene er mange når aktørene skal investerer sine markedsbudsjetter for å lokke til seg nye abonnenter. Prime Video har funnet en oppskrift som fungerer. De velger...

Oslo City Showcase – den råeste utendørslokasjonen i Oslo Sentrum
JCDecaux overtok reklamekontrakten for Oslo City i mars 2018. Siden overtagelsen har vi jobbet kontinuerlig med å forbedre medietilbudet på et av Norges mest besøkte kjøpesentre. Det første vi gjorde, var å øke antallet innvendige skjermer fra tre til 15. Deretter...

Lær mer om programmatisk kjøp av utendørsreklame
Marius Valle, ansvarlig for vårt programmatiske medietilbud, har gjestet Markedsføringspodden. 15. november 2021 lanserte JCDecaux, som den første utendørsaktøren i Norge, sitt programmatiske medietilbud via SSP-en VIOOH Exchange. Norske annonsører fikk med...

JCDecaux vant Drammen
Resultatet av en ny anbudskonkurranse i Drammen er nå klart. Drammen kommune fornyer og utvider sitt samarbeid med JCDecaux Norge. Den opprinnelige avtalen mellom Drammen kommune og JCDecaux Norge ble tegnet i 2006, og er nå forlenget i 15 år. Avtalen finansierer...

Amazon sprenger formatet
Noen ganger er det veldig gøy å gjøre noe man aldri har gjort før. Spesielt når det går bra! Som eneste aktør i Norge med en buet storskjerm, har JCDecaux denne uken oppe sin første 3D-løsning. Det er Amazon sin nye satsningsserie Tidshjulet som har grepet muligheten...

JCDecaux åpner for programmatisk handel 15. november
En stadig økende andel av medieomsetningen i Norge handles programmatisk. 15. november får norske annonsører en ny kanal å handle programmatisk i, når JCDecaux lanserer sin programmatiske plattform - VIOOH Exchange. Utendørsreklamekanalen når med dette en ny...