Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

En naturlig del av Oslo-hverdagen.

26. mars 2024

Da vi ble tildelt avtalen med Sporveien Media i juni 2023, hadde vi allerede bestemt oss for å gjøre store endringer på medieproduktene som gjerne går under samlebegrepet – Utvendig Kollektivt. Vi bestemte tidlig at vi kun ville gjøre produktene Portraitside (Eurosize-format) og Megaside (Boards-format) tilgjengelig for annonsører i den lyse årstiden. Mørketid, i kombinasjon med snø og slaps, gjør det nemlig vanskelig å tilby annonsører normal JCDecaux-kvalitet. Nå merker alle som bor i Oslo-området at våren for alvor er i anmarsj, og for oss i JCDecaux var det veldig gøy å se at annonsørene igjen strømmer til dette medieproduktet da vi åpnet for det i begynnelsen av mars.

Vi i JCDecaux argumenterer hver dag for viktigheten av at annonsører både husker, vurderer og benytter den unike muligheten vi tilbyr på stasjoner, holdeplasser, inne i busser, trikker og T-banevogner. Her er reklamen en naturlig del av hverdagen til mer enn 900 000 passasjerer som hver dag benytter kollektivtilbudet i Oslo-området (daglig snitt – kilde: Ruter). Storformatene som pryder utsiden av busser og trikker, treffer mer enn 1,5 millioner mennesker i hele Stor-Osloregionen. Livet for befolkningen i storbyer som Oslo går i et hektisk tempo. Utvendig reklame på trikker og busser er en unik mulighet for annonsører til å la reklamen rulle gjennom gatene og skape oppmerksomhet på en effektiv og dominerende måte.

Utvendig kollektivreklame er storformater med merkevarebyggende egenskaper på utsiden av 87 trikker og 545 røde busser på de mest trafikkerte aksene i Oslo-trafikken, og på 572 grønne busser som hver dag kommuniserer effektivt med befolkningen i Oslo og kommunene rundt hovedstaden.

JCDecaux er genuint opptatt av å beholde fleksibilitet i dette medietilbudet for å kunne tilpasse oss ulike annonsørers behov. Noen ønsker å benytte disse reklameflatene for å dominere bybildet totalt. Andre ønsker mer en tilstedeværelse i bybildet – gjerne i kombinasjon med andre medievarianter. Vi oppfordrer derfor alle annonsører og byråer som vurderer eller ønsker mer informasjon om dette medietilbudet til å ta kontakt med oss. Da kan vi sammen, og på best mulig måte, finne løsninger som er tilpasset den enkelte annonsørs behov.

Kanskje du også liker…