For seks mnd.-siden var det champagnefeiring av en viktig seier hos JCDecaux i Nydalen. Tildelingen av ny avtale med Sporveien Media ble offentliggjort og JCDecaux skal de neste 8 årene både drifte og selge reklame på den største og viktigste utendørsavtalen i Norge. Avtalen gir JCDecaux og norske annonsører tilgang til 320 mill. årlige reisende på T-bane, trikk og buss i Oslo og Stor-Oslo.
Siden juni i fjor har det blitt jobbet knallhardt i alle JCDecaux-avdelinger med en mobiliseringsplan. En plan som sikre en smidig overtagelse og videreutvikling av den mest attraktive utendørskontrakten i Norge. Medietilbudet vil bli justert. Nye vedlikeholdsrutiner er etablert. Detaljert passasjerdata og en rekke nye JCDecaux-ansatte, var på plass i god tid før lanseringsdato.
Da de fleste nordmenn var opptatt av raketter og å ønske hverandre et godt nytt år, gikk teknisk avdeling i JCDecaux i gang. Én uke senere kan vi fornøyd melde at planleggingsarbeidet har gitt resultater. Til tross for en uvanlig kald start på det nye året, er vi godt i rute og snart i mål med fase 1. I fase 2, som kommer litt senere, vil vi også etablere nye reklameflater og nye medievarianter som vil gi norske annonsører muligheten til å kommunisere enda mer effektivt med et omfattende og meget attraktivt publikum.
Under – et lite utvalg av de annonsørene vi har hatt oppe den første uken.