Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Kampanjerapportering
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

LEDERSKIFTE I JCDECAUX

1. november 2023

Gisle Holst Roness tar over roret for JCDecaux – Øyvind Markussen trer til side.

Den nye lederen for det franskeide utendørsreklameselskapets virksomhet, er mangeårig viseadministrerende direktør, Gisle Holst Roness. Gisle Holst Roness har vært med i selskapet siden oppstarten i 1998 og har både vært CFO og COO i selskapet. Han er utdannet siviløkonom fra BI og har tilleggsutdannelse fra NHH.

Øyvind Markussen har siden oppstarten i 1998 ledet JCDecaux Norge og siden 2007 også selskapets operasjoner i de baltiske landene. Den siste oppgaven skal han fortsette med, men trer nå til side som administrerende direktør for virksomheten i Norge.

– Jeg er først og fremst stolt over å ha fått dette ansvaret fra vår sjef, Jean-Francois Decaux. Jeg har, i likhet med Øyvind, lang fartstid i JCDecaux og kjenner selskapet godt. Øyvind har vært en veldig god og stødig leder for meg i alle disse årene. Nå skal jeg bruke tid på å lære meg den nye rollen, slik at jeg kan lede best mulig på min måte. Jeg vil snakke med og lytte til folk både internt og eksternt, og jeg vil fokusere på det viktigste for oss i JCDecaux. Nemlig å gjøre en så solid jobb som mulig for alle involverte parter. Våre ansatte, samarbeidspartnere, eierne i Frankrike og selvfølgelig byråer og annonsører. JCDecaux og utendørs kommer til å vokse i årene som kommer, og det gleder jeg meg til å bidra til, sier Gisle Holst Roness, ny administrerende direktør i JCDecaux Norge. Øyvind vil fortsatt jobbe fra hovedkontoret i Nydalen, både som sparringspartner for ledelsen i Norge og Regional Director for JCDecaux sine operasjoner i Baltikum. Han vil i tillegg bruke mye tid fremover på arbeidet med den nye dekningstallsundersøkelsen.

– Det å komme med denne kunngjøringen er selvfølgelig veldig spesielt for meg. Det er jo dette jeg har drevet med de siste 25 årene, men det er på eget initiativ og noe jeg har tenkt på og diskutert med ledelsen i Frankrike lenge. Vi har nettopp vunnet en av de viktigste avtalene for utendørsannonsering i Norge – kontrakten med Sporveien Media – og jeg er 65 år. Timingen kunne ikke vært bedre, og jeg er ganske sikker på at dette ikke kommer som et stort sjokk på så mange. Jeg vet også at selskapet er i de beste hender når Gisle nå tar over, sier Øyvind Markussen.

Kanskje du også liker…