4. januar i år sendte JCDecaux ut en pressemelding om at vi etter en omfattende tilbudsrunde hadde fått fornyet tillit av Stavanger kommune. I dag, 9. juni, kan vi sende ut en ny melding. Denne gangen kan JCDecaux stolt informere om at vi i en ny konkurranse har vunnet kontrakten for reklamefinansierte bymøbler i Sandnes og Sola. JCDecaux befester med dette sin posisjon som den dominerende utendørsreklameaktøren i Rogalandsregionen.
JCDecaux har operert denne avtalen med Sandnes og Sola siden 2002. Den nye kontrakten strekker seg til 2038 og omtales som en veldig viktig seier for JCDecaux.
– En av utendørsreklamekanalens aller viktigste egenskaper er, som alle mediekjøpere vet, å bygge dekning raskt i befolkningstette områder. I likhet med avtalen med Stavanger kommune er den nye kontrakten med Sandnes og Sola strategisk svært viktig for oss. Vi kan fortsette å tilby annonsører en unik mulighet til å kommunisere effektivt med mer enn 340.000 innbyggere i en av de raskest voksende byregionene i Norge. Dette er viktig for annonsørene og det er viktig for oss, sier administrerende direktør i JCDecaux Norge, Øyvind Markussen.
I planleggingen av dette prosjektet er det lagt betydelig vekt på bærekraft.
– Vi vil i all hovedsak benyttes brukte, men oppgraderte toaletter og leskur. Dette er en sentral trend i vår bransje og et viktig grep i vår ESG-strategi. Vi er svært glade for å få denne muligheten, da dette reduserer klimaavtrykket på dette prosjektet betydelig, avslutter Markussen.
Totalt er det 3 kontrakter for reklamefinansierte gatemøbler i Rogalandsregionen. Avtalen med Sandnes og Sola, Stavanger kommune og avtalen med Rogaland fylkeskommune som dekker riks- og fylkesvegnettet fra Haugesund i nord til Eigersund i sør. JCDecaux opererer alle disse avtalene.