Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Kampanjerapportering
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

JCDecaux støttet Flyktninghjelpens julekampanje.

22. januar 2024

Årets julegave fra JCDecaux til Flyktninghjelpen var en omfattende kampanje for å skape oppmerksomhet rundt det viktige arbeidet de gjør for å hjelpe mennesker på flukt. Kampanjen hadde også som mål å selge pepperkakehus, designet av Snøhetta, for å skaffe inntekter til dette viktige arbeidet.

I tillegg til å bidra med omfattende eksponering på våre reklameflater, var mange JCDecaux-ansatte aktivt med i dette arbeidet. Helt siden august har vi jobbet tett med Flyktninghjelpen for å legge til rette for at våre reklameflater og våre arenaer på best mulig måte kunne støtte arbeidet for å hjelpe mennesker som er på flukt fra sine hjem.

En av de som har jobbet mest med dette er Driftssjef for kjøpesenter og Innovate, Reidar Kirkevik. Reidar har til daglig mange ulike oppgaver for å gi annonsører best mulig opplevelser med, og resultater av, sine aktiviteter på våre arenaer og reklameflater.

– Dette er selvfølgelig ekstra inspirerende. Til vanlig jobber vi alle for å gi annonsører så gode kampanjer som mulig. Dette er både gøy og viktig, men det er selvfølgelig litt ekstra motiverende å hjelpe til med å få ut et så viktig budskap i juletiden, sier Reidar.

Akkurat nå er over 100 millioner mennesker på flukt fra krig og konflikt. Flyktninghjelpen er til stede i over 40 land og gir hjelp i noen av de mest akutte krisene, inkludert på Gazastripen, i Ukraina, Sudan, Syria og Afghanistan. Mennesker har fått livet snudd på hodet av krig, vold, terror og undertrykkelse. De har ikke bare mistet sine hjem, men også den trygge basen i tilværelsen.

Flyktninghjelpen er godt fornøyd med resultatet av årets julekampanje, og takker for bidraget de har fått fra JCDecaux og andre aktører i næringslivet.

– Å sørge for at mennesker på flukt får tak over hodet er noe av det viktigste vi gjør. Et hjem gir beskyttelse, varme og tilhørighet. Det kan gjenopprette verdighet og håp. Vi er takknemlig for den viktige støtten fra næringslivet og håper nå at mange her i Norge har lyst til være med å bygge et litt annerledes og symboltungt pepperkakehus i år, og bidra til vårt arbeid som inkluderer å gi husly til mennesker på flukt, sier Flyktninghjelpens prosjektleder for formidling, Torstein Bae.

Intern bakekonkurranse
I tillegg til å støtte med reklamekapasitet, kreative utforming og innspill, samt alt det praktiske rundt kampanjeavviklingen, tok JCDecaux Norge dette samarbeidet enda lenger.

Årets julegave til ansatte var nettopp det omtalte pepperkakehuset og det ble i tillegg arrangert en intern konkurranse som gikk ut på å bygge det fineste huset. Huset som Snøhetta har designet er en forholdsvis komplisert konstruksjon, men et imponerende antall JCDecaux-ansatte var modige nok til å delta.

Seier gikk til en av to dansker på hovedkontoret i Oslo, Prosjektleder og systemansvarlig Rasmus Gamskjær Andersen. Han leverte dette imponerende byggverket:

Kanskje du også liker…