Aktuelt
Oppdag de siste nyhetene fra JCDecaux Norge. Utforsk den teknologiske utviklingen innen utendørsreklame og la deg inspirere av innovative reklamekampanjer.
Squid Game slår rekorder etter massiv reklamekampanje
En av Netflix sine mest suksessfulle serier er sesong 1 av Squid Game og forventningene var derfor store da sesong 2 skulle lanseres. Kampanjen krevde ekstra oppmerksomhet for å sikre at engasjementet ble minst like stort denne gangen. Utendørs ble tidlig valgt som en...
Flyktninghjelpen og JCDecaux – sammen for å gi mennesker på flukt et hjem til jul
JCDecaux har helt siden Russlands fullskalainvasjon av Ukraina i februar 2022, aktivt støttet det utrolig viktige arbeidet Flyktninghjelpen hver dag gjør for mennesker på flukt i verden. Nå er årets julekampanje i gang, og også denne gangen er JCDecaux en svært viktig...
Ungt jenteband ble kjendiser på en uke takket være innvendig kollektivreklame
Innvendig reklame på T-bane og buss har historisk vært en svært populær mediekanal for annonsører som søker ekstra oppmerksomhet i Oslo-området. Årsaken er innlysende. Man treffer fryktelig mye folk i løpet av en uke. Folk sitter bokstavelig talt inne i, og reiser...
Utvendig kollektivreklame i Oslo-området har aldri vært bedre
Sommeren har tjuvstartet og det er et yrende liv i Oslos gater. Større formater på de nye trikkene, de etablerte storformatene på utsiden av 545 røde- og 572 grønne busser gjør at utvendig kollektivreklame aldri har vært mer effektivt for annonsører. Reklame utvendig...
Antallet kollektivreiser i Oslo-området økte kraftig i 2023
Antallet reiser med kollektivtrafikken i Oslo-regionen øker kraftig. I 2023 ble det foretatt om lag 340 millioner påstigninger på T-bane, trikk og buss, noe som er en økning på hele 12% sammenlignet med 2022. Dette er fantastiske tall som er helt på høyde med...
Vi revitaliserer innvendig kollektivreklame
JCDecaux revitaliserer innvendig kollektivreklame, ved å støtte lovende jentegruppe med massiv kampanje på 15 000 reklameplakater. I januar tok vi over kontrakten med Oslo Sporveier. Dette er en meget omfattende kontrakt med både digitale og analoge reklameflater på...
En naturlig del av Oslo-hverdagen.
Da vi ble tildelt avtalen med Sporveien Media i juni 2023, hadde vi allerede bestemt oss for å gjøre store endringer på medieproduktene som gjerne går under samlebegrepet – Utvendig Kollektivt. Vi bestemte tidlig at vi kun ville gjøre produktene Portraitside...
PrDOOH utgjør allerede en betydelig andel av utendørsomsetningen
Ofte, sikkert for ofte, faller vi i mediekanalene for fristelsen til å presentere løsningen. Løsningen, med stor L - på de fleste av annonsørers kommunikasjonsbehov. Vi i utendørskanalen og JCDecaux er ikke noe unntak. Vi kjenner vår kanal best, og vi vil selvfølgelig...
JCDecaux har fylt på med nye talenter – fullførte rekrutteringsprosess på rekordtid
1. Januar 2024 tok JCDecaux over den aller viktigste utendørsreklameavtalen i Norge. Avtalen med Sporveien Media for både salg- og drift av alle reklameinstallasjoner på T-bane, trikk og buss i Stor-Oslo. Den nye avtalen utløste et behov for flere flinke folk i salgs-...
JCDecaux støttet Flyktninghjelpens julekampanje.
Årets julegave fra JCDecaux til Flyktninghjelpen var en omfattende kampanje for å skape oppmerksomhet rundt det viktige arbeidet de gjør for å hjelpe mennesker på flukt. Kampanjen hadde også som mål å selge pepperkakehus, designet av Snøhetta, for å skaffe inntekter...