Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Kampanjerapportering
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

Antallet kollektivreiser i Oslo-området økte kraftig i 2023

21. mai 2024

Antallet reiser med kollektivtrafikken i Oslo-regionen øker kraftig. I 2023 ble det foretatt om lag 340 millioner påstigninger på T-bane, trikk og buss, noe som er en økning på hele 12% sammenlignet med 2022. Dette er fantastiske tall som er helt på høyde med toppårene 2018 og 2019, før pandemien. Den største publikumsøkningen kommer på trikk og på de røde sentrumsbussene – begge opp hele 15% sammenlignet med 2022. Publikumsøkningen på T-bane og grønne regionsbusser er også betydelig – henholdsvis 10% og 11%.

Dette er selvfølgelig svært gode nyheter for Sporveien Media, som sammen med JCDecaux, jobber for å gjøre denne arenaen så attraktiv for både publikum og annonsører som mulig.

Sterk publikumsvekst er svært gledelig. Vi har også fått en veldig god start på 2024 med vår nye kontraktspartner, JCDecaux. Vi samarbeider tett for å utvikle alle driftsarter til å bli attraktive arenaer for både passasjerer og annonsører. Vårt hovedmotiv er å generere viktige ekstrainntekter for å gjøre kollektivtilbudet til befolkningen enda bedre. Både publikumsoppslutning og omsetning utvikler seg positivt, og vi er følgelig svært fornøyde med oppstarten, sier daglig leder i Sporveien Media, Inge Aasen.

JCDecaux tilbyr annonsører mulighet til å kommunisere med både T-bane-, trikk- og busspassasjerer i hele Oslo-området. Dette, i tillegg til utvendig reklame på trikker og busser, gir annonsører en unik mulighet til å være en naturlig del av hverdagen for travle mennesker i det mest befolkningstette området av landet.

En kraftig vekst i publikumsgrunnlaget er selvfølgelig svært gode nyheter også for JCDecaux.

-Vi er svært fornøyde med både oppstart og drift de første 4 månedene. Vi har ansatte ute både dag og natt, 7 dager i uken, for å gjøre medietilbudet så godt for annonsører som mulig. Vi har i tillegg mange spennende og konkrete planer for å gjøre kontrakten med Sporveien Media enda mer effektiv. Annonsørene har mye å se frem til, og vi gleder oss selvfølgelig stort over den fantastiske publikumsutviklingen, sier administrerende direktør i JCDecaux Norge, Gisle Holst Roness.

Har du spørsmål eller ønsker å høre mer om mulighetene for å benytte vårt medietilbud i Oslo-regionen, er det selvfølgelig veldig hyggelig hvis du tar kontakt med oss.

Kanskje du også liker…