Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Kampanjerapportering
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

Squid Game slår rekorder etter massiv reklamekampanje

Helfoliert leskur på Aker Brygge, designet som et landemerke fra Squid Game.

9. januar 2025

En av Netflix sine mest suksessfulle serier er sesong 1 av Squid Game og forventningene var derfor store da sesong 2 skulle lanseres. Kampanjen krevde ekstra oppmerksomhet for å sikre at engasjementet ble minst like stort denne gangen. Utendørs ble tidlig valgt som en av de viktigste ingrediensene i reklamekampanjen.

Sammen med Netflix, Wavemaker og T&Pm utarbeidet JCDecaux kreative løsninger som la til rette for maksimal oppmerksomhet og interaksjon med et stort antall mennesker i hovedstaden.

Mann tar bilde med mobilen av reklame for Squid Game ut av vinduet på T-banen.

Valkyrien Stasjon overrasker reisende på T-banen.

Uforventede plasseringer engasjerer

I en periode hvor de reisende på T-banen er vant med å se nissen og julebelysning på nedlagte Valkyrien stasjon, ble de i år overrasket med et stort rosa banner og vakter fra serien.

De ikoniske vaktene lyste opp og man kunne høre kommentarer som «Oi, se Squid Game!» fra overraskede passasjerer, sier Stian Stark Husby, Creative Lead i JCDecaux.

En annen nøkkellokasjon for utendørsaktiviteten var Aker Brygge. Her ble to leskur forvandlet til landemerker, som ser ut som kulisser fra serien. Et krav fra kunden var at det skulle være gode fotomuligheter.

– Derfor kom vi i JCDecaux opp med idéen om å sette inn tre vaktboder med vakter. Alt lagt til rette for å ta selfies!

Mann tar bilde av helfoliert leskur på Aker Brygge, designet som et landemerke fra Squid Game.

Helfoliert leskur på Aker Brygge, designet som et landemerke fra Squid Game.

I tillegg til Innovate-løsninger dominerte Squid Game Oslo City med store bannere, i tillegg til en rekke digitale plasseringer rundt i byen.

Reklamebanner av Squid Game på OSlo City.

Dominerende bannere på Oslo City.

70 millioner visninger

Alt dette har vært med på å bygge opp forventningene til serien og publikum har elsket det. Netflix selv har sagt at de hadde 68 millioner visninger første uken, noe som løfter serien inn på en prestisjetung rekordliste. Allerede nå er sesong 2 av Squid Game den syvende mest populære ikke-engelske Netflix-serien noensinne!

Globalt har en rekke events og kreative utendørskampanjer bidratt stort til hypen rundt serien. I Amsterdam hadde de en helfoliert ferge, i Belgia tok de over et stort bygg og i Stockholm kunne vi se hundrevis av vakter marsjere gjennom byen. Størst var det likevel i Bangkok der en stor dukke seilte gjennom kanalen.

Denne typen markedsføring har gjort fenomenet Squid Game til mer enn bare en TV-serie. Publikum har selv tatt del i historien, gjennom et bredt spekter av kreativitet, samarbeid og lokale aktiviteter over hele verden!

Kanskje du også liker…