Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Kampanjerapportering
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

Flyktninghjelpen og JCDecaux – sammen for å gi mennesker på flukt et hjem til jul

15. november 2024

JCDecaux har helt siden Russlands fullskalainvasjon av Ukraina i februar 2022, aktivt støttet det utrolig viktige arbeidet Flyktninghjelpen hver dag gjør for mennesker på flukt i verden. Nå er årets julekampanje i gang, og også denne gangen er JCDecaux en svært viktig bidragsyter.

Målet med kampanjen er å samle inn inntekter til Flyktninghjelpens arbeid, som er med på å gi husly til mennesker som har mistet sine hjem eller har blitt tvunget på flukt på grunn av krig. Et av de viktige tiltakene som gjøres for å oppnå dette er salget av pepperkakehus.

Pepperkakehuset er tegnet av arkitekter i Snøhetta, og årets design er et symbol på det som ikke er der lenger – et hjem som har gått tapt.

Flyktninghjelpens pepperkakehus som symboliserer et hjem som ikke er der lenger.

JCDecaux sitt bidrag med å få budskapet ut er omfattende. Vi bidrar med en innovativ reklamekampanje, samt kreativ utforming, innspill og alt det praktiske rundt kampanjeavviklingen.

– Å sørge for at mennesker på flukt får tak over hodet er noe av det viktigste vi gjør. Et hjem gir beskyttelse, varme og tilhørighet. Vi håper at mange har lyst til å være med å bygge et litt annerledes og symboltungt pepperkakehus i år. Bidraget, hjelpen og det fantastiske samarbeidet vi har med JCDecaux er helt spesielt, sier talsperson Torstein Bae i Flyktninghjelpen.

Akkurat nå er 120 millioner mennesker på flukt fra krig og konflikt. Flyktninghjelpen er til stede i over 40 land og gir hjelp i noen av de mest akutte krisene, inkludert på Gazastripen, i Ukraina, Sudan og Syria.

– Mennesker har fått livet snudd på hodet av krig, vold, terror og undertrykkelse. De har ikke bare mistet sine hjem, men også den trygge basen i sin tilværelse. Flyktninghjelpen er glade for at JCDecaux bidrar med reklamekapasitet, slik at vi får dette budskapet ut til så mange som mulig, avslutter Bae.

Eurosize showcase for Flyktninghjelpen på Oslo S.

En av de som har jobbet tett med Torstein Bae de siste tre årene, er markedsdirektør Jo-Øystein Slinde i JCDecaux.

– Utendørskanalen har aldri vært viktigere for norske annonsører enn nå i 2024. Andelene er rekordhøye, og dette inspirerer oss til å jobbe knallhardt for at denne veksten skal fortsette også neste år. Det å få muligheten til å jobbe så godt og så tett med en organisasjon som Flyktninghjelpen er også veldig inspirerende for alle ansatte i JCDecaux. Her er det mange hos oss om legger ned en betydelig ekstrainnsats, og som fortjener et skikkelig klapp på skulderen.

Eurosize showcase med Flyktninghjelpen på Oslo S.

Kanskje du også liker…