I samarbeid med design- og teknologistudioet uppercase, har vi igjen gleden av å invitere til «Out of Office». En storslått digital kunstutstilling utendørs på et av de travleste områdene i Oslo sentrum.
Den 3. april fra kl. 16.00 til midnatt forvandles Aker Brygge til et utendørs kunstgalleri. I dette tidsrommet byttes reklamen på 27 av JCDecaux sine skjermer ut med nyskapende arbeider innen animasjon, 3D, 2D, Motion Graphics, Stop Motion og Code Motion.
I 2023 ble utstillingen realisert for første gang. Deltakelsen og responsen fra publikum var så god at vi har valgt å gjenta suksessen. Sist ble arrangementet gjennomført på en søndag, men i år har vi valgt å gjennomføre arrangementet en torsdag ettermiddag – rett etter jobb, når svært mange beveger seg til og fra de ulike tilbudene på Aker Brygge.
Vi er glade for å kunne tilby disse skjermene til kreative talenter som ønsker å vise frem sine arbeider. Out of Office gir kunstnere og designere en unik mulighet til å uttrykke seg, eksperimentere og dele inspirasjon med et bredt publikum. Vi håper dette vil bidra til å inspirere og tenke nytt, sier Jo-Øystein Slinde, markedsdirektør i JCDecaux.
Enten du er forbipasserende eller fastboende, vil Out of Office-utstillingen bringe noe annerledes og spennende til Aker Brygge denne kvelden. Publikum vil få oppleve hvordan skjermene lyser opp med digital kunst, kreativitet og innovasjon.
Vi har allerede mottatt bidrag fra både norske og internasjonale artister. Det har kommet mange tilbakemeldinger, der også anerkjente kunstnere gir oss kudos for å skape en plattform for visuell kunst, sier Rickard Lawson, CEO i uppercase.
For mer informasjon, besøk nettsiden til Out Of Office her.