Aktuelt
De ferskeste nyhetssakene fra JCDecaux. Les mer om: Teknologisk utvikling i vår kanal, nye konsesjoner, kreative utendørskampanjer og intervjuer med noen av våre ansatte

Massiv digital utbygging på norske togstasjoner
JCDecaux utvider nå den digitale porteføljen på landets togstasjoner. Etter utbyggingen vil vårt digitale nettverk dekke 87% av det togreisende publikummet på ca. 80 millioner passasjerer årlig. I den første kontraktsperioden ble de største togstasjonene i Oslo, samt...

JCDecaux øker kvalitetsfokuset ytterligere med enda en ISO-sertifisering
Våre grunnleggende historiske verdier er kvalitet, ærlighet og åpenhet. Vi jobber målrettet og utfordrer oss selv hver eneste dag for å leve opp til disse verdiene. JCDecaux Norge ble allerede i 2005 sertifisert i henhold til ISO 14001, en sertifisering som krever at...

JCDecaux får fornyet tillit fra Stavanger kommune
JCDecaux har med stor suksess håndtert avtalen for reklamefinansierte bymøbler i Stavangerregionen i mer enn 20 år. Resultatet av en ny omfattende tilbudsrunde er nå klart, og JCDecaux får fornyet tillit fra Stavanger kommune. Avtalen er meget omfattende og inneholder...

Ruster opp med Creative Sales Team
Nå oppretter vi et eget kreativt salgsteam. Vår salgsdirektør, Torgeir Johannessen, kan fortelle at vi ser en fantastisk vekst på dette området. – I år har vi gjennomført ulike Innovate-aktiviteter nesten hver eneste uke. Noen av aktivitetene er direktebestillinger av...

Utendørsbransjen valgte Ipsos
Outdoor Media AS – det felles eide selskapet som er etablert for å ivareta utendørsbransjens valuta og publikumsmålinger – mottok etter en svært grundig anbudsprosess svar fra fem av de ledende globale og europeiske selskapene innenfor dette fagfeltet i Norge og...

Maktens Ringer er en maktdemonstrasjon
Den nye Prime Video-serien, basert på Ringenes Herre-universet til J.R.R. Tolkien, hadde premiere 2. sept. og er verdens til nå klart dyreste TV-serie. Prime Video gir igjen full gass i utendørskanalen når de i dagene før premieren forteller norske seere om...

3 nye salgstalenter + et comeback
Utendørs er vekstvinneren i mediemarkedet så langt i 2022. Kanalen kan vise til en omsetningsvekst på hele 63,3%, målt mot samme periode i 2021 (Mediebyråforeningen pr. juli). Vi opplever stor etterspørsel fra både norske- og internasjonale annonsører om dagen. Denne...

Utendørskanalen har aldri vært mer relevant for norske annonsører
Utendørskanalen er den store vinneren på mediemarkedet denne våren. Medieomsetningen gjennom mediebyråene øker totalt 9,6% i de første fem mnd. i 2022 målt mot samme periode i 2021. Utendørskanalen øker med hele 82,8% Totalt bruker annonsører 115 millioner kroner mer...

JCDECAUX STÅR BAK AMAZON SITT STØRSTE REKLAMESTUNT I NORGE NOENSINNE
Forbipasserende på Øvre Torg på Oslo S kan de to første ukene i juni nyte den største og fineste kreative installasjonen JCDecaux noen gang har laget. Kunden er Amazon Prime Video og installasjonen er en syv meter høy statue med fontene med karakterene fra serien -...

JCDecaux vant viktig vedlikeholdskontrakt i Oslo
JCDecaux har vunnet en viktig vedlikeholdskontrakt for 11 toaletter med Oslo kommune. Toalettene er fordelt over store deler av byen, og er et populært tilbud til byens befolkning. I 2021 var det nesten 160.000 besøk på toalettene driftet av JCDecaux. I 2019, før...