Aktuelt
De ferskeste nyhetssakene fra JCDecaux. Les mer om: Teknologisk utvikling i vår kanal, nye konsesjoner, kreative utendørskampanjer og intervjuer med noen av våre ansatte

Mie har sommerjobb i JCDecaux
I sommer har Mie (18) tatt på seg den viktige oppgaven med å ta dokumentasjonsbilder av utendørskampanjer for JCDecaux. Dokumentasjon er en viktig del av kampanjeoppsummeringen, som vi i JCDecaux sender til kunder etter fullførte kampanjer. Nå som mange av våre faste...

Schibsted og JCDecaux: A match made in heaven
Vi i JCDecaux inngår samarbeid med Schibsted for å tilby bred og rask dekning i en premium kontekst. Vi representerer to kanaler som komplementerer og forsterker hverandre. Nå har vi gjort det enda enklere for annonsører å sikre bred dekning med et produkt som har...

Vi har lansert vår nye Data Management Platform
Vi i JCDecaux er stolte av å gå i front med lanseringen av vår nye Data Management Platform (DMP). Dette verktøyet setter en ny standard for hvordan vi kan forbedre og optimalisere effekten av utendørsreklame. Ifølge VIOOHs nye rapport "State of the Nation 2025" er...

Hvorfor utendørs i sommer?
I sommer er det gode muligheter for å nå din målgruppe ved å implementere utendørsreklame (OOH) som en del av din markedsføringsstrategi. Dette er tiden hvor folk bruker tid utendørs, er mer sosiale, reiser, oppsøker attraksjoner og deltar på arrangementer. Enten du...

Hvorfor vokser utendørskanalen?
Utendørskanalen (OOH) har aldri vært viktigere for norske annonsører. Utendørsandelen av reklamekjøp gjennom norske mediebyråer har så langt i 2025 hatt en vekst på 18,8 prosent. Vi vil under løfte frem noen hovedforklaringer på hvorfor vi opplever økt etterspørsel...

OsloMet inspirerer studenter med innvendig kollektivreklame
OsloMet inspirerer eksisterende og nye studenter med innvendig kollektivreklame. Innvendig reklame på T-bane og buss, er en svært populær mediekanal for annonsører som søker ekstra oppmerksomhet i Oslo og Akershus. Her treffer man et stort antall reisende og en...

Tilpasninger i reklametilbudet under «Det store T-baneløftet»
Dette betyr Sporveiens T-baneoppgraderinger i Oslo for norske annonsører. Hvert år foretas det godt over 100 millioner reiser med T-banen i Oslo, og en kåring i 2024 rangerte Oslos T-bane som Europas beste. For Sporveien er likevel ikke best bra nok, og er i disse...

88 % av bransjen fikk med seg bransjetrynene
Da JCDecaux overtok avtalen med Sporveien Media i januar 2024, tok vi raskt målrettede grep for å gjøre innvendig kollektivreklame mer tydelig og mer effektiv for annonsører. Sammen med Publicis Kitchen gjorde vi kampanjen for det totalt ukjente jentebandet Drakånis...

Nye storskjermer på de største T-banestasjonene i Oslo
Reklamen ruller nå på de nye storskjermene mellom spor på både Stortinget og Jernbanetorget T-banestasjon. Dette markerer starten av en omfattende utbygging av et nettverk bestående av totalt 26 storskjermer. Hver av disse har en størrelse på imponerende 10...

LYKO bruker egne ansatte i Bad Hair Day-kampanje i Oslo sentrum
En "Bad Hair Day" er noe de fleste kan kjenne seg igjen i. LYKO bruker utendørskanalen til å spille på humor og selvironi når de her viser frem dårlige hårdager for tusenvis av forbipasserende i hovedstaden. LYKO har som ambisjon å være lekne og relevante i...