Aktuelt
De ferskeste nyhetssakene fra JCDecaux. Les mer om: Teknologisk utvikling i vår kanal, nye konsesjoner, kreative utendørskampanjer og intervjuer med noen av våre ansatte
Vi revitaliserer innvendig kollektivreklame
JCDecaux revitaliserer innvendig kollektivreklame, ved å støtte lovende jentegruppe med massiv kampanje på 15 000 reklameplakater. I januar tok vi over kontrakten med Oslo Sporveier. Dette er en meget omfattende kontrakt med både digitale og analoge reklameflater på...
En naturlig del av Oslo-hverdagen.
Da vi ble tildelt avtalen med Sporveien Media i juni 2023, hadde vi allerede bestemt oss for å gjøre store endringer på medieproduktene som gjerne går under samlebegrepet – Utvendig Kollektivt. Vi bestemte tidlig at vi kun ville gjøre produktene Portraitside...
PrDOOH utgjør allerede en betydelig andel av utendørsomsetningen
Ofte, sikkert for ofte, faller vi i mediekanalene for fristelsen til å presentere løsningen. Løsningen, med stor L - på de fleste av annonsørers kommunikasjonsbehov. Vi i utendørskanalen og JCDecaux er ikke noe unntak. Vi kjenner vår kanal best, og vi vil selvfølgelig...
JCDecaux har fylt på med nye talenter – fullførte rekrutteringsprosess på rekordtid
1. Januar 2024 tok JCDecaux over den aller viktigste utendørsreklameavtalen i Norge. Avtalen med Sporveien Media for både salg- og drift av alle reklameinstallasjoner på T-bane, trikk og buss i Stor-Oslo. Den nye avtalen utløste et behov for flere flinke folk i salgs-...
JCDecaux støttet Flyktninghjelpens julekampanje.
Årets julegave fra JCDecaux til Flyktninghjelpen var en omfattende kampanje for å skape oppmerksomhet rundt det viktige arbeidet de gjør for å hjelpe mennesker på flukt. Kampanjen hadde også som mål å selge pepperkakehus, designet av Snøhetta, for å skaffe inntekter...
Utendørskanalen har aldri vært viktigere for norske annonsører
Tirsdag 16 januar publiserte Kampanje en nyhetssak som presenterte Mediebyråforeningen sitt Mediebarometeret med totaltallene for 2023. Saken hadde overskriften: UTENDØRSSELSKAPER TAR REKORDSTOR ANDEL AV REKLAMEMARKEDET - VELDIG STOLTE. Digitalisering og fallende...
Da er vi endelig i gang
For seks mnd.-siden var det champagnefeiring av en viktig seier hos JCDecaux i Nydalen. Tildelingen av ny avtale med Sporveien Media ble offentliggjort og JCDecaux skal de neste 8 årene både drifte og selge reklame på den største og viktigste utendørsavtalen i Norge....
LEDERSKIFTE I JCDECAUX
Gisle Holst Roness tar over roret for JCDecaux – Øyvind Markussen trer til side. Den nye lederen for det franskeide utendørsreklameselskapets virksomhet, er mangeårig viseadministrerende direktør, Gisle Holst Roness. Gisle Holst Roness har vært med i selskapet siden...
SPORVEIEN MEDIA OG JCDECAUX INNGÅR MILLIARDKONTRAKT
Resultatet av den viktigste tilbudskonkurransen på det norske utendørsreklamemarkedet er nå klart. JCDecaux har gått seirende ut og får ansvaret for reklameformidling, drift og vedlikehold, samt videreutvikling av kontraktens medietilbud. Avtalen omfatter reklame på...
JCDECAUX BEFESTER SIN POSISJON I ROGALAND YTTERLIGERE
4. januar i år sendte JCDecaux ut en pressemelding om at vi etter en omfattende tilbudsrunde hadde fått fornyet tillit av Stavanger kommune. I dag, 9. juni, kan vi sende ut en ny melding. Denne gangen kan JCDecaux stolt informere om at vi i en ny konkurranse har...