Aktuelt
De ferskeste nyhetssakene fra JCDecaux. Les mer om: Teknologisk utvikling i vår kanal, nye konsesjoner, kreative utendørskampanjer og intervjuer med noen av våre ansatte

Derfor har kjente bransjetryner tatt over bussene og trikkene i Oslo
Da JCDecaux overtok avtalen med Sporveien Media i januar 2024, tok vi flere tydelige grep for å gjøre utvendig kollektivreklame enda bedre og mer attraktivt for annonsører. Vi jobbet med formatene, og vi bestemte oss for å stenge salget i perioden november til og med...

Hvorfor skal du reklamere utendørs?
Dersom du bruker utendørskanalen (OOH) riktig, vil du som annonsør oppnå gode resultater fort. Det er likevel viktig å være klar over kanalens styrker og eventuelle svakheter, egenskapene til de ulike formatene og hvordan man effektivt kombinerer utendørsreklame med...

Hvorfor vokser utendørskanalen?
Utendørskanalen (OOH) har aldri vært viktigere for norske annonsører. Utendørsandelen av reklamekjøp gjennom norske mediebyråer var i 2024 rekordhøye 8,6%. En vekst på hele 11 prosent sammenlignet med 2023 (Mediebyråforeningen). Denne veksten forventes å fortsette i...

Squid Game slår rekorder etter massiv reklamekampanje
En av Netflix sine mest suksessfulle serier er sesong 1 av Squid Game og forventningene var derfor store da sesong 2 skulle lanseres. Kampanjen krevde ekstra oppmerksomhet for å sikre at engasjementet ble minst like stort denne gangen. Utendørs ble tidlig valgt som en...

Flyktninghjelpen og JCDecaux – sammen for å gi mennesker på flukt et hjem til jul
JCDecaux har helt siden Russlands fullskalainvasjon av Ukraina i februar 2022, aktivt støttet det utrolig viktige arbeidet Flyktninghjelpen hver dag gjør for mennesker på flukt i verden. Nå er årets julekampanje i gang, og også denne gangen er JCDecaux en svært viktig...

Ungt jenteband ble kjendiser på en uke takket være innvendig kollektivreklame
Innvendig reklame på T-bane og buss har historisk vært en svært populær mediekanal for annonsører som søker ekstra oppmerksomhet i Oslo-området. Årsaken er innlysende. Man treffer fryktelig mye folk i løpet av en uke. Folk sitter bokstavelig talt inne i, og reiser...

Utvendig kollektivreklame i Oslo-området har aldri vært bedre
Sommeren har tjuvstartet og det er et yrende liv i Oslos gater. Større formater på de nye trikkene, de etablerte storformatene på utsiden av 545 røde- og 572 grønne busser gjør at utvendig kollektivreklame aldri har vært mer effektivt for annonsører. Reklame utvendig...

Antallet kollektivreiser i Oslo-området økte kraftig i 2023
Antallet reiser med kollektivtrafikken i Oslo-regionen øker kraftig. I 2023 ble det foretatt om lag 340 millioner påstigninger på T-bane, trikk og buss, noe som er en økning på hele 12% sammenlignet med 2022. Dette er fantastiske tall som er helt på høyde med...

Vi revitaliserer innvendig kollektivreklame
JCDecaux revitaliserer innvendig kollektivreklame, ved å støtte lovende jentegruppe med massiv kampanje på 15 000 reklameplakater. I januar tok vi over kontrakten med Oslo Sporveier. Dette er en meget omfattende kontrakt med både digitale og analoge reklameflater på...

En naturlig del av Oslo-hverdagen.
Da vi ble tildelt avtalen med Sporveien Media i juni 2023, hadde vi allerede bestemt oss for å gjøre store endringer på medieproduktene som gjerne går under samlebegrepet – Utvendig Kollektivt. Vi bestemte tidlig at vi kun ville gjøre produktene Portraitside...