Aktuelt
De ferskeste nyhetssakene fra JCDecaux. Les mer om: Teknologisk utvikling i vår kanal, nye konsesjoner, kreative utendørskampanjer og intervjuer med noen av våre ansatte

OsloMet inspirerer studenter med innvendig kollektivreklame
OsloMet inspirerer eksisterende og nye studenter med innvendig kollektivreklame. Innvendig reklame på T-bane og buss, er en svært populær mediekanal for annonsører som søker ekstra oppmerksomhet i Oslo og Akershus. Her treffer man et stort antall reisende og en...

Tilpasninger i reklametilbudet under «Det store T-baneløftet»
Dette betyr Sporveiens T-baneoppgraderinger i Oslo for norske annonsører. Hvert år foretas det godt over 100 millioner reiser med T-banen i Oslo, og en kåring i 2024 rangerte Oslos T-bane som Europas beste. For Sporveien er likevel ikke best bra nok, og er i disse...

88 % av bransjen fikk med seg bransjetrynene
Da JCDecaux overtok avtalen med Sporveien Media i januar 2024, tok vi raskt målrettede grep for å gjøre innvendig kollektivreklame mer tydelig og mer effektiv for annonsører. Sammen med Publicis Kitchen gjorde vi kampanjen for det totalt ukjente jentebandet Drakånis...

Nye storskjermer på de største T-banestasjonene i Oslo
Nå har reklamen begynt å rulle ut på de nye storskjermene mellom spor på både Stortinget og Jernbanetorget T-banestasjon. Dette markerer starten av en omfattende utbygging av et nettverk bestående av totalt 26 storskjermer. Hver av disse har en størrelse på...

LYKO bruker egne ansatte i Bad Hair Day-kampanje i Oslo sentrum
En "Bad Hair Day" er noe de fleste kan kjenne seg igjen i. LYKO bruker utendørskanalen til å spille på humor og selvironi når de her viser frem dårlige hårdager for tusenvis av forbipasserende i hovedstaden. LYKO har som ambisjon å være lekne og relevante i...

Uppercase og JCDecaux gjentar suksessen med digital kunstutstilling på Aker Brygge
I samarbeid med design- og teknologistudioet uppercase, har vi igjen gleden av å invitere til «Out of Office». En storslått digital kunstutstilling utendørs på et av de travleste områdene i Oslo sentrum. Den 3. april fra kl. 16.00 til midnatt forvandles Aker Brygge...

Hvorfor skal du reklamere utendørs?
Dersom du bruker utendørskanalen (OOH) riktig, vil du som annonsør oppnå gode resultater fort. Det er likevel viktig å være klar over kanalens styrker og eventuelle svakheter, egenskapene til de ulike formatene og hvordan man effektivt kombinerer utendørsreklame med...

Hvorfor vokser utendørskanalen?
Utendørskanalen (OOH) har aldri vært viktigere for norske annonsører. Utendørsandelen av reklamekjøp gjennom norske mediebyråer var i 2024 rekordhøye 8,6%. En vekst på hele 11 prosent sammenlignet med 2023 (Mediebyråforeningen). Denne veksten forventes å fortsette i...

Squid Game slår rekorder etter massiv reklamekampanje
En av Netflix sine mest suksessfulle serier er sesong 1 av Squid Game og forventningene var derfor store da sesong 2 skulle lanseres. Kampanjen krevde ekstra oppmerksomhet for å sikre at engasjementet ble minst like stort denne gangen. Utendørs ble tidlig valgt som en...

Flyktninghjelpen og JCDecaux – sammen for å gi mennesker på flukt et hjem til jul
JCDecaux har helt siden Russlands fullskalainvasjon av Ukraina i februar 2022, aktivt støttet det utrolig viktige arbeidet Flyktninghjelpen hver dag gjør for mennesker på flukt i verden. Nå er årets julekampanje i gang, og også denne gangen er JCDecaux en svært viktig...