Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Kampanjerapportering
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

Star Trek Picard – En lansering som engasjerer

Star Trek Innovate Oslo Central Station

10. mars 2022

Konkurransen mellom de ulike streaming-aktørene er knallhard. Lanseringene kommer tett og valgmulighetene er mange når aktørene skal investerer sine markedsbudsjetter for å lokke til seg nye abonnenter. Prime Video har funnet en oppskrift som fungerer. De velger markedsaktiviteter i kanaler som evner å engasjere – Utendørs!

 

Fine tall i Norge og flere kreative løsninger

Det norske markedet har imponert ved tidligere lanseringer for Prime Video. Det vi har gjort har blitt lagt merke til, og det har hatt god effekt. Vi ønsker alltid å utfordre våre samarbeidspartnere for å levere de beste løsningene for våre kunder og sammen med JCDecaux har vi tidligere tatt i bruk kreative utendørsløsninger som har blitt lagt merke til og som vår kunde Prime Video har vært veldig godt fornøyd med. Det fortsetter vi med denne gangen, sier Kåre Hauge, Chief Stategy Officer i Initiative.

Den nye Star Trek-serien inneholder naturlig nok romskip, laservåpen og et unikt univers. Dette har blitt bærende elementer i lanseringen, som har tatt i bruk flere ulike lokasjoner i Oslo med muligheter for kreative utendørsløsninger.

Oslo Backlite

Oslo Backlite med laserstråler
Dette nettverket dekker om lag 60% av Oslo’ befolkning hver uke. På to av de mest trafikkerte plassene har vi bygget «laser» inn i den kreative løsningen. Det effektfulle lyset bryter formatet og er med på å fortelle historien om romskip i full konfrontasjon.

Aker Brygge


Noe av det første som møter besøkende på Aker Brygge er våre to leskur. Disse har i denne kampanjen fått logoer på taket og helfoliering. Dette, i kombinasjon med alle våre 26 digitale reklamebærere på «brygga», skaper en dominerende tilstedeværelse.

Star Trek-universet – gjenskapt på Øvre Torg.

Star Trek Innovate Oslo Central Station
Serien har sitt unike univers med egne planeter og romskip. Ønsket var å bringe dette til liv og resultatet kan man nå se på Øvre Torg – utenfor hovedinngangen til Oslo S.

Denne installasjonen er selve midtpunktet i kampanjen og består av 10 planeter og Borg Cube-romskipet på en stor scene. I sentrum av den kreative installasjonen har vi i tillegg plassert et triangel av skjermer som spiller av lyd og innhold fra serien. Scenen er bygget med et lite overbygg, og LED-lyset under scenen skaper en illusjon av at hele installasjonen svever i mørket.
Ved å lage løsninger som skiller seg fra tradisjonell reklame er de langt nærmere målet med å engasjere utendørspublikummet.

Ved å lage løsninger som skiller seg fra tradisjonell reklame klarer Prime Video virkelig å engasjere utendørspublikummet. Når man studerer Snap Chat sitt Heat Map, ser man at kartet er illrødt utenfor hovedinngangen til Oslo S hver eneste kveld.

Dominerer Norges mest trafikkerte kollektivknutepunkt

Escaltor Impact Oslo S

Hver uke har Oslo Sentralstasjon mellom 800 000 – 1 000 000 besøkende. Prime Video har under denne lanseringen valgt å dominere flere områder på stasjonen. De eier området rundt hovedinngangen med den kreative installasjonen, og har i tillegg høy frekvens på alle skjermene inne på stasjonen. Videre dominerer de på store klassiske bannerformater og gulvfolie i området inne på stasjonen mot Byporten og Oslo City med JCDecauc sitt produkt – Escalator Impact.

Prime Video – en pioner på digitale storformater


Prime Video var vår første kunde i Norge til å benytte en digital utendørsløsning med anamorphic-teknikk. Dette gir reklamegjengivelsen en 3D-illusjonen. Under lanseringen av Star Trek Picard tar de igjen i bruk denne teknikken på Oslo S Premium, og ut fra publikumsreaksjoner er dette noe som virkelig engasjerer.

Kanskje du også liker…