Den nye Prime Video-serien, basert på Ringenes Herre-universet til J.R.R. Tolkien, hadde premiere 2. sept. og er verdens til nå klart dyreste TV-serie. Prime Video gir igjen full gass i utendørskanalen når de i dagene før premieren forteller norske seere om begivenheten.
Denne gangen ønsket Prime Video nok en gang å dominere en nøkkelplassering i Oslo, men på en ny og annerledes måte enn de gjorde med The Boys-statuen i juni. Nok en gang ble JCDecaux valgt som den viktigste mediepartneren.
I tillegg til ønsket om å dominere og treffe så mange som mulig i målgruppen så raskt mulig, ble de kreative ideene styrende for valg av lokasjon. Prime Video ønsket eksempelvis å kunne forvandle en bro til en tunell. Det finnes ikke mange slike steder i Oslo. Dette var en morsom utfordring, og heldigvis fant vi løsningen rett borti gata, sier Stian Stark Husby, Head of Innovate i JCDecaux.
Ønsket lokasjonen for maktdemonstrasjonen ble Oslo City. Det kanskje best kjente og et av de aller mest besøkte kjøpesentrene i hovedstaden.
Dette var en veldig spennende henvendelse. Oslo City er ikke bare et kjøpesenter, det er en destinasjon med 11,5 millioner besøkende hvert år. Vi er opptatt av å gi våre besøkende en annerledes opplevelse – noe mer enn butikker og serveringssteder. Vi har et meget godt samarbeid med JCDecaux, og vi vet at de gjør ting på en skikkelig måte. Da jeg fikk se skissene, og ønske om å forvandle senteret til Ringenes Herre-univers i en uke, så kunne jeg ikke si nei, sier senterleder Elisabeth Lohk.
Besøkende på Oslo City kan denne uken virkelig drømme seg bort til Tolkiens univers. I tillegg til 50% visning på alle JCDecaux-skjermer vil Prime Video benytte en rekke nye reklameflater. Blant annet en tunell, folie på mezzanin i alle etasjer og et massivt banner ved hovedinngangen.