Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Kampanjerapportering
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

JCDECAUX STÅR BAK AMAZON SITT STØRSTE REKLAMESTUNT I NORGE NOENSINNE

8. juni 2022

Forbipasserende på Øvre Torg på Oslo S kan de to første ukene i juni nyte den største og fineste kreative installasjonen JCDecaux noen gang har laget. Kunden er Amazon Prime Video og installasjonen er en syv meter høy statue med fontene med karakterene fra serien – The Boys. En gullforgylt Homelander troner over de andre figurene i serien og viser med tydelighet at det er han som er den nådeløse sjefen.

Statuen er et resultat av et meget god samarbeid mellom JCDecaux, mediebyrået Initiative, det kreative byrået Single Frame – og annonsør Amazon. Prosjektleder i JCDecaux, Stian Stark Husby, forteller i et intervju med Kampanje 2. juni 2022 at det har vært en ren glede å jobbe med strømmeaktøren som har vært åpne for å være annerledes.

Les også:
Amazon gjør sitt største reklamestunt i Norge noensinne: – visste vi måtte komme med noe utrolig

– Det har vært en tøff prosess, men vi har alle presset på og det er bare helt fantastisk å se statuen stå her nå, sier Husby.

Dette har virkelig vært et lagarbeid. Det har vært veldig mange involverte og like mange som skal ha en stor takk og et velfortjent klapp på skulderen.

– Jeg kan egentlig ikke beskrive modigheten, villigheten og stå-på-viljen til Amazon godt nok, men den er helt fantastisk! Denne statuen er det største og mest omfattende vi i JCDecaux Norge har laget noen gang. Dyktige kollegaer, det kreative teamet, kunden selv og andre samarbeidspartnere har alle jobbet knallhardt i lang tid for at denne litt gale ideen skulle bli en realitet, sier han.

Strategisk leder i Initiative, Kåre Hauge, er også meget imponert over hva alle involverte har fått til på relativt kort tid. I det samme Kampanje-intervjuet, sier han:
– Dette kreative uttaket viser hvor viktig samarbeidet mellom kunde, byrå, media og mediebyrå kan være. JCDecaux ble briefet tidlig, og vi har sammen skapt noe som ikke er gjort i Norge tidligere.

I en uttalelse til JCDecaux senere utdyper Hauge ytterligere. – Ingen andre utendørsaktører har foreløpig klart det samme som JCDecaux. Kreative forslag, fantastisk gjennomføringsevne og et urokkelig fokus på kvalitet. Jeg er imponert. Jeg må huske å takke alle de som i en periode nå har jobbet knallhardt med å realisere dette prosjektet. Både hos oss i Initiative, men ikke minst internt i JCDecaux – Takk alle sammen!

Europaturné
Statuen skal stå i 2 uker på Øvre Torg, og skal deretter ut på en ganske omfattende Europaturné. Planen er at den frem til slutten av juli skal settes opp i ikke mindre enn 6 europeiske storbyer, for å promotere en ny sesong av Amazon Prime Video storsatsingen – The Boys.

Kanskje du også liker…