JCDecaux har med stor suksess håndtert avtalen for reklamefinansierte bymøbler i Stavangerregionen i mer enn 20 år. Resultatet av en ny omfattende tilbudsrunde er nå klart, og JCDecaux får fornyet tillit fra Stavanger kommune.
Avtalen er meget omfattende og inneholder de aller fleste kategoriene i JCDecaux sin produktportefølje: Leskur, toaletter, benker, avfallsbøtter, info-kiosker og skjermer. Stavanger får med dette den kanskje mest omfattende bymøbelavtalen i Norge.
Administrerende direktør i JCDecaux, Øyvind Markussen, sier at det ble feiret med kake både på JCDecaux sitt lokalkontor i Stavanger og på hovedkontoret i Oslo da tildelingen ble offentliggjort før jul.
– Vi tar denne tildelingen som en bekreftelse på den kvaliteten vi har levert gjennom mange år. Dette er en omfattende og viktig avtale for oss i JCDecaux. Det er normalt å takke folk i seierstaler, og for meg var det enkelt denne gangen. Dette er først og fremst en seier for de 13 dedikerte medarbeiderne som daglig utfører drift og vedlikehold: Tømmer søppel, vasker og holder rent, skifter knuste glassflater og fjerner tagging.
JCDecaux er verdens største utendørsreklameaktør med byavtaler i mer enn 80 land på seks kontinenter.
– Det er en komplisert øvelse å gjøre det godt i vår bransje og vi jobber kontinuerlig med forbedring av produkter, vedlikeholdsrutiner og våre miljøprestasjoner. Vi har vært ISO-sertifisert for vår miljøstyring siden 2005 (ISO 14001), og vi har det siste året gjennomført en omfattende kvalitetssertifisering av driften (ISO 9001). Denne seieren er et bevis på at det harde arbeidet lønner seg og at det blir lagt merke til av Stavanger kommune.
Også Stavanger kommune er veldig fornøyde med å ha landet en ny avtale. Seksjonssjef vei og trafikk – idrett og utemiljø, Trygve Petter Nilsen, sier i en uttalelse:
– Det er en meget viktig oppgave for oss er å gi både befolkning og besøkende en så hyggelig opplevelse når de ferdes i kommunen som mulig. Rene, pene og godt vedlikeholdte bymøbler er en viktig del av dette. At både møbler og drift av disse er 100% reklamefinansiert, frigjør betydelige beløp hvert eneste år som gjør det mulig for oss å prioritere andre viktige områder enda mer.
Stavanger kommune og JCDecaux har allerede starter arbeidet med å iverksette den nye avtalen, som inneholder flere leskur og toaletter enn tidligere. Men! Begge er mest opptatt av å trekke frem det gode samarbeidet som de nå får muligheten til å fortsette.
– JCDecaux har driftet denne avtalen på en meget god måte i mer enn 20 år. De er innovative, de er selvdrevne og har et imponerende fokus på kvalitet i både produkter og vedlikeholdsoperasjoner. Det er en omfattende avtale med mange detaljer, men det korte svaret på hvorfor de ble valgt igjen er totaliteten i tilbudet, avslutter Trygve Petter Nilsen.