Noen ganger er det veldig gøy å gjøre noe man aldri har gjort før. Spesielt når det går bra! Som eneste aktør i Norge med en buet storskjerm, har JCDecaux denne uken oppe sin første 3D-løsning. Det er Amazon sin nye satsningsserie Tidshjulet som har grepet muligheten og det er We Are Amplify som har laget innholdet.
– Vi har sett lignende løsninger i bl.a. London og Chengdu (Kina), og vi har jobbet en tid for å få annonsører til å gjøre dette på den kanskje fineste storskjermen vi har i Norge – Oslo S Premium, sier Stian Stark Husby, i JCDecaux. Anamorphic, Deep Screen – teknologien har fått mange navn. Vi har valgt å gå for det enkle, å kalle det for det det er – nemlig 3D på digitale utendørsflater. Allerede effektive reklameflater, som kommuniserer med et attraktivt publikum, blir med dette enda mer effektive. Det vil ta litt tid før dette er den nye standarden, men vi håper raskt at flere annonsører vil gripe muligheten, avslutter Husby.
Det er Chief Strategy Officer Kåre Hauge, i mediebyrået Initiative, som representerer Amazon i Norge helt enig i.
– Tidshjulet er en veldig viktig lansering for Amazon, og det var helt naturlig for oss å gjøre utendørs til en av hovedkanalene i dette arbeidet, sier Hauge. Vi har hatt andre store aktiviteter på Oslo Sentralstasjon den siste uken, og det er selvfølgelig ekstra gøy å være først med en 3D-løsning på den flotte storskjermen. Dette er rett og slett imponerende og alle annonsører og kreatører bør ta seg en tur for å se løsningen på Oslo S denne uken, avslutter Hauge.