Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Programmatisk

Prisliste
Kampanjerapportering
Hvorfor utendørsreklame
Aktuelt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

Hvorfor utendørs i sommer?

Mills sommerkampanje på Stortinget T-banestasjon.

1. juni 2025

I sommer er det gode muligheter for å nå din målgruppe ved å implementere utendørsreklame (OOH) som en del av din markedsføringsstrategi. Dette er tiden hvor folk bruker tid utendørs, er mer sosiale, reiser, oppsøker attraksjoner og deltar på arrangementer.  

Enten du vil nå store folkemengder på festivaler, unge mennesker på vei til stranden, eller barnefamilier på norgesferie, er sommeren en gyllen anledning til å kommunisere med ditt publikum. 

Schweppes bobler over leskuret på Aker Brygge.

Schweppes har sommer på boks.

Norge har blitt en ettertraktet destinasjon for både nasjonale og internasjonale turister, spesielt med tanke på hetebølgene i Europa som får flere til å velge en «Coolcation». Oslo, Stavanger, Tønsberg og Fredrikstad er eksempler på populære sommerbyer hvor vi er til stede med reklameflater. Disse sentrale lokasjonene gir merkevarer en perfekt mulighet til å nå reisende i feriemodus – enten de reiser kollektivt til og fra destinasjoner, handler til ferien på nærmeste kjøpesenter, eller vandrer i gatene mens de er på sightseeing. 

I tillegg til at vi tilbringer mer tid utendørs, viser forskning at varmere vær gjør mennesker mer spontane, noe som fører til raskere kjøpsbeslutninger. Utendørsreklame er derfor perfekt for å utnytte denne spontaniteten, enten den oppfordrer til å besøke et museum i nærheten, bestille billetter til neste festival, eller prøve en ny iskrem. Med OOH-annonsering kan du posisjonere ditt merke som det foretrukne valget når forbrukeren skal handle inn til grillkveld eller planlegger neste helgetur. 

For å øke presisjonen i kampanjene dine, kan du benytte deg av geosegmentering og værtriggere for å tilpasse budskapet til det aktuelle publikummet. Vår nylig lanserte Data Management Platform (DMP) gir annonsører tilgang til enda mer verdifull informasjon om målgruppene, og sikrer at du når riktig publikum, til rett tid og sted.

Les mer om DMP her.  

Cravings på McDonalds

En annen viktig fordel ved sommerannonsering er redusert konkurranse fra andre annonsører, noe som gir din kampanje mer rom til å skinne. Dette betyr at å investere i OOH i løpet av sommermånedene kan gi høy verdi for merkevaren din. Sommeren er alt i alt en unik mulighet til å nå turister fra inn- og utland, mens de er i kjøpsmodus. 

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss her. 

Kanskje du også liker…