Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Programmatisk

Prisliste
Kampanjerapportering
Hvorfor utendørsreklame
Aktuelt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

Tilpasninger i reklametilbudet under «Det store T-baneløftet»

Inge Aasen, daglig leder i Sporveien Media og administrerende direktør i JCDecaux, Gisle Holst Roness.

4. april 2025

Dette betyr Sporveiens T-baneoppgraderinger i Oslo for norske annonsører. 

Hvert år foretas det godt over 100 millioner reiser med T-banen i Oslo, og en kåring i 2024 rangerte Oslos T-bane som Europas beste. For Sporveien er likevel ikke best bra nok, og er i disse dager i gang med en omfattende oppgradering. Prosjektet, som har fått navnet Det store T-baneløftet, vil foregå i noen måneder fremover og vil bedre tilbudet til de reisende betydelig. Det er imidlertid ikke bare de reisende som vil nyte godt av dette. Når prosjektet står ferdig, vil dette også komme norske annonsører til gode.

For veldig mange annonsører er T-banepublikummet nemlig svært viktig. I tillegg til å skape dekning i Oslo, når annonsører også attraktive målgrupper, overrepresentert av unge mennesker og småbarnsforeldre. Sporveien Media, som forvalter reklameinntektene som genereres tilbake til bane, buss og trikk i Oslo-området understreker at denne viktige kontakten med et bredt Oslo-publikum er ivaretatt under Det store T-baneløftet.

Arbeidet i 2025 med nye Majorstuen stasjon, påkobling av Fornebubanen og nytt signalanlegg for hele T-banenettet, vil sørge for økt kapasitet og at passasjerene får et enda bedre T-banetilbud, sier Inge Aasen, daglig leder i Sporveien Media.

JCDecaux, som er ansvarlig for å selge dette publikummet til norske og internasjonale annonsører, har i lengre tid jobbet tett med Sporveien Media om de midlertidige justeringene i trafikkavviklingen. Det store T-baneløftet vil naturlig nok føre til midlertidige endringer som vil påvirke reisemønstre og publikumsstrømmer. Dette har JCDecaux tatt hensyn til, og enkelte reklameflater og stasjoner vil ikke være salgbare i perioden. Samtidig ser man frem til å vise frem et svært spennende sluttprodukt når oppgraderingen står ferdig over sommeren.

Vi vil i månedene fremover investere flere titalls millioner på denne kontrakten, og det kommersielle sluttproduktet kan annonsørene glede seg til. T-banenettet i Oslo vil derfor fortsatt være den mest effektive måten der annonsører med tyngde kan kommunisere mot det kollektivreisende publikummet i hovedstaden, både under og etter oppgraderingsperioden, sier administrerende direktør Gisle Holst Roness i JCDecaux.

Har du spørsmål eller trenger mer informasjon? Ta kontakt med oss her.

Kanskje du også liker…