JCDECAUX INTERNASJONALT

JCDecaux er verdens største utendørsreklameselskap, med over en million reklameflater i mer enn 80 land på fem kontinenter.

I over 50 år har JCDecaux spilt en viktig rolle ved å forme bybildet i en rekke land verden over. I dag er JCDecaux verdens største utendørsreklameselskap, med over 1 million reklameflater i mer enn 80 land på 5 kontinenter.

JCDecaux har reklamekontraktene på 7 av de 10 største flyplassene i verden og er i tillegg den verdensledende reklameaktøren innen kollektivtransport.

JCDecaux er den mest innovative og innflytelsesrike aktøren også når det kommer til digitalisering av utendørsreklamekanalen. I flere «JCDecaux-land» har digitalandelen for lengst passert 50%. Vi tilbyr også programmatiske kjøp av våre reklameflater i en rekke markeder, og mange flere er på gang.

+
LAND
ANSATTE
BYER
,5MRD
OMSETNING 2017

DESIGN

Jean-Claude Decaux og hans designere har siden etableringen av selskapet i 1964 jobbet med eget design for gatemøbler. Tidlig på 90-tallet ble det også tatt en strategisk beslutning om å samarbeide tett med flere av verdens ledende arkitekter og designere.

Det ble etablert et tett og nært samarbeid med levende legender som: Lord Norman Foster – kjent blant annet for Nye Wembley Stadion og Riksdagsbygget i Berlin, Philippe Starck – for de fleste mest kjent for Alessis kjøkkenprodukter, Knud Holscher, Renzo Piano, Martin Szekely, Jean-Michel Wilmotte, for å nevne noen.

Produkter fra de fleste på listen over er utplassert i forbindelse med reklamefinansierte gatemøbelprosjekter også i Norge. JCDecaux har i tillegg jobbet tett med de norske arkitektene Birger Heyerdahl, Arne Henriksen, Arne Eggen og Niels Torp.

Grunnfilosofien ved all produktutvikling er å tilføre byen tidløst design med god funksjonalitet. Produktene er laget for å være vedlikeholdseffektive. De skal kunne rengjøres regelmessig med minimalt tidsforbruk, samtidig som materialvalget skal bidra til at hærverksutsatte deler effektivt kan skiftes uten ulempe for publikum.

SERVICE & VEDLIKEHOLD

JCDecaux har alltid hatt, og vil alltid ha, et lidenskapelig fokus på renhold og vedlikehold. For å sikre dette har vi utviklet rapporterings- og vedlikeholdssystemer som raskt sikrer at feil utbedres. JCDecaux har med dette fokuset satt standarden for bransjen.

Service og vedlikehold utføres av spesialister i vår tekniske avdeling. Som mer enn halvparten av selskapets ansatte utgjør disse selve nerven i JCDecaux. De er samtidig garantisten for at vi skal kunne levere på en av våre viktigste grunnfilosofier: At JCDecaux til enhver tid skal levere topp kvalitet på og renhold av gatemøbler og reklameinstallasjoner til kunder og samarbeidspartnere.

KVALITET & INNOVASJON

JCDecaux har et vedvarende og grunnleggende fokus på kvalitet i alle ledd. Vi går aldri på akkord med materialkvaliteten i våre gatemøbler. De er produsert for å tåle byrommets påkjenninger i mer enn 20 år, og det stilles svært strenge krav til alt installasjonsarbeid.

For øvrig gjelder de samme krav til kvalitet når det gjelder selskapets ansatte og interne systemer. Vi skal være en svært attraktiv arbeidsplass, som samtidig stiller strenge krav til våre arbeidstakere og deres arbeidsutførelse.

JCDecaux har siden oppstarten i 1964 ledet innovasjonen innen utendørsreklame, og dette gjennomsyrer også vår virksomhet i Norge. Dette kommer spesielt godt til syne i de produktene og kampanjemulighetene vi tilbyr annonsører.

SELSKAPETS HISTORIE
JCDECAUX I NORGE

JCDecaux Norge ble etablert i 1998 og teller i dag ca. 80 ansatte.

JCDecaux Norge ble etablert i 1998 og teller i dag ca. 80 ansatte. Vår første avtale om reklamefinansierte gatemøbler ble tidlig inngått med Tønsberg kommune. I dag er vi tilstede over hele landet og våre annonseflater når hver uke mer enn halve Norges befolkning.

I tillegg til bykontrakter er vi tilstede med både digitale og klassiske reklameflater på mer enn 60 kjøpesentre i Norge. Vi har reklameflater på de største togstasjonene i landet, og har siden 2002 driftet reklameavtalen med Flytoget.

JCDecaux Norge er et av landene i konsernet hvor digitaliseringen av utendørsreklamekanalen har kommet lengst. Vi besitter følgelig også den høyeste kompetansen og erfaringen i denne digitale utviklingen.

%
NASJONAL DEKNING
ANSATTE
KOMMUNER
MILL
OMSETNING 2017
HISTORIEN I NORGE

KONTAKT


  • Gullhaugveien 7

  • jcd@jcdecaux.no

  • +47 23 00 75 00



Send
Send