Om oss
JCDecaux er verdens største utendørsreklameselskap, med tilstedeværelse i mer enn 80 land på seks kontinenter
JCDecaux
Verdens største utendørsreklameselskap
80+ land
Over seks kontinenter
10 000+
Ansatte
1 mill+
Reklameflater
En naturlig del av den norske hverdagen
Samfunns– og miljøansvar
Kvalitet – Ærlighet – Åpenhet
JCDecaux
Samfunns- og Miljøansvar
Samtlige ansatte gjennomgår opplæring i, og forutsettes å følge, våre etiske retningslinjer (Code of Ethics). De samme kravene vi stiller til oss selv, kreves av våre underleverandører (Code of Conduct). Prinsippene bak disse reglene er basert på JCDecaux` grunnleggende historiske verdier: Kvalitet – Ærlighet – Åpenhet. Code of Conduct for Out-of-Home display er vårt globale rammeverk for hvilket budskap/innhold vi kan akseptere på våre reklamearenaer.
Code of conduct
Code of ethics
Code of Conduct for Out-of-Home display
JCDecaux benytter, med få unntak, egne ansatte i sitt arbeid med drift og vedlikehold. Vi har i en årrekke hatt tariffavtale med våre driftsansatte organisert i LO-forbundet Norsk Arbeidsmandsforbund. JCDecaux er medlem i Abelia, NHOs forening for kunnskaps- og teknologibedrifter.
JCDecaux Norge ble i 2005 sertifisert i henhold til ISO 14001. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre miljøprestasjoner, og hovedprioriteringene er minimering av energikonsum, bruk av fornybar energi samt optimalisering av avfallshåndtering. Alt strømforbruk er kompensert gjennom kjøp av grønn strøm med opprinnelsesgaranti. Alt utslipp fra transporter, flyreiser og avfall kompenseres gjennom kjøp av FN-godkjente klimakvoter.
For ytterligere å stille store krav til selskapet, er JCDecaux fra 2023 sertifisert i henhold til ISO 9001 – kvalitetsstyring.
Alle reklamekampanjer som gjennomføres hos JCDecaux er gjenstand for vurdering opp mot lovverk, etiske retningslinjer og kontraktbestemmelser. Selskapets Etiske komité fatter endelig avgjørelse ved tvilstilfeller.