Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Prisliste
Programmatisk
Innsikt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

JCDecaux forlenger reklamekontrakt med Bane NOR Eiendom

Flytoget på Oslo S

10. mars 2020

JCDecaux har vunnet konkurransen om en av de gjeveste utendørsreklameoppdragene i Norge. De neste årene skal selskapet både formidle reklame og drifte alle reklamebærerne på landets jernbanestasjoner, inkludert Norges største og viktigste kollektivknutepunkt, Oslo S.

 
JCDecaux har hatt oppdraget med å formidle reklame på stasjonene siden 2012. Når avtalen nå skulle fornyes, valgte Bane NOR Eiendom å dele oppdraget i to, og utlyste én kontrakt om reklame-formidling og én om drift og vedlikehold av reklamebærere. Totalt har oppdraget et omsetningspotensial på mellom 500 og 1.000 millioner kroner.

– Det var stor interesse om kontraktene, og vi gjennomførte en grundig og god prosess for å vurdere de ulike tilbudene. JCDecaux vant begge kontraktene, og vi er meget fornøyde med å videreføre vårt gode samarbeid med dem, sier direktør for stasjoner Knut Ø. Ruud Johansen i Bane NOR Eiendom.

 

Viseadministrerende direktør i JCDecaux Norge, Gisle Holst Roness. Foto: JCDecaux

Viseadministrerende direktør i JCDecaux Norge, Gisle Holst Roness. Foto: JCDecaux

Sterk vekst

Stadig flere tar toget til og fra jobb i og rundt de store byene i Norge. I perioden 2012-2018 økte antallet togpassasjerer med hele 24 prosent (SSB). Samtidig fikk norske annonsører for alvor øynene opp for effekten av å kommunisere mot de togreisende.

– Vi er svært glade for å vinne disse viktige kontraktene. Oppdraget for Bane NOR Eiendom gir oss tilgang til en av Norges viktigste reklamearenaer. Veksten vi har sett på denne arenaen de senere år er helt enormt, og savner sidestykke i Norge. Siden 2012 har vi utviklet og digitalisert vår reklamevirksomhet på jernbanestasjonene, og våre løsninger blir brukt som eksempel til etterfølgelse internasjonalt. Vi kommer til å forbedre vårt produkt ytterligere framover. Både ved å utvide tilbudet til flere stasjoner og ved å digitalisere kommunikasjonsflatene ytterligere, sier viseadministrerende direktør i JCDecaux Norge, Gisle Holst Roness.

Kanskje du også liker…