Google Translate

Vårt medietilbud

T-bane/Trikk/Buss

Tog

Shopping

Gater & Torg

Spesialløsninger

Programmatisk

Prisliste
Prisliste
Spesifikasjoner
Kampanjerapportering
Hvorfor utendørsreklame
Aktuelt

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

Årets mest kreative utendørskampanjer

Reklame for kinofilmen Jurassic World med ut-av-format løsning.

14. august 2025

Opplev noen av de mest kreative reklamekampanjene som JCDecaux har hatt gleden av å realisere hittil i 2025. 

JCDecaux har i mange år vært den ledende tilbyderen av kreative spesialløsninger utendørs i Norge. Hver uke utvikler vårt Creative Sales Team skreddersydde løsninger for både nasjonale og internasjonale annonsører. 

Nicolas Stigset, Stian Husby og Petter Viig, Creatie Sales Team i JCDecaux, utenfor H&M Showcase.

Nicolas Stigset, Stian Stark Husby og Petter Vig, Creative Sales Team i JCDecaux.

I løpet av det første halvåret i 2025 har vi skapt en rekke banebrytende kampanjer som spiller på humor, overraskende elementer, og fengslende historier. 

Stian Stark Husby, Creative Lead i JCDecaux, forteller at en av de mest minneverdige kampanjene i år har vært samarbeidet med SkyShowtime rundt premieren på TV-serien Dexter. Her ble det kombinert en rekke tekniske elementer, som bidro til å skape en fullverdig opplevelse for publikum.   

Kampanjen kombinerte både enkelhet og kompleksitet på en fascinerende måte. Det skapte lange køer utenfor Oslo City, da folk strømmet til for å teste Dexters Escape Room.  Denne kampanjen ga deltakerne muligheten til å engasjere seg fysisk ved å løse mysteriet og vinne premier, noe som forsterket etterlatt inntrykk ytterligere, sier Husby. 

Showcase av Dexter som reklame for Sky Showtime utenfor Oslo City.

Et annet eksempel på en kampanje med imponerende resultater var utstillingen av Squid Game 2 på nedlagte Valkyrien T-banestasjon, hvor de reisende kunne se de ikoniske vaktene fra vinduet på T-banen. 

60 % av de reisende bekreftet at de hadde lagt merke til kampanjen, og hele 81 % fortalte om den til andre. Det er et høye tall, sier Petter Vig, Art Director i JCDecaux. 

Nicolas Stigset, også Art Director i JCDecaux, legger til:  

Det var ekstra gøy at Dagsrevyen på NRK lagde en reportasje som dekket kampanjen, avslutter han med et smil. 

Squid Game på Valkyrien Stasjon.

Les mer om Squid Game og den massive reklamekampanjen her.

Nøkkelen er å alltid finne en balanse mellom det kreative og hva som er mulig å gjennomføre. 

Vi jobber tett med kundene, og våre løsninger blir alltid tilpasset deres budsjett og ambisjoner. Det handler om dialog og det trenger ikke alltid å være kostbart. Målet vårt er å skape historier som resonnerer både med annonsørene og deres målgruppe – aldri at det skal være kostbart.  

La deg inspirere av vår siste Showreel og ta gjerne kontakt med oss for å diskutere kreative muligheter.

Se alle våre tidligere kreative kampanjer her.

Kanskje du også liker…

Mie har sommerjobb i JCDecaux

Mie har sommerjobb i JCDecaux

I sommer har Mie (18) tatt på seg den viktige oppgaven med å ta dokumentasjonsbilder av utendørskampanjer for...