Aktuelt
Oppdag de siste nyhetene fra JCDecaux Norge. Utforsk den teknologiske utviklingen innen utendørsreklame og la deg inspirere av innovative reklamekampanjer.

Tilpasninger i reklametilbudet under «Det store T-baneløftet»
Dette betyr Sporveiens T-baneoppgraderinger i Oslo for norske annonsører. Hvert år foretas det godt over 100 millioner reiser med T-banen i Oslo, og en kåring i 2024 rangerte Oslos T-bane som Europas beste. For Sporveien er likevel ikke best bra nok, og er i disse...

88 % av bransjen fikk med seg bransjetrynene
Da JCDecaux overtok avtalen med Sporveien Media i januar 2024, tok vi raskt målrettede grep for å gjøre innvendig kollektivreklame mer tydelig og mer effektiv for annonsører. Sammen med Publicis Kitchen gjorde vi kampanjen for det totalt ukjente jentebandet Drakånis...

Nye storskjermer på de største T-banestasjonene i Oslo
Reklamen ruller nå på de nye storskjermene mellom spor på både Jernbanetorget, Nationaltheateret, Majorstuen og Stortinget T-banestasjon. Dette er en del av et helt nettverk bestående av totalt 26 storskjermer. Hver av disse har en størrelse på imponerende 10...

LYKO bruker egne ansatte i Bad Hair Day-kampanje i Oslo sentrum
En "Bad Hair Day" er noe de fleste kan kjenne seg igjen i. LYKO bruker utendørskanalen til å spille på humor og selvironi når de her viser frem dårlige hårdager for tusenvis av forbipasserende i hovedstaden. LYKO har som ambisjon å være lekne og relevante i...

Uppercase og JCDecaux gjentar suksessen med digital kunstutstilling på Aker Brygge
I samarbeid med design- og teknologistudioet uppercase, har vi igjen gleden av å invitere til «Out of Office». En storslått digital kunstutstilling utendørs på et av de travleste områdene i Oslo sentrum. Den 3. april fra kl. 16.00 til midnatt forvandles Aker Brygge...

Hvorfor skal du reklamere utendørs?
Dersom du bruker utendørskanalen (OOH) riktig, vil du som annonsør oppnå gode resultater fort. Det er likevel viktig å være klar over kanalens styrker og eventuelle svakheter, egenskapene til de ulike formatene og hvordan man effektivt kombinerer utendørsreklame med...

Squid Game slår rekorder etter massiv reklamekampanje
En av Netflix sine mest suksessfulle serier er sesong 1 av Squid Game og forventningene var derfor store da sesong 2 skulle lanseres. Kampanjen krevde ekstra oppmerksomhet for å sikre at engasjementet ble minst like stort denne gangen. Utendørs ble tidlig valgt som en...

Flyktninghjelpen og JCDecaux – sammen for å gi mennesker på flukt et hjem til jul
JCDecaux har helt siden Russlands fullskalainvasjon av Ukraina i februar 2022, aktivt støttet det utrolig viktige arbeidet Flyktninghjelpen hver dag gjør for mennesker på flukt i verden. Nå er årets julekampanje i gang, og også denne gangen er JCDecaux en svært viktig...

Ungt jenteband ble kjendiser på en uke takket være innvendig kollektivreklame
Innvendig reklame på T-bane og buss har historisk vært en svært populær mediekanal for annonsører som søker ekstra oppmerksomhet i Oslo-området. Årsaken er innlysende. Man treffer fryktelig mye folk i løpet av en uke. Folk sitter bokstavelig talt inne i, og reiser...

Utvendig kollektivreklame i Oslo-området har aldri vært bedre
Sommeren har tjuvstartet og det er et yrende liv i Oslos gater. Større formater på de nye trikkene, de etablerte storformatene på utsiden av 545 røde- og 572 grønne busser gjør at utvendig kollektivreklame aldri har vært mer effektivt for annonsører. Reklame utvendig...