Aktuelt
De ferskeste nyhetssakene fra JCDecaux. Les mer om: Teknologisk utvikling i vår kanal, nye konsesjoner, kreative utendørskampanjer og intervjuer med noen av våre ansatte

Ungt jenteband ble kjendiser på en uke takket være innvendig kollektivreklame
Innvendig reklame på T-bane og buss har historisk vært en svært populær mediekanal for annonsører som søker ekstra oppmerksomhet i Oslo-området. Årsaken er innlysende. Man treffer fryktelig mye folk i løpet av en uke. Folk sitter bokstavelig talt inne i, og reiser...

Utvendig kollektivreklame i Oslo-området har aldri vært bedre
Sommeren har tjuvstartet og det er et yrende liv i Oslos gater. Større formater på de nye trikkene, de etablerte storformatene på utsiden av 545 røde- og 572 grønne busser gjør at utvendig kollektivreklame aldri har vært mer effektivt for annonsører. Reklame utvendig...

Antallet kollektivreiser i Oslo-området økte kraftig i 2023
Antallet reiser med kollektivtrafikken i Oslo-regionen øker kraftig. I 2023 ble det foretatt om lag 340 millioner påstigninger på T-bane, trikk og buss, noe som er en økning på hele 12% sammenlignet med 2022. Dette er fantastiske tall som er helt på høyde med...

Vi revitaliserer innvendig kollektivreklame
JCDecaux revitaliserer innvendig kollektivreklame, ved å støtte lovende jentegruppe med massiv kampanje på 15 000 reklameplakater. I januar tok vi over kontrakten med Oslo Sporveier. Dette er en meget omfattende kontrakt med både digitale og analoge reklameflater på...

En naturlig del av Oslo-hverdagen.
Da vi ble tildelt avtalen med Sporveien Media i juni 2023, hadde vi allerede bestemt oss for å gjøre store endringer på medieproduktene som gjerne går under samlebegrepet – Utvendig Kollektivt. Vi bestemte tidlig at vi kun ville gjøre produktene Portraitside...

PrDOOH utgjør allerede en betydelig andel av utendørsomsetningen
Ofte, sikkert for ofte, faller vi i mediekanalene for fristelsen til å presentere løsningen. Løsningen, med stor L - på de fleste av annonsørers kommunikasjonsbehov. Vi i utendørskanalen og JCDecaux er ikke noe unntak. Vi kjenner vår kanal best, og vi vil selvfølgelig...

JCDecaux har fylt på med nye talenter – fullførte rekrutteringsprosess på rekordtid
1. Januar 2024 tok JCDecaux over den aller viktigste utendørsreklameavtalen i Norge. Avtalen med Sporveien Media for både salg- og drift av alle reklameinstallasjoner på T-bane, trikk og buss i Stor-Oslo. Den nye avtalen utløste et behov for flere flinke folk i salgs-...

JCDecaux støttet Flyktninghjelpens julekampanje.
Årets julegave fra JCDecaux til Flyktninghjelpen var en omfattende kampanje for å skape oppmerksomhet rundt det viktige arbeidet de gjør for å hjelpe mennesker på flukt. Kampanjen hadde også som mål å selge pepperkakehus, designet av Snøhetta, for å skaffe inntekter...

Utendørskanalen har aldri vært viktigere for norske annonsører
Tirsdag 16 januar publiserte Kampanje en nyhetssak som presenterte Mediebyråforeningen sitt Mediebarometeret med totaltallene for 2023. Saken hadde overskriften: UTENDØRSSELSKAPER TAR REKORDSTOR ANDEL AV REKLAMEMARKEDET - VELDIG STOLTE. Digitalisering og fallende...

Da er vi endelig i gang
For seks mnd.-siden var det champagnefeiring av en viktig seier hos JCDecaux i Nydalen. Tildelingen av ny avtale med Sporveien Media ble offentliggjort og JCDecaux skal de neste 8 årene både drifte og selge reklame på den største og viktigste utendørsavtalen i Norge....