Tog
Arenaen Tog består av både klassiske- og digitale reklameflater på de mest trafikkerte togstasjonene i Norge.
Arenaen
Stadig flere tar tog til og fra og innen områdene rundt de største byene. Vi har reklameinstallasjoner på de mest besøkte togstasjonene som kommuniserer svært effektivt med de reisende med både klassiske og digitale flater. Denne arenaen er på sitt sterkeste på tider av døgnet når andre reklamekanaler er svakere – i formiddags- og ettermiddagsrushet. Dette gjør vår togarena svært populær blant annonsører. Arenaen benyttes alene, eller i kombinasjon med andre kanaler som fungerer godt for å treffe folk på farten – for eksempel mobil.

Attraktiv målgruppe
(småbarnsforeldre)
Naturlig tilstedeværelse
Treffer de fleste
4 ganger i døgnet
47
Togstasjoner
25
Byer
Hver uke benytter opp mot 3 millioner reisende tog i Norge. Togreisende utgjør en svært attraktiv målgruppe for annonsører og består for en stor del av unge mennesker og småbarnsforeldre som benytter tog til og fra skole, jobb eller andre fritidsaktiviteter.


45,3%
Ukentlig dekning i Oslo-regionen
16 794 592
Ukentlige VACeksponeringer
Generert av klassiske flater
79 752 616
Ukentlige viewed impressions (snitt)
Generert av digitale flater
Våre klassiske reklameflater på togarenaen kommuniserer svært godt med de reisende, spesielt i Oslo-regionen. Reklameflatene er hovedsakelig plassert i forbindelse med ventesituasjoner på eller nært perrongene. Vi vet at en stor andel av de reisende, spesielt på ettermiddagen, benytter togtiden til å planlegge innkjøp. Annonsører som benytter våre klassiske reklameflater får derfor en mulighet til å påvirke de reisende svært nær kjøpsøyeblikket.


God dekning i Oslo-regionen
Merkevarebyggende
og kjøpsutløsende
Naturlig tilstedeværelse
718
Eurosize
9
Storformater
45,3%
Ukentlig dekning i Oslo-regionen
Togarenaen er en av de viktigste digitale utendørsarenaene i Norge. Vi har publikumstellere ved inngangene på de viktigste togstasjonene. Dette gir presise besøkstall pr. time. Vi har i tillegg sensorer på alle våre skjermer som gir presis kunnskap om hvordan publikum beveger seg, samt tilhørende demografi. Dette gjør denne arenaen til den best dokumenterte utendørsarenaen i Norge. I tillegg øker fleksibiliteten for annonsørene betraktelig, og gjør det mulig å skreddersy kampanjeløsninger. Vi kan enkelt styre kommunikasjonen presist mot ulike målgrupper på togstasjoner på bestemte dager eller tider på døgnet – alt etter annonsørenes ønsker eller behov.



Fleksibelt
Målrettet
Kostnadseffektivt
220
Skjermer
4
Digitale storformater
19
Togstasjoner
79 752 616
Ukentlige viewed impressions (snitt)


XXL
Digitalt storformat i ventehallen på Oslo S
850 000
Ukentlig besøkende
16 min
Gjennomsnittlig ventetid
53%
Bruker stasjonen flere ganger i uken


Digital
Fleksibel annonsering på togstasjoner
216 skjermer
4K Full Motion
42,5% dekning
Ukentlig dekning i Oslo kommune
79 752 616
Ukentlige Viewed Impressions (snitt)


Storby
Naturlig tilstedeværelse i togpendleres hverdag
45 togstasjoner
I hele Norge
20,1% dekning
Ukentlig dekning i storbyene
9 314 076
Ukentlige VAC-eksponeringer


Stor-Oslo
Gode plasseringer på togstasjoner i Stor-Oslo-området
24 togstasjoner
I stor-Oslo
46,3% dekning
Ukentlig dekning i Oslo-region
7 484 919
Ukentlige VAC-eksponeringer


Perrong
Bakbelyst storformat ved ankomst Gardermoen
5 200 000
Passasjerer i kampanjeperioden
6/10
Bor i Oslo


IMPACT
Dominer et av Norges viktigste kollektivknutepunkt


Domination
Dominer hele Nationaltheatret togstasjon


Svingdører
Store formater med god synlighet på Oslo S og Nationaltheatret

