Tog
Arenaen Tog består av både klassiske- og digitale reklameflater på de mest trafikkerte togstasjonene i Norge.
Arenaen
Stadig flere tar tog til og fra og innen områdene rundt de største byene. Vi har reklameinstallasjoner på de mest besøkte togstasjonene som kommuniserer svært effektivt med de reisende med både klassiske og digitale flater. Denne arenaen er på sitt sterkeste på tider av døgnet når andre reklamekanaler er svakere – i formiddags- og ettermiddagsrushet. Dette gjør vår togarena svært populær blant annonsører. Arenaen benyttes alene, eller i kombinasjon med andre kanaler som fungerer godt for å treffe folk på farten – for eksempel mobil.
Attraktiv målgruppe
(småbarnsforeldre)
Naturlig tilstedeværelse
Treffer de fleste
4 ganger i døgnet
45
Togstasjoner
25
Byer
Hver uke benytter opp mot 3 millioner reisende tog i Norge. Togreisende utgjør en svært attraktiv målgruppe for annonsører og består for en stor del av unge mennesker og småbarnsforeldre som benytter tog til og fra skole, jobb eller andre fritidsaktiviteter.
45,3%
Ukentlig dekning i Oslo-regionen
11 122 367
Ukentlige VACeksponeringer
Generert av klassiske flater
8 247 043
Ukentlige viewed impressions (snitt)
Generert av digitale flater
Våre klassiske reklameflater på togarenaen kommuniserer svært godt med de reisende, spesielt i Oslo-regionen. Reklameflatene er hovedsakelig plassert i forbindelse med ventesituasjoner på eller nært perrongene. Vi vet at en stor andel av de reisende, spesielt på ettermiddagen, benytter togtiden til å planlegge innkjøp. Annonsører som benytter våre klassiske reklameflater får derfor en mulighet til å påvirke de reisende svært nær kjøpsøyeblikket.
God dekning i Oslo-regionen
Merkevarebyggende
og kjøpsutløsende
Naturlig tilstedeværelse
581
Eurosize
45,3%
Ukentlig dekning i Oslo-regionen
Togarenaen er en av de viktigste digitale utendørsarenaene i Norge. Vi har publikumstellere ved inngangene på de viktigste togstasjonene. Dette gir presise besøkstall pr. time. Vi har i tillegg sensorer på alle våre skjermer som gir presis kunnskap om hvordan publikum beveger seg, samt tilhørende demografi. Dette gjør denne arenaen til den best dokumenterte utendørsarenaen i Norge. I tillegg øker fleksibiliteten for annonsørene betraktelig, og gjør det mulig å skreddersy kampanjeløsninger. Vi kan enkelt styre kommunikasjonen presist mot ulike målgrupper på togstasjoner på bestemte dager eller tider på døgnet – alt etter annonsørenes ønsker eller behov.
Fleksibelt
Målrettet
Kostnadseffektivt
259
Skjermer
4
Digitale storformater
19
Togstasjoner
8 247 043
Ukentlige viewed impressions (snitt)