T-bane / Trikk / Buss
Digital og klassisk utendørsreklame i kollektivtrafikken er en effektiv og kraftfull måte for annonsører å kommunisere med et stort antall mennesker i og rundt hovedstadsområdet.
Arenaen
Kollektivnettverket i Oslo-regionen kan sees som et kretsløp. Publikum strømmer hver morgen inn til de mest trafikkerte sentrumsstasjonene og ut igjen på ettermiddagen til bydeler, byer og tettsteder i hovedstadsområdet. På dag- og kveldstid er trikk, buss og T-bane de viktigste fremkomstmidlene for befolkningen i det mest befolkningstette området i Norge.
Medietilbudet på denne arenaen er strategisk utbygget for å gi annonsører en mulighet til å være en naturlig del av hverdagen for det stadig økende antallet passasjerer som benytter kollektivtilbudet. Digitaliseringen av reklameflatene intensiveres og som en følge av et rikere datagrunnlag, blir kunnskapen om de reisende stadig bedre. Dette gjør arenaen spesielt godt egnet for programmatisk handel.
83 av 101
T-banestasjoner med reklame
87
Trikker
1000+
Busser
Hver uke går i snitt 6,5 mill. reisende i Oslo-området om bord i en buss, trikk eller T-banevogn. Disse utgjør en svært attraktiv målgruppe for annonsører og består for en stor del av unge mennesker og småbarnsforeldre som benytter kollektivtilbudet til og fra skole, jobb eller andre fritidsaktiviteter.
Attraktiv målgruppe
(småbarnsforeldre)
Naturlig tilstedeværelse
Treffer de fleste
4 ganger i døgnet
75%
Ukentlig dekning i Oslo kommune
14 608 142
Ukentlige VACeksponeringer
Generert av klassiske flater
75 055 940
Ukentlige viewed impressions (snitt)
Generert av digitale flater med 100% SOV
Våre klassiske reklameflater på denne arenaen kommuniserer svært godt med kollektivpublikummet i Oslo-området. Klassiske reklameflater møter de reisende når de ankommer T-banestasjonene og når de venter på trikkeholdeplasser.
Det unike med denne arenaen, er at annonsører også kommuniserer svært effektivt med publikummet inne i bussene, trikkene og T-banevognene og på storformater på utsiden av disse. Dette er en kraftfull kombinasjon som gir annonsører dominerende tilstedeværelse mot et svært attraktivt publikum i hovedstadsområdet.
God dekning i Oslo-regionen
Merkevarebyggende
og kjøpsutløsende
Naturlig tilstedeværelse
810
Klassiske flater
17 000
Innvendige reklameflater
67%
Ukentlig dekning i Oslo-regionen
Hver dag kommuniserer mer enn 875 digitale reklameflater effektivt med det kollektivreisende publikummet i Oslo-området, og antallet skjermer øker hver eneste måned.
Digitale reklameflater på de mest trafikkerte T-banestasjonene og skjermer ombord i et stadig økende antall trikker, i kombinasjon med svært god dokumentasjon, gir annonsører et kraftfullt og fleksibelt verktøy når de kommuniserer med sitt publikum i hovedstadsområdet.
Denne fleksibiliteten og den gode publikumsdokumentasjonen gjør også arenaen spesielt godt egnet for programmatisk handel.
Fleksibelt
Målrettet
Kostnadseffektivt
875+
Skjermer totalt
3
Digitale storformater
378
Skjermer på T-banestasjoner
500+
Skjermer på trikken