Stavanger – DOOH-hovedstaden i Norge

  • jan 28th, 2020

At digitale reklameflater etableres på gater og torg har vi sett mye av internasjonalt de siste årene. I Norge har denne utviklingen gått litt tregere. Men! I Stavanger har det skjedd ting det siste året som gjør at de nå uhøytidelig kan omtale seg selv som DOOH-hovedstaden i Norge.

Våren 2019 satte vi opp de første digitale installasjonene som viser reklame i full motion på gaten i Stavanger. Litt senere på høsten satte vi opp flere, også denne gangen med mulighet til å vise reklame med bevegelige bilder.

To nye og topp moderne leskur, et i Klubbgata og et i Jernbaneveien. Leskurene er utstyrt med en dobbeltsidig 86″ skjermer som kommuniserer svært effektivt til de forbipasserende. Leskurene er i tillegg utstyrt med to 46″ skjermer. Den ene viser sanntidsinformasjon. Den andre, en touchskjerm, fungerer som informasjonskanal fra kommunen. Leskuret har mobilladere og sensorer som måler luftfuktighet, lufttrykk, temperatur og CO2-nivåer.

Utendørs regnes av mange som den mediekanalen som de siste årene har klart å utvikle sine kanal- og kommunikasjonsegenskaper mest positivt. Dette har ført til en kraftig økning i etterspørselen. Nyetableringene i Stavanger er gode eksempler på nettopp dette. Utendørs bygger dekning og kanalen kommuniserer effektivt til unge målgrupper. Egenskaper som norske annonsører er opptatt av. Dette i kombinasjon med en kraftig økning i antallet digitale flater, er en hovedforklaring til at utendørs var den eneste mediekanalen som økte omsetningen i 2019 (tall fra Mediebyråforeningen). Digital utendørsreklame (DOOH) er også den mediekanalen, sammen med mobilannonsering, som vokser raskest – både i Norge og internasjonalt.

Leskurene inngår i Digital Stavanger-nettverket, som også inkluderer frittstående bærere med full motion i gågata.

KONTAKT


  • Gullhaugveien 7

  • jcd@jcdecaux.no

  • +47 23 00 75 00



Send
Send