Spesialløsninger
Vi tilbyr annonsører muligheten til å møte sitt publikum fysisk i hverdagen, på unike, utradisjonelle og kreative måter som sikrer høy oppmerksomhet
Spesialløsninger
JCDecaux har i en årrekke vært den ledende tilbyderen av kreative spesialløsninger på alle utendørsreklamearenaer i Norge.
Hver uke utvikler vårt Creative Sales Team flere forslag til skreddersydde løsninger for våre annonsører. De følger også nøye med på hva som skjer kreativt i både vår egen og i andre kanaler internasjonalt for å hente inspirasjon.
Vi har sammen med norske og internasjonale annonsører utviklet og gjennomført en rekke prisvinnende kampanjer.
Impact
Stadig flere utendørsannonsører ønsker å dominere en lokasjon med store formater for å skape maksimal effekt.
Produkt
Impact
Vi tilbyr Impact-produkter på kjøpesentre, de travleste togstasjonene og spesielt utvalgte T-banestasjoner i Oslo. Dette gir annonsører med målsetning om å trykke litt ekstra på i Oslo en rekke muligheter. Impact-produktene står fjellstøtt alene, men kan også effektivt kombineres med andre medieprodukter for å spre kommunikasjonen ytterligere.
Les mer
T-bane
Impact
Våre Impact-produkter er store klassiske reklameflater som er lokalisert der flesteparten av de besøkende/reisende ferdes. Disse er strategisk plassert for å dekke publikumsstrømmene så effektivt som mulig for å gi annonsørene nettopp – størst mulig Impact.
Slagkraftig
annonsering der
publikummet ferdes
Annerledes
og effektivt
mot attraktive
målgrupper
9
Impact produkter
9
T-banestasjoner
Impact
Nationaltheatret
Nationaltheatret er en av de travleste sentrumsstasjonene i T-banenettverket i Oslo med mer enn 370 000 ukentlige av- og påstigninger. Dette produktet dominerer med sine storformater. Heldekkende vegger med folie gjør at dette produktet egner seg svært godt for merkevarebyggende kommunikasjon.
Impact
Jernbanetorget
Jernbanetorget T-banestasjon er den travleste sentrumsstasjonen i T-banenettverket. Stasjonen er et trafikknutepunkt for kollektivreisende i Oslo-området og har i snitt mer enn 520 000 av-/påstigninger pr. uke.
Impact Jernbanetorget består av store klassiske reklameflater på hele stasjonen, og er en garantist for annonsører som raskt ønsker å nå et stort antall kollektivreisende i hovedstadsområdet.
Impact
Stortinget
Stortinget T-banestasjon er en av de travleste sentrumsstasjonene i T-banenettverket. Hver morgen og hver ettermiddag har annonsører muligheten til å ta imot og ønske god tur hjem, til et stort antall reisende som jobber i Oslo sentrum. Store passasjebannere og 92 digitale flater på stasjonen, gjør at dette produktet egner seg svært godt til merkevarebyggende aktiviteter mot en meget attraktiv målgruppe. For Stortinget T-banestasjon i særdeleshet er veien kort til byens high-end butikker.
Impact
Øvrige stasjoner
Nydalen- og Blindern Impact kommuniserer spesielt godt med studenter. Ullevål Impact er riktig for annonsører, når målet er å kommunisere med et stort fotballpublikum på landskamper og cupfinale. Holmenkollen Impact gir annonsører ekstra trykk mot ski- og turgåere og er selvfølgelig et høyaktuelt reklameformat under store idrettsarrangementer på vinterstid.
Tog
Impact
Våre Impact-produkter består av klassiske reklameflater, som er plassert der flesteparten av de besøkende/reisende ferdes. Dette er strategisk satt sammen for å dekke publikumsstrømmene så effektivt som mulig for å gi annonsørene nettopp – størst mulig Impact.
Slagkraftig
annonsering der
publikummet ferdes
Annerledes
og effektivt
mot attraktive
målgrupper
3
Impact produkter
2
Togstasjoner
Impact
Escalator
Impact
Entrance
Entrance Impact, ved hovedinngangen til Oslo S, består av store klassiske formater. Annonsører har her muligheten til å si et rungende «Velkommen og på gjensyn» - til et stort antall togreisende og andre besøkende.
Impact
Nationaltheatret
Nationaltheatret togstasjon er Norges nest største togstasjon med om lag 350 000 ukentlige besøkende. Nationaltheatret Impact gir annonsører muligheten til å benytte store bannere og folie i trapper der man kommuniserer med de reisende. Produktet egner seg følgelig svært godt for merkevarebyggende kampanjer for annonsører som ønsker å trykke litt ekstra på mot togpublikummet i denne delen av Oslo.
Shopping
Impact
Vi tilbyr Domination til annonsører på Oslo City. Annonsørene får med dette en unik mulighet til å være fysisk tilstede og på en kreativ måte være et dominerende og annerledes innslag for besøkende og reisende i en ellers travel hverdag.
Dominer en
av de travleste
kjøpesentrene
i Oslo.
Annerledes
og effektivt
mot attraktive
målgrupper
1
Impact produkt
1
Kjøpesenter
Impact
Oslo City
Oslo City Domination består av store bannere i kombinasjon med Digital Premium Oslo City. Denne kombinasjonen av digitale og klassiske formater er spesielt godt egnet til å kommunisere med tyngde mot et publikum i kjøpssituasjonen.
Oslo City er et av de travleste kjøpesentrene i Oslo med mer enn 210 000 besøkende pr. uke i gjennomsnitt. Oslo City har 60+ butikker og skiller seg ut med sin urbane profil.
Bannere
Store merkevarebyggende formater – sentralt plassert på de travleste togstasjonene i Norge og på et av de mest besøkte kjøpesentrene i hovedstaden
Produkt
Bannere
JCDecaux tilbyr annonsører store merkevarebyggende bannerplasseringer på de travleste togstasjonene i Norge, og både ute og inne på kjøpesentret Oslo City i hovedstaden.
Store bannere egner seg spesielt god for annonsører som ønsker å kommunisere med ekstra «tyngde» mot attraktive målgrupper. Våre bannerprodukter egner seg svært godt til både merkevarebyggende- og taktiske kampanjer. Alle bannerplasseringer kan kjøpes på langtid.
Les mer
T-bane
Bannere
På Oslo Sentralstasjon, Nationaltheatret-, Lillestrøm- Gardermoen- og Trondheim stasjon kan annonsører benytte store bannerformater i kommunikasjonen med et stadig voksende togpublikum.
Bannerformatet gir annonsører effektiv dekning mot togpublikummet på travle togstasjoner og egner seg godt til både kjøpsutløsende- og merkevarebyggende kommunikasjon.
Målrettet og
effektivt
på T-banen
i Oslo.
Fleksibelt og
kostnadseffektivt
mot attraktive
målgrupper
1
T-bane stasjon
2
Bannere
Produkt
Passasjebanner
Fasadebanneret ved hovedinngangen til Oslo Sentralstasjon sikrer annonsører en dominerende tilstedeværelse. Både mot togpublikummet på den viktigste togstasjonen i Norge og besøkende i et av de travleste publikumsområdene i hovedstaden.
Fasadebanneret har blitt en favoritt for premiereannonsering hos film, kino og streaming-aktører. Banneret er også svært populært blant både norske og internasjonale annonsører som ønsker merkevarebyggende kommunikasjon med attraktive målgrupper sentralt i Oslo.
Tog
Bannere
På Oslo Sentralstasjon, Nationaltheatret-, Lillestrøm- Gardermoen- og Trondheim stasjon kan annonsører benytte store bannerformater i kommunikasjonen med et stadig voksende togpublikum.
Bannerformatet gir annonsører effektiv dekning mot togpublikummet på travle togstasjoner og egner seg godt til både kjøpsutløsende- og merkevarebyggende kommunikasjon.
Målrettet og
effektivt på
togstasjoner
i Norge.
Fleksibelt og
kostnadseffektivt
mot attraktive
målgrupper
5
Togstasjoner
12
Bannere
Produkt
Fasadebanner
Fasadebanneret ved hovedinngangen til Oslo Sentralstasjon sikrer annonsører en dominerende tilstedeværelse. Både mot togpublikummet på den viktigste togstasjonen i Norge og besøkende i et av de travleste publikumsområdene i hovedstaden.
Fasadebanneret har blitt en favoritt for premiereannonsering hos film, kino og streaming-aktører. Banneret er også svært populært blant både norske og internasjonale annonsører som ønsker merkevarebyggende kommunikasjon med attraktive målgrupper sentralt i Oslo.
Produkt
Banner
Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og vi tilbyr bannere på både Oslo S, Nationaltheatret-, Lillestrøm-, Gardermoen- og Trondheim stasjon.
Disse storformatene er godt synlige for et stadig økende antall togreisende og besøkende på togstasjonene. Bannerformatene egner seg meget godt til merkevarebyggende aktiviteter, og de kan alle kjøpes på langtid.
Shopping
Bannere
Oslo City har siden åpningen i november 1988 vært et av hovedstadens mest besøkte kjøpesentre.
Våre klassiske bannerformater, både på utsiden og inne i kjøpesentret, bygger rask og god dekning mot meget attraktive målgrupper.
Storformatene på shopping-arenaen egner seg spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon.
Målrettet og
effektivt
på kjøpesentre
i hele landet.
Fleksibelt og
kostnadseffektivt
mot attraktive
målgrupper
1
Kjøpesenter
4
Bannere
Oslo City
Panorama
Oslo City ligger sentralt plassert i det mest besøkte området i hovedstaden, i nær tilknytning til Oslo Sentralstasjon, Oslo Bussterminal, samt trikker og T-banestasjonen på Jernbanetorget.
Oslo City Panorama gir annonsører mulighet til å kommunisere med et stort antall besøkende og forbipasserende på et storformat som sikrer høy oppmerksomhet. Storformatet øker også sannsynligheten for at publikum får med seg både avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.
Oslo City
Banner
Våre klassiske bannerformater, både på utsiden og inne i kjøpesentret, bygger rask og god dekning mot meget attraktive målgrupper.
Storformatene på shopping-arenaen egner seg spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon.
Markedsplasser
En effektiv måte for annonsører å vise frem, møte, sample eller på annen måte komme i fysisk dialog med meget attraktive målgrupper.
Produkt
Markedsplasser
JCDecaux tilbyr annonsører en rekke markedsplasser på togstasjoner, kjøpesentre og T-banestasjoner. Markedsplassene gir annonsørene en unik mulighet til å møte både eksisterende og nye kunder.
Les mer
T-bane
Markedsplasser
JCDecaux tilbyr annonsører en rekke markedsplasser på T-banestasjoner. Markedsplassene gir annonsørene en unik mulighet til å møte både eksisterende og nye kunder. Annonsører kan benytte markedsplassene enkeltvis, eller i effektive kombinasjoner med andre medievarianter for å treffe et så stort publikum som mulig.
Møt
publikummet
på de travleste
T-bane
stasjonene
Annerledes
og effektivt
mot attraktive
målgrupper
16
Markedsplasser
10
T-banestasjoner
T-bane
Markedsplasser
På 10 T-banestasjoner har annonsører muligheten til å benytte 16 ulike markedsplasser for virkelig å møte publikummet fysisk når disse er på vei til eller fra jobb, skole/studier eller andre fritidsaktiviteter. Annonsører kan benytte markedsplassene alene eller i kombinasjon med det digitale eller klassiske medietilbudet på stasjonene. Markedsplassaktiviteter sikrer annonsører en naturlig tilstedeværelse blant de reisende som de kan benytte til å snakke med kunder, vise seg frem eller til å gi T-banepublikummet muligheten til å teste produkter.
Tog
Markedsplasser
JCDecaux tilbyr annonsører en rekke markedsplasser på togstasjoner. Markedsplassene gir annonsørene en unik mulighet til å møte både eksisterende og nye kunder. Annonsører kan benytte markedsplassene enkeltvis, eller i effektive kombinasjoner med andre medievarianter for å treffe et så stort publikum som mulig.
Møt
publikummet
på de travleste
togstasjonene
Annerledes
og effektivt
mot attraktive
målgrupper
21
Markedsplasser
11
Togstasjoner
Tog
Markedsplasser
Markedsplasser på togstasjoner er en effektiv måte å kommunisere med en veldig attraktiv målgruppe. Småbarnsforeldre eller unge reisende som benytter tog til og fra jobb, skole eller fritidsaktiviteter. Publikummet benytter sin hjemmestasjon om morgenen, ankommer den samme sentrumsstasjonen og reiser derfra og hjem igjen på ettermiddagen. Annonsører har derfor ofte kontakt med det samme publikummet 2 ganger om dagen - 10 ganger pr. uke. Kombinert med det andre medietilbudet på togstasjoner er markedsplasser en effektiv måte for å fange oppmerksomheten til dette publikummet.
Shopping
Markedsplasser
Digitale reklameflater på T-banen ble etablert av JCDecaux i perioden 2010-2012 og har siden vært et viktig redskap for annonsører som ønsker rask og effektiv dekning mot befolkningen i hovedstadsområdet. Det digitale medietilbudet på arenaen vil forbedres kraftig i 2024. Nye formater og lokasjoner vil gi annonsører flere muligheter til å kommunisere enda mer effektivt med publikummet enn tidligere.
Møt
publikummet
nært
kjøps-
øyeblikket
Annerledes
og effektivt
mot attraktive
målgrupper
2
Markedsplasser
1
Kjøpesenter
Shopping
Markedsplasser
Markedsplassaktiviteter på kjøpesentre gir annonsører en mulighet til å kommunisere med kunder nærmere kjøpsøyeblikket enn noen andre mediekanaler. Markedsplassene sikrer annonsører en naturlig tilstedeværelse på kjøpesentrene som de kan benytte til å snakke med kunder, vise seg frem eller til å gi kjøpesenterpublikummet en muligheten til å teste produkter i nærheten av butikker de kan kjøpe produktene i. Denne annonseformen er svært attraktiv, og gjort riktig veldig effektiv.