Hver dag rammes ni kvinner av brystkreft. Dette er en sak det ikke kan bli snakket nok om. Derfor har vi laget et iøynefallende landemerke på Aker Brygge for å øke oppmerksomheten. Norges største pupper strutter med all sin prakt på toppen av leskuret.
Dristig valg
-Vi er fullstendig klar over at dette er utradisjonelt, men vi er avhengig av å bryte lydmuren, sier Spesialrådgiver Sissel Øvervold i Kreftforeningen. Samtidig var det viktig for oss å gjøre dette på en verdig måte uten å tråkke noen på tærne. Vi er meget godt fornøyd med resultatet, avslutter hun. Kampanjen er gjort i samarbeid med Kreftforeningen, Wavemaker og Kitchen reklamebyrå.
Mye snakk
-Det har selvsagt vært mye humor på kontoret rundt denne jobben, men vi opplever også at det har vært det for publikum, sier Stian Stark Husby i JCDecaux. Men det er nettopp dette vi (Utendørs) er flinke til – kickstarte viral spredning – noe vi ser denne gangen også. Casevideoen ser ut til å sette nye rekorder på deres egen Facebooks-side, noe som selvfølgelig er veldig gledelig, avslutter han.
Gullhaugveien 7
jcd@jcdecaux.no
+47 23 00 75 00