JCDecaux driver utelukkende virksomhet i det offentlige rom. Det betyr at det påhviler oss et stort ansvar fordi vi indirekte og direkte er med på å forme menneskers hverdag gjennom våre utemøbler, som kontinuerlig bærer kommersielle budskap om ”produkter og tjenester”.
JCDecaux Norge AS har siden etableringen i 1998 hatt et godt samarbeid med myndigheter hvor vi i fellesskap har kommet fram til ordninger som tjener felles interesse.
Vårt morselskap JCDecaux SA ble i 2001 børsnotert og i sammenheng med dette ble det etablert en etisk kodeks (Code of Ethics) for selskaper innen JCDecaux gruppen. De etiske verdiene styrer konsernet både i forhold til sine ansatte og tredjepart. Kodeksen består av et sett retningslinjer som alle selskaper i gruppen er pålagt å etterleve i sitt daglige virke.
Prinsippene bak disse reglene er basert på JCDecaux` grunnleggende historiske verdier: Kvalitet – Ærlighet – Åpenhet .
Stadig nye oppdrag blir tillagt overlatt til private aktører som oss, dette gjør at vi har et ansvar utover vårt primære virke. Dette setter en rekke krav til kontinuerlig etterrettelighet og kvalitet i det arbeidet vi som selskap leverer.
Sustainable Development
For å gjenspeile JCDecaux konsernets forpliktelse til å søke økonomisk utvikling med respekt for mennesker og miljø, ble Sustainable Development Direction opprettet i 2007. JCDecaux`stadige involvering i disse utfordringene, understreker konsernets dedikasjon til å oppfylle sitt sosiale ansvar og sine globale forpliktelser.