EnglishNorwegian
Google Translate

Vårt medietilbud

Gater & Torg

Shopping

Pendler

Priser

Viooh

Programmatisk

Innsikt

Kreative kampanjer

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

| Personvernerklæring |
JCDecaux Logo

Pendler

Klassiske- og digitale reklameflater på de mest trafikkerte togstasjonene i Norge.

Arenaen

Stadig flere tar tog til og fra og innen områdene rundt de største byene. Vi har reklameinstallasjoner på de mest besøkte togstasjonene som kommuniserer svært effektivt med de reisende med både klassiske og digitale flater. Denne arenaen er på sitt sterkeste på tider av døgnet når andre reklamekanaler er svakere – i formiddags- og ettermiddagsrushet. Dette gjør vår pendlerarena svært populær blant annonsører. Arenaen benyttes alene, eller i kombinasjon med andre kanaler som fungerer godt for å treffe folk på farten – for eksempel mobil.

Pendler Digital
Attraktiv målgruppe
(småbarnsforeldre)
Naturlig tilstedeværelse
Treffer de fleste
4 ganger i døgnet

46

Togstasjoner

25

Byer

Hver uke benytter opp mot 3 millioner reisende vår pendlerarena. Pendlerne utgjør en svært attraktiv målgruppe for annonsører og består for en stor del av unge mennesker og småbarnsforeldre som benytter tog til og fra skole, jobb eller andre fritidsaktiviteter.

Pendler Publikum

45,3%

Ukentlig dekning i Oslo-regionen

16 794 592

Ukentlige VACeksponeringer

Generert av klassiske flater 

67 094 418

Ukentlige viewed impressions (snitt)

Generert av digitale flater 

Våre klassiske reklameflater på pendlerarenaen kommuniserer svært godt med de reisende, spesielt i Oslo-regionen. Reklameflatene er hovedsakelig plassert i forbindelse med ventesituasjoner på eller nært perrongene. Vi vet at en stor andel av de reisende, spesielt på ettermiddagen, benytter togtiden til å planlegge innkjøp. Annonsører som benytter våre klassiske reklameflater får derfor en mulighet til å påvirke de reisende svært nær kjøpsøyeblikket. 

Pendler Klassisk
God dekning i Oslo-regionen
Merkevarebyggende
og kjøpsutløsende
Naturlig tilstedeværelse

718

Eurosize

9

Storformater

45,3%

Ukentlig dekning i Oslo-regionen

Pendlerarenaen er en av de viktigste digitale utendørsarenaene i Norge. Vi har publikumstellere ved inngangene på de viktigste togstasjonene. Dette gir presise besøkstall pr. time. Vi har i tillegg sensorer på alle våre skjermer som gir presis kunnskap om hvordan publikum beveger seg, samt tilhørende demografi. Dette gjør pendlerarenaen til den best dokumenterte utendørsarenaen i Norge. I tillegg øker fleksibiliteten for annonsørene betraktelig, og gjør det mulig å skreddersy kampanjeløsninger. Vi kan enkelt styre kommunikasjonen presist mot ulike målgrupper togstasjoner bestemte dager eller tider på døgnet – alt etter annonsørenes ønsker eller behov.

Pendler Digital
Fleksibelt
Målrettet
Kostnadseffektivt

99

Skjermer

4

Digitale storformater

13

Togstasjoner

67 094 418

Ukentlige viewed impressions (snitt)

Oslo S XXL

XXL

Digitalt storformat i ventehallen på Oslo S

850 000

Ukentlig besøkende

16 min

Gjennomsnittlig ventetid

53%

Bruker stasjonen flere ganger i uken

Oslo S

XXL

Storskjermen er plassert i hjertet av ventehallen. Den er meget godt synlig for både reisende og besøkende på Oslo Sentralstasjon. Storskjermen er kraftfull alene, men er aller mest effektiv i kombinasjon med de andre digitale reklameflatene på stasjonen. Oslo S XXL fungerer utmerket til live-streaming av eventer eller andre kreative uttak.

L

Les mer

Oslo S

XXL

Dette er en 5,5 meter høy skjerm i ventehallen på Oslo Sentralstasjon - Norges mest besøkte togstasjon. Togpassasjerer på Oslo S har en gjennomsnittlig ventetid på 16 minutter, og undersøkelser gjennomført av Bane NOR viser at dette snittet trekkes opp i ventehallen hvor XXL Oslo S er plassert. Det høye publikumstallet, i kombinasjon med ventetiden, har gjort skjermen til en av våre mest etterspurte digitale produkter.

Digital utendørsreklame iu ventehallen på Oslo S
Oslo S XXL

247 tommer

Full motion

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon
Oslo Sentralstasjon
Oslo S Premium

Premium

Digitale storformater på nøkkellokasjoner

Oslo S, Nationaltheatret, Gardermoen

Premium

Våre premiumskjermer er store digitale formater i ypperste kvalitet. Alle storskjermene er strategisk plassert for å dekke publikumsstrømmene de travleste togstasjonene i landet. Det digitale gir annonsørene stor fleksibilitet og størrelsen gir en dominerende tilstedeværelse på togstasjonene. 

L

Les mer

Oslo S

Premium

En ikonisk buet skjerm inne på Oslo Sentralstasjon. Stasjonen har om lag 850 000 besøkende i uken og er den klart viktigste togstasjonen i Norge. Skjermens plassering gjør at den kommuniserer svært effektivt med besøkende på Oslo S, samt en stor andel av de besøkende som går mellom to av hovedstadens mest besøkte kjøpesentre; Oslo City og Byporten. 

Oslo S Premium
Oslo S Premium

Storformat

Full motion

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon
Oslo Sentralstasjon
Nationaltheatret

Premium

Nationaltheatret Premium er plassert i hjertet av ventehallen Norges nest mest besøkte togstasjon. Stasjonen har en sentral plassering i det som av mange ansees som Oslos finans- og advokatdistrikt. Skjermen dekker alle som går fra ventehallen til utgangen ved T-banen. Dette gir Nationaltheatret Premium ekstra god betraktningstid mot en attraktiv målgruppe. Høyt publikum, stort digitalt format og innhold i full motion har gjort skjermen til en favoritt blant annonsører.

Nationaltheatret Premium
Nationaltheatret Premium

Storformat

Full motion

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon

Nationaltheatret Stasjon

Gardermoen

Premium

En digital premiumskjerm Norges tredje største togstasjon. Gardermoen Stasjon er et knutepunkt for alle som bruker tog til og fra flyplassen. Gardermoen Premium kommuniserer spesielt godt med reisende som benytter rulletrappen ned til perrongene og egner seg ypperlig for både merkevarebyggende- og salgsutløsende kommunikasjon. 

Gardermoen Premium
Gardermoen Premium

Storformat

Full motion

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon

OSL Gardermoen

Pendler Digital

Digital

Fleksibel annonsering på togstasjoner

131 skjermer

4K Full Motion

42,5% dekning

Ukentlig dekning i Oslo kommune

67 094 418

Ukentlige Viewed Impressions (snitt)

Pendler

Digital

Antallet togreiser i Norge øker betraktelig i normalår, og våre digitale reklameinstallasjoner har en naturlig tilstedeværelse i pendlerpublikumets hverdag. En stor andel av de reisende benytter de samme stasjonene hver eneste dagpå vei til/fra jobb og andre fritidsaktiviteter. Skjermene gjør det enkelt å skifte budskap, noe som gir annonsører en unik mulighet til å kommunisere med effektiv frekvens med både salgsutløsende- og merkevarebyggende kommunikasjon.

L

Les mer

Pendler

Storby Digital

Effektiv kommunikasjon mot pendlere i og rundt de største byområdene i Norge.

Pendler Digital
Pendler Digital

Stadig flere tar tog til, og i områdene rundt, de største byene i Norge. Unge målgrupper utgjør en stor andel av disse pendlerne. Vi har reklameinstallasjoner på de mest trafikkerte togstasjonene og kommuniserer svært effektivt til de reisende med både klassiske og digitale reklameflater. 

131

Skjermer

13

Togstasjoner

5 591 201

Impressions pr uke

(snitt - SOT 8,3%)

En naturlig del av hverdagen

Utendørsreklame oppfattes av publikum som lite irriterende og påtrengende. Samtidig er utendørs en av mediekanalene som skaper aller mest oppmerksomhet omkring annonsørbudskapet. Publikum kan ikke velge bort utendørsreklame, og dette er heller ikke noe de ønsker. Vi er nemlig - en naturlig del av hverdagen.

Distribusjon

Bergen Stasjon
Drammen Stasjon
Gardermoen Stasjon
Hauketo Stasjon
Lillestrøm Stasjon

Lysaker Stasjon
Nationaltheatret Stasjon
Oslo Sentralstasjon
Sandvika Stasjon
Ski Stasjon
Skøyen Stasjon
Stavanger Stasjon
Trondheim Stasjon
Pendler

Oslo Digital

Effektiv kommunikasjon på de tre største togstasjonene i Oslo. 

Pendler Digital
Pendler Digital

Stadig flere benytter tog til og fra jobb, skole og fritidsaktiviteter i hovedstaden. Vi har digitalisert hovedstasjonene i Oslo - Oslo S, Nationaltheatret og Skøyen - for å kommunisere enda mer effektivt og fleksibelt med de reisende. Skjermene dekker de vanligste bevegelsesmønstrene som de besøkende bruker stasjonene. 

71

Skjermer

4

Togstasjoner

5 049 856

Impressions pr uke

(snitt - SOT 8,3)

En naturlig del av hverdagen

Utendørsreklame oppfattes av publikum som lite irriterende og påtrengende. Samtidig er utendørs en av mediekanalene som skaper aller mest oppmerksomhet omkring annonsørbudskapet. Publikum kan ikke velge bort utendørsreklame, og dette er heller ikke noe de ønsker. Vi er nemlig - en naturlig del av hverdagen.

Distribusjon

Hauketo Stasjon
Oslo S

Nationaltheatret

Skøyen

Skøyen Stasjon

Storby

Naturlig tilstedeværelse i togpendleres hverdag

45 togstasjoner

I hele Norge

20,1% dekning

Ukentlig dekning i storbyene

9 314 076

Ukentlige VAC-eksponeringer

Pendler

Storby

Våre Pendler Storby-moduler gir annonsører en naturlig tilstedeværelse i togpendleres hverdag, med ekstra trykk på togstasjonene i og rundt de største byene i Norge – Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. 

L

Les mer

Pendler

Storby

Stadig flere ønsker å benytte tog til og fra jobb, skole og andre fritidsaktiviteter. Reklameflatene i våre Pendler Storby-moduler kan ikke velges bort av publikum, og spesielt unge målgrupper svarer at de både liker og legger merke til denne formen for naturlig reklame.

Pendler Storby
Pendler Storby

God dekning

Bakbelyst

Naturlig tilstedeværelse

En naturlig del av hverdagen

Utendørsreklame oppfattes av publikum som lite irriterende og påtrengende. Samtidig er utendørs en av mediekanalene som skaper aller mest oppmerksomhet omkring annonsørbudskapet. Publikum kan ikke velge bort utendørsreklame, og dette er heller ikke noe de ønsker. Vi er nemlig - en naturlig del av hverdagen.

Oversikt
Pendler Storby 100

100 Eurosize
45 Togstasjoner

Pendler Storby 200

200 Eurosize
45 Togstasjoner

Nøkkeltall
41,1% Dekning i Oslo-regionen
3 063 759 VAC-eksponeringer
6,8 Frekvens i Oslo-regionen
39,9% Dekning i Oslo-regionen
6 245 914 VAC-eksponeringer
14,4 Frekvens i Oslo-regionen

Distribusjon
Asker Stasjon
Bergen Stasjon
Billingstad Stasjon
Blommenholm Stasjon
Bryne Stasjon
Drammen Stasjon
Fetsund Stasjon
Fjellhamar Stasjon
Fredrikstad Stasjon
Gardermoen Stasjon
Gausel Stasjon
Hamar Stasjon
Heimdal Stasjon
Holmlia Stasjon
Hvalstad Stasjon
Høvik Stasjon
Jessheim Stasjon
Jåttåvågen Stasjon
Kjelsås Stasjon
Kløfta Stasjon
Kolbotn Stasjon
Kristiansand Stasjon
Langhus Stasjon
Larvik Stasjon
Lillestrøm Stasjon
Lysaker Stasjon
Lørenskog Stasjon
Moss Stasjon
Nationaltheatret Stasjon
Oslo Sentralstasjon
Porsgrunn Stasjon
Rygge Stasjon
Sandnes Stasjon
Sandvika Stasjon
Sarpsborg Stasjon
Skien Stasjon
Skøyen Stasjon
Stabekk Stasjon
Stavanger Stasjon
Steinkjer Stasjon
Stjørdal Stasjon
Strømmen Stasjon
Trondheim Stasjon
Tønsberg Stasjon
Vestby Stasjon
Pendler Stor-Oslo

Stor-Oslo

Gode plasseringer på togstasjoner i Stor-Oslo-området

24 togstasjoner

I stor-Oslo

46,3% dekning

Ukentlig dekning i Oslo-region

7 484 919

Ukentlige VAC-eksponeringer

Pendler

Stor-Oslo

Disse modulene består av enten 75 eller 150 klassiske pendlerflater i Eurosize-format. De er alle lokalisert i og rundt hovedstaden. Ved kjøp av disse modulene sikrer du svært effektiv tilstedeværelse på de mest trafikkerte togstasjonene i Stor-Oslo.

L

Les mer

Pendler

Stor-Oslo

Pendler Stor-Oslo-modulene dekker de mest trafikkerte stasjonene i Oslo-området spesielt godt. Dette gir annonsørenes budskap god frekvens gjennom uken i et område av landet hvor reklamestøyen er stor. 

Pendler Stor-Oslo
Pendler Stor-Oslo

God dekning

Bakbelyst

Naturlig tilstedeværelse

En naturlig del av hverdagen

Utendørsreklame oppfattes av publikum som lite irriterende og påtrengende. Samtidig er utendørs en av mediekanalene som skaper aller mest oppmerksomhet omkring annonsørbudskapet. Publikum kan ikke velge bort utendørsreklame, og dette er heller ikke noe de ønsker. Vi er nemlig - en naturlig del av hverdagen.

Oversikt
Pendler Stor-Oslo 75
75 Eurosize
24 Togstasjoner
Pendler Stor-Oslo 150
150 Eurosize
24 Togstasjoner
Nøkkeltall
45,1% Dekning i Oslo-regionen
2 480 328 VAC-eksponeringer
5,4 Frekvens i Oslo-regionen
47,1% Dekning i Oslo-regionen
5 001 591 VAC-eksponeringer
10,5 Frekvens i Oslo-regionen

Distribusjon
Asker Stasjon
Billingstad Stasjon
Blommenholm Stasjon
Fetsund Stasjon
Fjellhamar Stasjon
Gardermoen stasjon
Holmlia Stasjon
Hvalstad Stasjon
Høvik Stasjon
Jessheim stasjon
Kjelsås Stasjon
Kløfta stasjon
Kolbotn Stasjon
Langhus Stasjon
Lillestrøm Stasjon
Lysaker Stasjon
Lørenskog Stasjon
Nationaltheatret Stasjon
Oslo Sentralstasjon
Sandvika Stasjon
Skøyen Stasjon
Stabekk Stasjon
Strømmen Stasjon
Vestby stasjon
Gardermoen perrong

Perrong

Bakbelyst storformat ved ankomst Gardermoen

5 200 000

Passasjerer i kampanjeperioden

6/10

Bor i Oslo

Gardermoen

Perrong

Dette er en bakbelyst lyskasse strategisk plassert ved ankomst Gardermoen stasjon. Plassen tilbys med lengre visningstid og egner seg meget godt til merkevarebyggende aktiviteter mot en kjøpesterk målgruppe.

L

Les mer

Gardermoen

Perrong

Dette storformatet er en favoritt blant flyselskaper, bilprodusenter og andre «high end» merkevarer, som ønsker å kommunisere langsiktig og relevant med en meget attraktiv og kjøpesterk målgruppe.  

Gardermoen perrong

Storformat

Bakbelyst

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon
Gardermoen Stasjon
Barcode

Bannere

Store merkevarebyggende formater som sikrer god oppmerksomhet

Pendler

Banner

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og vi tilbyr bannere på både Oslo S og Gardermoen Stasjon. Disse storformatene er godt synlige for de reisende. Flatene egner seg meget godt til merkevarebyggende aktiviteter, og de kan alle kjøpes på langtid.

L

Les mer

Oslo S Fasade

Banner

Stort banner på hele 116m² hengende på fasaden - til venstre for hovedinngangen på Oslo Sentralstasjon. Dette banneret er svært synlig for publikum og kan lett kombineres med markedsplassen på Øvre Torg.

Oslo S Fasade

Storformat

Impact

Impact

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon

Oslo Sentralstasjon

Oslo S Perrong

Banner

Banneret er plassert ved spor 13 & 14 – ved inngang til den gamle Flytogterminalen. Herfra går det også tog til Ski, Gjøvik og Halden. Banneret er over ni meter bredt og er virkelig et klassisk storformat som skiller seg ut.

Oslo S

Storformat

Impact

Impact

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon

Oslo Sentralstasjon

Barcode

Banner

Bannerne er plassert på Barcode-siden av Oslo S. Bannerne er godt synlige for alle som ankommer Oslo S fra sjøsiden og togpassasjerer som forlater stasjonen denne veien. 

Barcode

Storformat

Impact

Impact

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon

Oslo Sentralstasjon

Gardermoen Innsjekk

Banner

Bannerne er strategisk plassert på heisanlegget ved ankomst på Gardermoen. De er godt synlige for alle Flytoget- og Vy-passasjerer som kommer opp rulletrappene. Plassen tilbys med lengre visningstid og egner seg meget godt til merkevarebyggende kommunikasjon mot en kjøpesterk målgruppe. 

Gardermoen

Storformat

Impact

Impact

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon

OSL Gardermoen

Oslo S

Sporpassasje

På Oslo S må de reisende gå gjennom en passasje på vei til eller fra perrongene. Her har annonsører mulighet til å eksponere seg med tyngde mot de reisende på dominerende bannere. Hver passasje har 20 bannere som gir en dominans som mange annonsører er på utkikk etter. Dette produktet selges fleksibelt med tanke på både varighet og omfang. Annonsører kan velge alt fra en til alle seks nedganger.     

Oslo S

Storformat

Impact

Impact

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon

Oslo Sentralstasjon

Oslo S

IMPACT

Dominer et av Norges viktigste kollektivknutepunkt

Entrance & Escalator

Impact

Stadig flere utendørsannonsører ønsker å dominere en lokasjon for å skape maksimal effekt. Vi tilbyr produkter bestående av store klassiske bannere og/eller gulvfolie og 100% Share of Time på digitale reklameflater der flesteparten av de besøkende ferdes.

L

Les mer

Entrance

Impact

Entrance Impact er et produkt som lar annonsører dominere hovedinngangenOslo S. Annonsørene har 100% Share of Time på skjermene, gulvfolie i store formater, i tillegg til dekorerte søyler.

Oslo S
Oslo S

100% SOT

På digitale flater

Impact

Impact

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Oslo S er et av Norges viktigste kollektivknutepunkt. Stasjonen er i stadig utvikling og tiltrekker seg langt flere enn bare de reisende. Østbanehallen er en populær destinasjon for lunsjbesøk og middager, og fra stasjonen går du direkte inn på to av Norges mest besøkte kjøpesentre - Byporten og Oslo City.

Dette produkter inneholder:
Digitalt
6x
Entrance Impact inkluderer 100% Share of Time på seks digitale flater ved hovedinngangen i kampanjeperioden.
Gulvfolie
3x
Det er store flater mellom trappeavsatsene og disse folieres. Totalt tre felt folieres og er meget synlig for både de som går inn og ut gjennom stasjonens hovedinngang.
Søylefolie
4x
Alle fire søylene dekoreres. Erfaringsmessig ser vi at design som bryter med den hvite som er der i dag fungerer aller best. Det er på disse søylene skjermene er lokalisert, så man har mulighet til å designe et samspill mellom søyler og skjerm.
Banner
1x

Stor banner hengende over hovedinngangen på Oslo S. Dette produktet skaper massiv impact og svært synlig for reisende som forlater stasjonen.

Distribusjon

Oslo Sentralstasjon

Escalator

Impact

Dette er den mest trafikkerte inngang på Oslo S. Escalator Impact består av store klassiske bannere og 100% Share of Time på alle de digitale reklameflatene i dette området av stasjonen.

Oslo S
Oslo S

100% SOT

På digitale flater

Impact

Impact

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Oslo S er et av Norges viktigste kollektivknutepunkt. Stasjonen er i stadig utvikling og tiltrekker seg langt flere enn bare de reisende. Østbanehallen er en populær destinasjon for lunsjbesøk og middager, og fra stasjonen går du direkte inn på to av Norges mest besøkte kjøpesentre - Byporten og Oslo City.

Dette produkter inneholder:
Digitalt
10x
Escalator Impact inkluderer 100% Share of Time på ti digitale flater ved nedgangen til t-banen i kampanjeperioden.
Bannere
3x
Totalt er 288 kvm med banner som gjør dette til vårt største storformat. Begge veggene langs rulletrappene, i tillegg til den store treveggen som er head-on, dekoreres med bannere.
Gulvfolie
3x
Mellom rulletrappene er det en gulvflate på 14 meter. Denne folieres og fremstår som en rød løper for merkevaren din. Det er på denne bevegelsesmønsteret her dominerer, og gulvfolien gir god eksponering.

Distribusjon

Oslo Sentralstasjon

Nationaltheatre

Domination

Dominer hele Nationaltheatret togstasjon

Nationaltheatret

Domination

Nationaltheatret togstasjon er Norges nest største togstasjon med om lag 500 000 ukentlige besøkende. Dette produktet dominerer med sine store formater. Store bannere, 100% Share of Time på de digitale reklameflatene, folie på gulv, svingdører og rulletrappene, gjør at dette produktet egner seg svært godt for merkevarebyggende kommunikasjon

L

Les mer

Nationaltheatret

Domination

Store reklameflater skaper store forventninger. Her kan annonsører dominere stasjonen med bannere, gulvfolie og 100% Share of Time på storskjermen.

Natinaltheatre
Nationaltheatre

100% SOT

På digitale flater

Impact

Dominasjon

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Dette produkter inneholder:
Nationaltheatret Premium
1x
Nationaltheatret Domination inkluderer 100% Share of Time på Premium-skjermen i kampanjeperioden.
Digitalt
8x
Nationaltheatret Domination inkluderer 50% Share of Time på alle digitale pendlerflater på stasjonen i kampanjeperioden.
Bannere
2x
Det er to store bannere i dette produktet. Det ene er et stort seil over kiosken i ventehallen. Det andre er et banner på over 36 kvm til høyre for Premium-skjermen.
Lyskasse
1x
Dette storformatet er på hele 15 kvm og har en meget god lyskvalitet. Dette bakbelyste banneret kommuniserer med alle som kommer fra T-banen og inn på stasjonen.
Svingdører
3x
Svingdørene kan folieres med store reklameflater med god lesbarhet. Folieringen dekker samtlige dørblader i tillegg til kjernen av svingdøren, som i seg selv er en stor reklameflate.
Folie
I tillegg til gulvfolie i ventehallen, kan både trapper og rulletrapper folieres. Dette sikrer at annonsørene dekker hele publikumet - uansett hvilken inngang/utgang de benytter.

Distribusjon

Nationaltheatret Stasjon

Oslo S

Svingdører

Store formater med god synlighet på Oslo S og Nationaltheatret

Oslo S & Nationaltheatret

Svingdører

Svingdørene kan folieres med store reklameflater med god lesbarhet. Folieringen dekker samtlige dørblader i tillegg til kjernen av svingdøren, som i seg selv er en stor reklameflate.

L

Les mer

Oslo S & Nationaltheatret

Svingdører

Vi tilbyr foliering på svingdørene både på Oslo S og Nationaltheatret Stasjon. Dette åpner for kreative kommunikasjonsmuligheter med de besøkende, når disse enten ankommer eller forlater de to travleste togstasjonene i Norge.

Oslo S

Storformat

Impact

Impact

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Oversikt
Oslo Sentralstasjon

Antall svingdører: 5
Antall flater: 60

Nationaltheatret Stasjon

Antall svingdører: 3
Antall flater: 18

Distribusjon
Oslo Sentralstasjon
Nationaltheatret Stasjon
Amazon The Boys

Markedsplasser

Ansikt til ansikt med målgruppen din

10 Markedsplasser

3 største stasjoner

9-200 m²

Oslo S & Nationaltheatret

Markedsplasser

Markedsplasser er en fin arena som gjør det mulig for annonsører å komme i dialog med kunder. Vi tilbyr markedsplasser i ulike størrelser, både ute og inne. Markedsplassene kan leies separat eller i kombinasjon med annet medietilbud i nærheten.

L

Les mer

Oslo S

Markedsplasser

Oslo Sentralstasjon tilbyr vi fem ulike markedsplasser.

Kundedialog

Impact

Eventer

Opplevelse

Oslo S Øvre Torg
Markedsplass nr. 1

Øvre Torg

Utenfor hovedinngangen til Oslo S har vi en av hovedstadens største markedsplasser, på i overkant av 200 kvm. Øvre Torg binder stasjonen sammen med Jernbanetorget og Karl Johans gate. Plassen egner seg spesielt godt for store eventer og installasjoner. Dette er virkelig en scene for de store ideene.

Markedsplass nr. 2

Ved Peppes Pizza

Denne avlange markedsplassen på 18 kvm dekker publikumet som kommer til og fra ventehallen gjennom hovedinngangen på Oslo S. Markedsplassen egner seg godt til sampling og eventer hvor publikum involveres.

Oslo S
Oslo S
Markedsplass nr. 3

Ventehallen ved søyle

Vi har to markedsplasser i ventehallen. Denne er plassert midt i ventehallen og har en størrelse på 3x3 meter. Denne plassen er ansett som Norges mest effektive markedsplass for sampling, på grunn av den høye publikumsgjennomstrømningen. Publikumet på Oslo S har en gjennomsnittlig ventetid på 16 minutter, og det snittet dras opp her.

Markedsplass nr. 4

Ventehallen ved storskjerm

Vi har to markedsplasser i ventehallen like ved storskjermen XXL. Denne markedsplassen er etablert for aktiviteter som kan kombineres med spill, streaming eller andre kreative uttak på storskjermen.

Oslo S
Oslo S
Markedsplass nr. 5

La Baguette

Dette er den største markedsplassen inne på Oslo Shele 39 kvm. Denne plassen egner seg for større installasjoner, som for eksempel utstilling av biler eller en Pop-Up Store.  Markedsplassen ligger i krysset ved Østbanehallen, Flytogterminalen og ventehallen – ved siden av den sjarmerende kafeen La Baguette. Markedsplassen er også godt synlig fra ventehallen på Oslo S.

Markedsplass nr. 10

Under Barcode banner

Stor markedsplass under Barcode banner på Oslo S.

Oslo S Barcode Markedsplass

Nationaltheatret

Markedsplasser

 På Nationaltheatret tilbyr vi en markedsplass.

Kundedialog

Impact

Eventer

Opplevelse

Nationaltheatre
Markedsplass

Nationaltheatret

Markedsplassen er lokalisert midt inne på Nationaltheatret Stasjon. Dette gjør at man treffer publikum som beveger seg både gjennom stasjonen og til/fra plattformene. Dette er en stasjon med et meget høyt publikum, konsentrert rundt kun 2 plattformer. Det fører til stor publikumstetthet og markedsplassen egner seg følgelig meget godt for sampling.

Gardermoen

Markedsplasser

På Gardermoen Stasjonhar annonsører tilgang på tre markedsplasser.

Kundedialog

Impact

Eventer

Opplevelse

Gardermoen
Markedsplasser

Gardermoen

Alle markedsplassene er strategisk plassert for å treffe publikum i det øyeblikket de enten ankommer eller forlater flyplassen. Disse markedsplassene egner seg svært godt til field marketing mot en kjøpesterk målgruppe. 

Gardermoen markedsplasser
Kombinasjonsserie Digital

Kombinasjonsserier

Kombiner alle arenaene

Klassiske & Digitale

Kombinasjonsserier

Våre reklamearenaer har ulike styrker. For at annonsører skal få mulighet til å utnytte disse samtidig, tilbyr vi klassiske- og digitale kombinasjonsserier. Disse gir annonsørene våre bredeste dekning nasjonalt og ekstra trykk i byene der konkurransen mellom annonsørene er hardest. 

L

Les mer

Klassiske

Kombinasjonsserier

JCDecaux tilbyr tre ulike klassiske kombinasjonsserier, som alle er distribuert på både Gater & Torg-, Shopping- og Pendler arenaene. Seriene er designet for å gi en så bred nasjonal dekning som mulig. En av seriene er i tillegg forsterket med store reklameflater i Oslo. Dette for å gi annonsørene ekstra trykk i det området av landet hvor kampen om publikums oppmerksomhet er størst. 

Kombinasjonsserie Klassisk
Kombinasjonsserie Klassisk

Gater & Torg

Shopping

Pendler

Total 325
Med Total 325 får annonsører distribusjon i alle JCDecaux sine 39 kommuner. Dette er en riksdekkende serie som har en optimal kombinasjon av flater på Gater & Torg-, Pendler- og Shopping arenaene. Serien leverer maksimal dekning kostnadseffektivt innenfor hele JCDecaux sin Eurosize-distribusjon.

47,9%

Ukentlig nasjonal dekning

10 661 188

Ukentlige VAC-eksponeringer

Generert av klassiske flater 
Total 355
Dette er en kraftfull kombinasjonsserie, distribuert på alle arenaer i 39 norske kommuner. Serien er i tillegg forsterket med 27 Oslo Backlite-flater, noe som bidrar til verdifull dekning i det mest befolkningstette området i Norge.

51,4%

Ukentlig nasjonal dekning

13 330 327

Ukentlige VAC-eksponeringer

Generert av klassiske flater 
Total 650
Dette er vår største kombinasjonsserie, distribuert på alle arenaer. Serien er riksdekkende med distribusjon i hele 39 kommuner. Total 650 leverer maksimal dekning og høy frekvens innenfor hele JCDecaux sin Eurosize-distribusjon.

52,4%

Ukentlig nasjonal dekning

22 236 546

Ukentlige VAC-eksponeringer

Generert av klassiske flater 
Distribusjon

Asker
Bergen
Bærum
Drammen
Eigersund
Fredrikstad
Gjesdal
Hamar
Haugesund
Horten
Karmøy
Klepp
Kongsberg

Kristiansand
Larvik
Lier
Lillehammer
Lillestrøm
Lørenskog
Moss
Nordre Follo
Oslo
Porsgrunn
Randaberg
Ringerike
Sandnes

Sarpsborg
Skien
Sola
Stavanger
Steinkjer
Stjørdal
Time
Tromsø
Trondheim
Tønsberg
Ullensaker
Vestby
Ås

Digitale

Kombinasjonsserier

Vi tilbyr to ulike digitale kombinasjonsserier som begge er distribuert på alle våre arenaer – Digital Total og Digital Total Oslo. Begge seriene gir annonsører mulighet til å kommunisere effektivt med et stort publikum som hver dag beveger seg i bybildet, på kjøpesentre og på togstasjoner i de mest befolkningstette områdene i Norge. 

Kombinasjonsserie Digital

Gater & Torg

Shopping

Pendler

Total Digital Oslo

Denne digitale kombinasjonsserien gir annonsører 60% Oslo-dekning hver eneste uke. Digital Total Oslo består av 153 digitale reklameflater, distribuert på 13 kjøpesentre, tre togstasjoner og på Aker Brygge. Ukesprisene varierer p.g.a. sesongvariasjoner for publikumsnivåene.

59,3%

Ukentlig dekning i Oslo kommune

6 801 174

Ukentlige viewed impressions

(snitt - SOT 8,3%) 
Distribusjon

Aker Brygge
CC Vest
Hauketo Stasjon
Holmlia Senter
Lambertseter senter
Linderud Senter
Nationaltheatret Stasjon

Oppsal Senter
Oslo Sentralstasjon
Skøyen Stasjon
Stovner Senter
Bryn Senter
Tveita Senter
Manglerud Senter
Torgbygget
Grorud Senter
Oslo City
Total Digital

Dette er vår største digitale kombinasjonsseire. Digital Total består av 491 digitale reklameflater i totalt 32 kommuner - fordelt på 61 kjøpesentre, 12 togstasjoner og gågater i fire byer. Denne kraftfulle digitalserien leverer nasjonal dekning og er spesielt sterk i byer og befolkningstette områder. Ukesprisene varierer p.g.a. sesongvariasjoner for publikumsnivåene.

29,8%

Ukentlig nasjonal dekning

9 689 883

Ukentlige viewed impressions

(snitt - SOT 8,3%) 
Distribusjon
Asker
Bergen
Bærum
Drammen
Elverum
Fredrikstad
Halden
Hamar
Haugesund
Horten
Kongsberg
Kongsvinger
Larvik
Lier
Lillehammer
Lillestrøm
Lørenskog
Nesodden
Nordre Follo
Oslo
Porsgrunn
Ringerike
Sandnes
Sarpsborg
Skien
Stavanger
Stjørdal
Tromsø
Trondheim
Tønsberg
Ullensaker
Ås

Priser Pendler

Klassisk

Digitalt