Ellen Kobro og Øyvind Markussen

NPro og JCDecaux tenker stort og digitalt på Aker Brygge

  • mar 22nd, 2019

Etter en omfattende anbudskonkurranse har Norwegian Property valgt JCDecaux til et utvidet digitalsamarbeid på Aker Brygge. Til nå har avtalen vært delt mellom JCDecaux og Clear Channel, men den nye avtalen betyr at JCDecaux får rettighetene til alle reklamebærere på «brygga».

– Dette har vært en både spennende og interessant prosess. De som følger med på utviklingen i vår kanal har fått med seg at vi er inne i en omfattende digitaliseringsprosess av medieporteføljen – trenden er «Stort» og «Digitalt», og på Aker Brygge gjør vi begge deler, sier administrerende direktør i JCDecaux, Øyvind Markussen.

Aker Brygge, og området rundt, er i voldsom vekst. I gjennomsnitt besøker nesten 300 000 mennesker Aker Brygge hver uke – et tall som øker betraktelig i høysesong. I 2020 vil i tillegg Norges største kunstmuseum «Nasjonalmuseet» stå ferdig, noe som vil trekke enda flere mennesker til området ved fjorden.

– Aker Brygge blir en prestisjearena for oss, slik den har vært siden vi etablerte våre første installasjoner der i 1999. Timingen for å gjøre dette digitale løftet er svært god, like før vi planlegger å introdusere muligheten for programmatiske kjøp. Allerede høsten 2019 vil JCDecaux erstatte så og si alle klassiske utendørsflater med topp moderne skjermer. Skjermer designet spesielt for å tåle de klimatiske forholdene på Aker Brygge. I tillegg til å få på plass en vesentlig økning av antallet digitale skjermer ute, vil vi etablere nye og store, digitale reklameflater innendørs. I sum vil antall reklamebærere på Aker Brygge reduseres, men det nye medietilbudet vil kommunisere svært godt med de besøkende, avslutter Markussen.

Også i Norwegian Property er man veldig glade for at en ny avtale nå er på plass.

– Vi hadde en god og grundig anbudsprosess. Til tross for at vi hadde veldig gode erfaringer med JCDecaux gjennom en årrekke, ville vi benytte anledningen til å gjøre oss godt kjent med vårt mulighetsbilde, og vi utfordret flere aktører. Vi la vekt på evnen til å tenke nytt, og hadde som vi alltid har et spesielt fokus på leveringsevne og kvalitet. Til slutt ble det veldig tydelig for oss at JCDecaux var den aktøren vi hadde lyst til å fortsette med, sier Ellen Kobro, i Norwegian Property.

KONTAKT


  • Gullhaugveien 7

  • jcd@jcdecaux.no

  • +47 23 00 75 00



Send
Send