Fra januar 2026 tar JCDecaux over medietilbudet på Alti-kjøpesentre over hele landet. Denne økningen gir annonsører mulighet til å kommunisere med enda bredere geografisk dekning på våre reklameflater mot et publikum i kjøpsmodus.
Avtalen betyr en økning på 96 digitale reklameflater på 35 Alti-sentre som strekker seg fra Sortland i nord til Mandal i sør. Totalt vil vi i JCDecaux fra nyttår ha 442 digitale reklameflater i vår kjøpesenterportefølje, som vil bestå av 93 kjøpesentre. En distribusjon som vil dekke mer enn 30% av Norges befolkning, hver eneste uke! Og! Enda flere sentre og skjermer er under planlegging, men dette vil vi komme tilbake til når det er helt klart.
Utendørsreklame på kjøpesentre gir annonsører muligheten til å kommunisere til sine målgrupper når disse befinner seg i selve kjøpssituasjonen. Dette er reklameflater som egner seg svært godt til både kjøpsutløsende og merkevarebyggende markedsaktiviteter.
Arbeidet med å implementere de nye digitale reklameflatene i våre salgs- og planleggingsverktøy er straks ferdig, og det er bare å ta kontakt med vår salgsavdeling hvis dere vil diskutere dette videre.
Vil du vite mer om utendørsreklame på kjøpesentre? Les mer her.