JCDecaux innleder samarbeid med VG

  • des 11th, 2020

Daglig når VG over 2 mill. nordmenn på digitale plattformer. For å beholde denne dominerende posisjonen er VG opptatt av å kommunisere effektivt med befolkningen når disse er opptatt av å gjøre andre ting, som f.eks. å forflytte seg, Her er utendørskanalen i en særstilling og på sitt sterkeste når folk er ute i det offentlige rom. JCDecaux er på sin side opptatt av innhold som vil gjøre digitale reklameflater enda mer effektive. Da selskapene i sommer begynte å snakke sammen om et mulig samarbeid ble det raskt klart at dette var noe de begge ønsket.

Christian Haneborg, kommersiell direktør i VG.

– Historisk har VG hatt en naturlig tilstedeværelse i det offentlige rom gjennom hundretusener av butikkstativer med dagens ferske avis. Gjennom den digitale transformasjonen ønsker vi fortsatt å sikre oss denne synligheten videre, og da ikke bare gjennom de personlige mobilskjermene våre, men fortsatt også ute på gata der folk ferdes. Fra et merkevareperspektiv, er dette fortsatt like viktig for VG som tidligere, sier Christian Haneborg, kommersiell direktør i VG.

JCDecaux er opptatt av å gjøre innholdet på sine digitale flater så relevant og attraktivt for norske annonsører som mulig. Da er det spennende å kunne krydre med godt redaksjonelt innhold.

– Vi jobber ustanselig med å gjøre kjøp på våre digitale flater så effektivt for norske annonsører som mulig. Nylig lanserte vi VIOOH Automation. Et verktøy som gjør det mulig å planlegge ønsket eksponering på JCDecaux sine digitale flater mye mer målrettet. Snart vil vi også åpne opp for programmatisk handel av det enorme publikummet vi genererer. Studier viser at reklameoppmerksomheten og reklameerindringen allerede er høy på våre digitale flater, men vi er sikre på at denne vil øke ytterligere når vi nå også vil vise godt redaksjonelt innhold, sier Jo-Øystein Slinde, markedsdirektør i JCDecaux.

 

Jo-Øystein Slinde

Jo-Øystein Slinde, markedsdirektør i JCDecaux.

VG legger store ressurser i å lage høykvalitets videoinnhold, og de er begeistret over muligheten til å få vise dette frem på JCDecaux sine digitale reklameflater.

– VG har satset tungt på videoinnhold, og har det siste året mottatt en rekke priser globalt for hvordan vi lager innhold tilpasset digitale flater. På JCDecaux sine skjermer vil det bli ferske nyheter som oppdateres jevnlig utover dagen, i tillegg til at vi også vil vise flere deler av VG-menyen, bl.a. Rampelys og E24-nyheter. Vi er derfor svært entusiastiske for muligheten til å samarbeide med JCDecaux, som har en knallsterk distribusjon av skjermer i hele Norge, både i bybildet, på kjøpesentre, togstasjoner og på Gardermoen, avslutter Christian Haneborg, kommersiell direktør i VG.

 

 

[vc_row][vc_column][vc_column_text]
 
Janicke Meyer Hovland

Spør Janicke

Har du noen spørsmål? Jeg svarer gjerne på det du lurer på. Kontakt meg på 97595962 eller janicke.meyer.hovland@jcdecaux.com
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

KONTAKT


  • Gullhaugveien 7

  • jcd@jcdecaux.no

  • +47 23 00 75 00

[contact-form-7 id="11351" title="mikos Contact" html_name="mikos Contact]