EnglishNorwegian
Google Translate

Vårt medietilbud

Gater & Torg

Shopping

Pendler

Priser

Viooh

Programmatisk

Innsikt

Kreative kampanjer

Produkter & Tjenester

Om oss

Selskapet

Kontakt

Ledig stilling

Aktuelt

Personvernerklæring
JCDecaux Logo

Gater & Torg

Klassiske- og digitale reklameflater langs vei, samt i gågater og populære publikumsområder

Arenaen

Arenaen egner seg svært godt til både kjøpsutløsende- og merkevarebyggende aktiviteter.  

Våre reklameinstallasjoner gir annonsører en naturlig tilstedeværelse i de mest befolkningstette områdene i Norge.  

Annonsører har muligheten til å kombinere klassiske og digitale reklameflater. Store klassiskformater i kombinasjon med Eurosize-moduler, eller digitale reklameflater i gågater og langs vei sammen med digitale storformater i en av Norges travleste handlegater – Bogstadveien. 

Aker Brygge
Rask nasjonal-
og lokal dekning
Unge målgrupper
Naturlig tilstedeværelse

19

Kommuner

13

Byer

Publikum på vår arena Gater & Torg er et tverrsnitt av Norges urbane befolkning. En befolkning som beveger seg i bybildet for å shoppe eller er på vei til eller fra skole, jobb, kulturtilbud, serveringssteder eller annet som byene har å by på. Annonsører på denne arenaen eksponerer seg mot attraktive målgrupper på en naturlig måte og på tider av døgnet da andre mediekanaler ikke er så effektive.

Aker Brygge

42,2%

Ukentlig nasjonal dekning

30 344 248

Ukentlige VAC-eksponeringer

Generert av klassiske flater 

11 898 538

Ukentlige viewed impressions (snitt)

Generert av digitale flater 

En av utendørsreklamekanalens aller sterkeste egenskaper er å bygge dekning raskt i de mest befolkningstette områdene. Våre klassiske reklameflater på arenaen Gater & Torg er grunnmuren i dette dekningsarbeidet. Hver uke kommuniserer disse reklameflatene med mer enn 40% av befolkningen nasjonalt.

Utendørsreklame i Stavanger
God dekning
Merkevarebyggende
og kjøpsutløsende
Naturlig tilstedeværelse

​1510

Eurosize

31

Storformater

41,9%

Ukentlig nasjonal dekning

En hovedtrend i utendørsreklamekanalen i Norge er digitaliseringen av reklameflater i gågater og andre populære publikumsområder. Dette øker fleksibiliteten betraktelig og gjør det lettere for norske annonsører å skreddersy kampanjeløsninger. Vi kan enkelt styre kommunikasjonen mot målgrupper i byområder på bestemte dager eller tider på døgnet – alt etter annonsørenes ønske.   

Tønsberg
Fleksibelt
Målrettet
Kostnadseffektivt

50

Skjermer

2

Digitale storformater

4

Byer

11 898 538

Ukentlige viewed impressions (snitt)

Premium

Store digitale formater midt i Bogstadveien

100 000 fotgjengere

Passerer ukentlig skjermene

300+ butikker

I umiddelbar nærhet

394 trikkeavganger

I døgnet

Bogstadveien

Premium

Bogstadveien er en av hovedpulsårene i hovedstaden. Her finnes et stort utvalg av spennende og eksklusive butikker, i tillegg til noen av de mest populære restaurantene, kafeene og utestedene i Oslo. Premiumskjermene er seks meter høye og har hele 21m2 reklameflate.
L

Les mer

Bogstadveien

Premium

Våre storskjermer i en av de viktigste og travleste handlegatene i hovedstaden, gir annonsører økt oppmerksomhet og en tydelig tilstedeværelse mot et meget attraktivt publikum. Digitale reklameflater øker fleksibiliteten for annonsører, og vi tilbyr annonsering på skjermene både pr. døgn og uke.

Bogstadveien
Bogstadveien

271 tommer

Adaptiv lysstyrke

100% share of time

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon

Bogstadveien 42

Bogstadveien 48

Stavanger

Digital

Fleksibel annonsering i urbane områder

50 skjermer

4K

4 byer

Oslo, Stavanger, Lillestrøm, Tønsberg

11 898 538

Ukentlige Viewed Impressions (snitt)

Gater & Torg

Digital

Som eneste utendørsaktør i Norge tilbyr JCDecaux reklame i full motion på gater og torg. Skjermene er strategisk plassert i de mest publikumstette områdene av byene. Annonsører har full fleksibilitet i forhold til lokasjonsvalg og kampanjeperiode.
L

Les mer

Aker Brygge

Digital

Aker Brygge er et av Oslos mest attraktive områder for shopping, forretningsvirksomhet og uteliv. 

Aker Brygge Shopping
Aker Brygge
Aker Brygge
Digital utendørsreklame på Aker Brygge

Aker Brygge er et populært møtested i Oslo sentrum. Bydelen har sin høysesong på sommeren med sitt myldrende uteliv og mange restauranter. Bydelen er også kjent for sine dekorerte julegater og kulturtilbud gjennom året. Et steinkast unna finner man det nye Nasjonalmuseet og Astrup Fearnley-museet. 

Skjermene våre er strategisk plassert for å kommunisere effektivt med de besøkende. De dekker alle passasjer, innganger og møteplasser. Med Digital Aker Brygge dekker annonsører samtlige områder av Oslos mest eksklusive møteplass. 

26

Skjermer

50+

Butikker

119 257

Impressions pr uke

(snitt - SOT 8,3%)

Stavanger

Digital

Stavanger er sentrum for Norges tredje mest befolkningsrike region og har har gått fra å være oljehovedstaden til å bli landets energihovedstad.

Stavanger Leskur
Stavanger
Digital utendørsreklame i Stavanger

Stavanger byr på sjarmerende gater, trendy gatekunst og noen av landets beste restauranter.  
Bykjernen består av mange smale gågater og åpne torg. Det er også her cruiseskipene legger til når de besøker byen.  

Skjermene er frittstående plassert i gågater eller integrert i leskur. Skjermene er i full motion med 4K-kvalitet og kommuniserer effektivt mot de mest publikumstette områdene i Stavanger sentrum. 

8

Skjermer

131 000

Befolkning

24 362

Impressions pr uke

(snitt - SOT 8,3%)

Lillestrøm

Digital

Lillestrøm kommune er den 4. største i Viken. Kommunen har et bredt sammensatt næringsliv inkludert Strømmen Storsenter, forskningsmiljøet på Kjeller og Norges Varemesse. 

Lillestrøm
Lillestrøm
Digital utendørsreklame i Lillestrøm

Lillestrøm blir ofte omtalt som hovedstaden på Romerike. Den sentrale plasseringen og nærheten til Oslo har ført til at Lillestrøm har etablert seg som den store messebyen i Norge. Norges Varemesse og X Meeting Point på Hellerudsletta trekker hvert år til seg tusenvis av besøkende som benytter både hotell- og restaurantfasiliteter i byen året rundt. 

Skjermene er sentralt plassert i gågaten og på torget i Lillestrøm. Alle har full motion og treffer selve hjertet av Lillestrøm sentrum. Annonsører kommuniserer effektivt med de fastboende og de mange besøkende med digital utendørsreklame i superklar 4K-kvalitet. 

8

Skjermer

87 000

Befolkning

16 911

Impressions pr uke

(snitt - SOT 8,3%)

Tønsberg

Digital

Tønsberg er Norges 10. største byområde og først og fremst den viktigste handelsbyen i Vestfold og Telemark fylke.

Tønsberg
Tønsberg

Tønsberg er Norges eldste by og har i underkant av 60 000 fastboende innbyggere. Byen er en av de mest populære sommerdestinasjonene i Norge, og folketallet øker betraktelig i sommermånedene.  

Våre skjermer er strategisk plassert i gågatene. Det er gågatene som binder sentrum sammen. Tønsberg er med dette en topp moderne utendørsreklameby. Annonsører kommuniserer her effektivt med både fastboende og de mange besøkende med digital utendørsreklame i 4K-kvalitet og full motion. 

8

Skjermer

57 000

Befolkning

16 911

Impressions pr uke

(snitt - SOT 8,3%)

Drammen

Roadside

Gode plasseringer i urbane områder

33% dekning

Ukentlig nasjonal dekning

7,9 frekvens

Antall ganger budskapet blir sett

11 837 624

Ukentlige VAC-eksponeringer

Storby

Roadside

Roadside-produktene består av leskur og frittstående reklamebærere – distribuert i gågater, på torg, langs utfartsveier i befolkningstette områder. 

Disse reklameflatene gir god og rask dekning og du kan velge mellom tre ulike moduler. Distribusjonen er lik, men antall flater varierer.  

L

Les mer

Storby

Roadside

Disse reklameflatene gir god og rask dekning, og du kan velge mellom tre ulike moduler. Distribusjonen er lik, men antall flater varierer.

Drammen
Drammen
Drammen

God dekning

Bakbelyst

Naturlig tilstedeværelse

En naturlig del av hverdagen

Utendørsreklame oppfattes av publikum som lite irriterende og påtrengende. Samtidig er utendørs en av mediekanalene som skaper aller mest oppmerksomhet omkring annonsørbudskapet. Publikum kan ikke velge bort utendørsreklame, og dette er heller ikke noe de ønsker. Vi er nemlig - en naturlig del av hverdagen.

Oversikt
Storby Roadside 150

19 kommuner
150 eurosize

Storby Roadside 175

19 kommuner
150 eurosize
29 Oslo backlite

Storby Roadside 300

19 kommuner
300 eurosize

Nøkkeltall

28,7% Nasjonal dekning
10,4% Oslo-dekning
3 926 950 VAC-eksponeringer
4,4 Frekvens

28,7% Nasjonal dekning
60,8% Oslo-dekning
5 646 477 VAC-eksponeringer
4,9 Frekvens

33% Nasjonal dekning
24% Oslo-dekning
11 837 624 VAC-eksponeringer
7,9 Frekvens

Distribusjon

Drammen
Egersund
Fredrikstad
Gjesdal
Haugesund
Karmøy
Klepp

Lillestrøm
Moss
Oslo
Porsgrunn
Randaberg
Sandnes
Sarpsborg

Skien
Sola
Stavanger
Time
Tønsberg

Stavanger

Roadside

Gode plasseringer i Rogaland- og Stavanger-regionen

84,4% dekning

Ukentlig dekning i Stavanger-regionen

14,9 frekvens

Antall ganger budskapet blir sett

6 684 514

Ukentlige VAC-eksponeringer

Stavanger & Rogaland

Roadside

Rogaland fylke har om lag 500 000 innbyggere, og serien dekker i tillegg til byer og tettsteder, de viktigste innfartsveiene med svært høy trafikk. Stavanger Roadside og Rogaland Roadside er distribuert på leskur og frittstående reklamebærere.
L

Les mer

Stavanger & Rogaland

Roadside

Rogaland fylke er Norges fjerde største i folketall og består av 23 kommuner. Roadside-produktene består av leskur og frittstående reklamebærere distribuert i gågater, på torg og langs de største utfartsveiene.

Haugesund
Stavanger
Stavanger

God dekning

Bakbelyst

Naturlig tilstedeværelse

En naturlig del av hverdagen

Utendørsreklame oppfattes av publikum som lite irriterende og påtrengende. Samtidig er utendørs en av mediekanalene som skaper aller mest oppmerksomhet omkring annonsørbudskapet. Publikum kan ikke velge bort utendørsreklame, og dette er heller ikke noe de ønsker. Vi er nemlig - en naturlig del av hverdagen.

Oversikt
Stavanger

75 Eurosize

Roadside Stavanger har en unik distribusjon på leskur og frittstående reklamebærere. Serien dekker sentrum og de mest trafikkerte innfartsveiene.

Rogaland

150 Eurosize

Rogaland fylke har 482 000 innbyggere og serien dekker, byer, tettsteder og de mest trafikkerte innfartsveiene.

Nøkkeltall
79,5% dekning i Stavanger-regionen
3 163 767 VAC-eksponeringer
14,7 Frekvens
84,1% dekning i Stavanger-regionen
6 684 514 VAC-eksponeringer
14,9 Frekvens

Distribusjon
Stavanger
Haugesund
Karmøy
Klepp
Randaberg
Sandnes
Sola
Stavanger
Time

Backlite

Store formater sentralt i Oslo

59,3% dekning

Ukentlig dekning i Oslo

5,4 frekvens

Antall ganger budskapet blir sett

2 669 139

Ukentlige VAC-eksponeringer

Oslo

Backlite

Oslo Backlite er store profilbyggende reklameflater med de aller beste plasseringene i bybildet. Serien gir god dekning og er plassert på prestisjeplasser i shoppingområder, i de travleste sentrumsgatene og langs innfartsårer.
L

Les mer

Oslo

Backlite

Oslo Backlite er et nettverk bestående av store bakbelyste reklameflater, sentralt plassert i hovedstaden. Dette nettverket gir annonsører svært god dekning mot byens befolkning og er en favoritt blant annonsører som har Oslo sin befolkning som hovedmålgruppe. De store bakbelyste reklameflatene egner seg spesielt godt til merkevarebyggende aktiviteter. 

Oslo Backlite
Oslo Backlite

Store formater

Bakbelyst

Merkevarebygger

Merkevarebyggende

Store formater skaper store forventninger til en merkevare, og egner seg derfor spesielt godt til merkevarebyggende kommunikasjon. Kommunikasjon som tiltrekker seg oppmerksomhet fra nye kunder eller gir eksisterende kunder en opplevelse av at de allerede har gjort et klokt valg.

Økt oppmerksomhet

Store formater gir økt oppmerksomhet. Store formater øker også sannsynligheten for at publikum får med seg avsender (annonsør) og reklamebudskapet betraktelig.

Distribusjon
Akersberget
Bergensgata
Biskop Gunnerus Gate
Ekebergveien
Galgeberg
Grønlandsleiret
Hoffsveien
Josefines Gate
Nedre Kalbakkvei
Skøyen Stasjon
Sørkedalsveien
Trondheimsveien
Tvetenveien
Uranienborgveien
Vårveien

Bannere

Ekstra store formater sentralt i Oslo

46 m²

Merkevarebygger

Gater & Torg

Bannere

Store formater skaper store forventninger til en merkevare. Disse storformatene er godt synlige for alle gående, syklende og kjørende som hver dag passerer disse reklameflatene. Bannere egner seg godt til merkevarebygging og kan kjøpes på langtid. 
Kombinasjonsserie DIgital

Kombinasjonsserier

Kombiner alle arenaene

Klassiske & Digitale

Kombinasjonsserier

Våre reklamearenaer har ulike styrker. For at annonsører skal få mulighet til å utnytte disse samtidig, tilbyr vi klassiske- og digitale kombinasjonsserier. Disse gir annonsørene våre bredeste dekning nasjonalt og ekstra trykk i byene der konkurransen mellom annonsørene er hardest. 
L

Les mer

Klassiske

Kombinasjonsserier

JCDecaux tilbyr tre ulike klassiske kombinasjonsserier, som alle er distribuert på både Gater & Torg-, Shopping- og Pendler arenaene. Seriene er designet for å gi en så bred nasjonal dekning som mulig. En av seriene er i tillegg forsterket med store reklameflater i Oslo. Dette for å gi annonsørene ekstra trykk i det området av landet hvor kampen om publikums oppmerksomhet er størst. 

Kombinasjonsserie Klassisk
Kombinasjonsserie Klassisk

Gater & Torg

Shopping

Pendler

Total 325
Med Total 325 får annonsører distribusjon i alle JCDecaux sine 39 kommuner. Dette er en riksdekkende serie som har en optimal kombinasjon av flater på Gater & Torg-, Pendler- og Shopping arenaene. Serien leverer maksimal dekning kostnadseffektivt innenfor hele JCDecaux sin Eurosize-distribusjon.

47,9%

Ukentlig nasjonal dekning

10 661 188

Ukentlige VAC-eksponeringer

Generert av klassiske flater 
Total 355
Dette er en kraftfull kombinasjonsserie, distribuert på alle arenaer i 39 norske kommuner. Serien er i tillegg forsterket med 29 Oslo Backlite-flater, noe som bidrar til verdifull dekning i det mest befolkningstette området i Norge.

51,4%

Ukentlig nasjonal dekning

13 330 327

Ukentlige VAC-eksponeringer

Generert av klassiske flater 
Total 650
Dette er vår største kombinasjonsserie, distribuert på alle arenaer. Serien er riksdekkende med distribusjon i hele 39 kommuner. Total 650 leverer maksimal dekning og høy frekvens innenfor hele JCDecaux sin Eurosize-distribusjon.

52,4%

Ukentlig nasjonal dekning

22 236 546

Ukentlige VAC-eksponeringer

Generert av klassiske flater 
Distribusjon

Asker
Bergen
Bærum
Drammen
Eigersund
Fredrikstad
Gjesdal
Hamar
Haugesund
Horten
Karmøy
Klepp
Kongsberg

Kristiansand
Larvik
Lier
Lillehammer
Lillestrøm
Lørenskog
Moss
Nordre Follo
Oslo
Porsgrunn
Randaberg
Ringerike
Sandnes

Sarpsborg
Skien
Sola
Stavanger
Steinkjer
Stjørdal
Time
Tromsø
Trondheim
Tønsberg
Ullensaker
Vestby
Ås

Digitale

Kombinasjonsserier

Vi tilbyr to ulike digitale kombinasjonsserier som begge er distribuert på alle våre arenaer – Digital Total og Digital Total Oslo. Begge seriene gir annonsører mulighet til å kommunisere effektivt med et stort publikum som hver dag beveger seg i bybildet, på kjøpesentre og på togstasjoner i de mest befolkningstette områdene i Norge. 

Kombinasjonsserie Digital

Gater & Torg

Shopping

Pendler

Total Digital Oslo

Denne digitale kombinasjonsserien gir annonsører 60% Oslo-dekning hver eneste uke. Digital Total Oslo består av 139 digitale reklameflater, distribuert på 11 kjøpesentre, tre togstasjoner og på Aker Brygge. Ukesprisene varierer p.g.a. sesongvariasjoner for publikumsnivåene.

59,3%

Ukentlig dekning i Oslo kommune

6 801 174

Ukentlige viewed impressions

(snitt - SOT 8,3%) 
Distribusjon
Aker Brygge
Lambertseter senter
Linderud Senter
Nationaltheatret Stasjon
Oppsal Senter
Oslo Sentralstasjon
Skøyen Stasjon
Stovner Senter
Bryn Senter
Tveita Senter
Manglerud Senter
Torgbygget
Grorud Senter
Oslo City
Total Digital

Dette er vår største digitale kombinasjonsseire. Digital Total består av 482 digitale reklameflater i totalt 32 kommuner - fordelt på 59 kjøpesentre, 12 togstasjoner og gågater i fire byer. Denne kraftfulle digitalserien leverer nasjonal dekning og er spesielt sterk i byer og befolkningstette områder. Ukesprisene varierer p.g.a. sesongvariasjoner for publikumsnivåene.

29,8%

Ukentlig nasjonal dekning

9 689 883

Ukentlige viewed impressions

(snitt - SOT 8,3%) 
Distribusjon
Asker
Bergen
Bærum
Drammen
Elverum
Fredrikstad
Halden
Hamar
Haugesund
Horten
Kongsberg
Kongsvinger
Larvik
Lier
Lillehammer
Lillestrøm
Lørenskog
Nesodden
Nordre Follo
Oslo
Porsgrunn
Ringerike
Sandnes
Sarpsborg
Skien
Stavanger
Stjørdal
Tromsø
Trondheim
Tønsberg
Ullensaker
Ås

Priser Gater & Torg

Klassisk

Digitalt