Digitaliseringen gjør oss til en viktigere mediekanal

  • mai 19th, 2021

Det er mange år siden digitaliseringen av utendørsreklamekanalen startet i Norge. JCDecaux alene når hver uke om lag halvparten av Oslo sin befolkning med digital utendørsreklame. Vi når 40% av befolkningen i de største byene (Oslo, Stavanger, Trondheim og Bergen), og annonsører kan hver eneste uke kommunisere med 30% av Norges befolkning på våre digitale reklameflater.

Paradoksalt nok har mesteparten av de digitale utendørsreklameflatene i Norge til nå vært lokalisert innendørs. Dette gjelder også for oss i JCDecaux. Det er lenge siden vi digitaliserte populære publikumsdestinasjoner som Aker Brygge og Bogstadveien og erstattet analoge utendørsreklameflater med digitale installasjoner langs vei og i gågate i Stavanger. Denne våren har denne digitaliseringen tatt nye steg.

Vi har de siste ukene plassert ut nye og store skjermer i både Lillestrøm og Tønsberg, og vi jobber videre med digitaliseringsprosjekter i flere norske byer. Denne digitaliseringen gjør oss til en enda viktigere mediekanal for annonsørene. Hvorfor? Jo, først og fremst fordi dette øker vårt digitale nedslagsfelt. Vi treffer flere mennesker hver eneste uke med relevant kommunikasjon fra norske og utenlandske annonsører. I løpet av 2021 vil også annonsører kunne kjøpe dette publikummet programmatisk, gjennom vår SSP – VIOOH Exchange.

Totalt har vi i dag 483 digitale reklameflater på 59 av de mest besøkte kjøpesentrene i landet. Vi har digitalisert de 12 mest trafikkerte togstasjonene i landet, og vi har digitalisert reklameflater langs vei og i gågater i 4 norske byer. Totalt har vi i dag en digital tilstedeværelse i 32 norske kommuner.

KONTAKT


  • Gullhaugveien 7

  • jcd@jcdecaux.no

  • +47 23 00 75 00

[contact-form-7 id="11351" title="mikos Contact" html_name="mikos Contact]