I en jungel av strømmetjenester og underholdning kan det være utfordrende å skille seg ut. Viaplay viser med sin nyeste kampanje hvordan kreativitet og fysiske opplevelser kan stikke seg ut, og skape stor oppmerksomhet.
Det ble trøkk med foodtruck
I samarbeid med både Viaplay og mediebyrået WPP Media utviklet JCDecaux en spesialdesignet foodtruck for serien Smak & Ubehag. Foodtrucken ble plassert på Øvre Torg – rett foran Oslo S – på en av de mest trafikkerte plassene i hovedstaden. Helfoliert og utstyrt med en stor rød ballong på taket, var den lett å legge merke til. Her ble det også delt ut smaksprøver av den spesielle kombinasjonen: Potetvafler med surstrømming og pepperrotkrem. Dette som en forsmak på hva seerne kan forvente seg i serien.

Kjartan Skjelde, Bernt Hulsker og Aurora Gude promoterer den nye serien «Smak & Ubehag».
Ekstra god stemning ble det da hovedpersonene Kjartan Skjelde og Bernt Hulsker kom for å promotere serien selv. Det ble en stjernespekket kveld hvor flere kjente fjes fra Viaplay var til stede. Den vågale smakstesten av surstrømming med Frank Løke ble et av høydepunktene, hvor folk samlet seg rundt og delte bilder i sosiale medier.
Se bildedryss fra eventet her.
- Koselig stemning ved Viaplays foodtruck.
- Potetvafler med surstrømming og pepperrotkrem.
- Mange tilskuere kom for å se Bernt Hulsker og Kjartan Skjelde.
- Flere ville ta bilder med stjernene.
- Grunde Myhrer var en av dem som fikk smake på surstrømming.
- Frank Løke delte også ut smaksprøver.
En god kombinasjon
I tillegg til foodtrucken strakte kampanjen seg bredt utover på både klassiske og digitale reklameflater. På flere av disse ble det i tillegg laget ut-av-format-løsninger, og serien stod godt ut på JCDecaux sine store X-Track-skjermer mellom spor på Oslos største T-banestasjoner.
Dette er en av årets favoritter for min del. Kreativt, god storytelling og ikke minst hvordan trucken ble innholdsbygget med et event og pressekveld, sier Stian Stark, leder for Creative Sales i JCDecaux.
Utendørsreklame gjør det mulig å interagere og snakke direkte med målgruppen i den virkelige verden. Denne muligheten utnyttet Viaplay på en meget god måte.
For å skape ekstra blest rundt vår nye serie ønsket vi å tenke utenfor boksen og gi publikum en fysisk opplevelse. Utendørskanalen ble derfor et naturlig valg, og den kreative utførelsen med live event og foodtruck tok virkelig kampanjen for Smak & Ubehag til nye høyder, sier Kristine Reinli Halvorsen, Commercial Marketing Manager i Viaplay Norge.

Kreativ ut-av-format for serien Smak & Ubehag.
Vil du se flere av våre kreative kampanjer? Se mer her.