Redbull_flipper_innovate_JCDecaux-(1)_2018

Flipper-vending!

For en leken merkevare som Red Bull, var det andre ideer enn ren sampling som fikk «krona til å falle ned» eller «kula til å falle på plass» – bokstavelig talt. Red Bull kjører nemlig denne uken en veldig spennende flipperspillkampanje på Oslo Sentralstasjon.

Red Bull ønsket å trigge den lekne nostalgien fra 80- og 90-tallet. Boksenes design kom på 80-tallet, men ble spart på til Red Bull lanserte Organics by Red Bull, som er en økologisk leskedrikk-serie. Organics by Red Bull ble lansert 1. mai 2018 og produktlinjen består av fire nye smaker Simply ColaTonic Water, Ginger Ale og Bitter Lemon.

Hele serien er 100% økologisk, inneholder 100% naturlige ingredienser og er også 100% ikke energidrikke. For å trigge nostalgien og lekenheten til merkevaren ble det klassiske flipperspillet lansert som hovedelementet i kampanjen, en idé som Red Bull kom opp med selv.

Full makeover
JCDecaux kjøpte inn spillet og har redesignet og bygget det fullstendig om.

-Dette har vært en lang og krevende prosess, men samtidig veldig spennende. Fokuset på detaljer har vært enormt og vi er superfornøyde med resultatet. Jeg må benytte anledningen til å takke alle involverte, sier Innovate-ansvarlig Stian Stark Husby, i JCDecuax. Flipperspillet står nå på Oslo S. Det er gratis og har blitt en umiddelbar suksess. Allerede første dagen var det lang kø for å prøve det ut.

– Dette er virkelig en aktivitet som engasjerer målgruppen. Treffer man på to spesielle steder vendes en kald boks ut slik at man kan prøve en av de nye smakene. De fleste er kjempefornøyde med å slippe til på spillet, og en kald boks er en hyggelig overraskelse, sier Kim Pham, Jr. Brand Manager hos Red Bull.

 

Redbull_flipper_innovate_JCDecaux-(6)_2018 Redbull_flipper_innovate_JCDecaux-(1)_2018 Redbull_flipper_innovate_JCDecaux-(2)_2018 Redbull_flipper_innovate_JCDecaux-(3)_2018 Redbull_flipper_innovate_JCDecaux-(4)_2018 Redbull_flipper_innovate_JCDecaux-(5)_2018