Johannessen_Slinde

JCDecaux introduserer programmatiske kjøp

I juni lanserte hovedkontoret i JCDecaux, verdens største utendørsreklameselskap, en stor nyhet. Kort oppsummert: Det blir nå også mulig å kjøpe utendørsreklame programmatisk.

Programmatiske mediekjøp, spesielt online, har preget mye av nyhetsbildet i Medie-Norge de siste årene, og markedet har etterspurt denne muligheten også hos oss. Det er derfor veldig spennende å slippe nyheten om at: Nå skjer det!
Først ute er UK og USA, men Norge er, sammen med bl.a. Tyskland, Italia, Spania, Nederland, Belgia, Hong Kong, Singapore og Australia, i gruppen av land som følger rett etter.

Dette er store nyheter og en potensiell game changer. Utendørskanalen har, som alle vet, vokst mye de siste årene. Bakgrunnen for avgjørelsen om nå å tilby vårt varelager programmatisk, er naturlig nok motivert av et ønske om ytterligere vekst. Vi vil øke fleksibiliteten i kanalen vår betraktelig og vi vil få mulighet til å sloss om enda større andeler av reklamebudsjettene til norske annonsører. Vi vil med dette også få mulighet til å «stikke hendene ned i den virkelig store honningkrukka» – nemlig internettandelen, en krukke som FB og Google forsyner seg så grovt av i dag.

En stor organisasjon er allerede på plass i London for å drive denne utviklingen. Vi i Norge er i tett dialog med disse og gleder oss til å bringe denne muligheten til det norske mediemarkedet. Ønsker du i mellomtiden å lese mer om dette kan du gjøre det her www.viooh.com