Feature Image showcase Tine Iste

Sommerlig take over

Sunniva Smådrikke innrømmer at de ikke har like store budsjetter som konkurrentene. Derfor satser de heller tung på en arena i sommer, nemlig Aker Brygge.

Aker Brygge er et av Norges mest trafikkerte knutepunkter, og spesielt i sommermånedene. Her treffer man en meget ung og urban målgruppe. Dette var god match for Sunniva Smådrikke. De bestemte seg for å dominere med en seks meter høy flaske, digitale reklamebærere og ikke minst to helfolierte leskur som hadde tropisk look. Her hadde det ene leskuret to flamingoer på taket, omkranset i tropiske blader.

Stjålet fugl – en negativ fordel
Underveis i kampanjen ble den ene flamingoen stjålet. I påvente av at en ny flamingo ble laget brukte kunden dette til sin fordel. På Facebook spurte om noen hadde sett den. Med over 400 kommentarer, var forslagene både morsomme og kreative.
Facebookpost-En stjålen flamingo var godt innhold for sosiale kanaler, og med bildedokumentasjon tatt av våre fotografer fikk vi brukt hendelsen til å skape fantastisk godt innhold på Facebook, sier Utendørsrådgiver Karoline Wahl-Westreng i MediaCom. Posten spilte på at en av fuglene hadde fløyet sin vei, og oppfordret publikum til å komme med forslag til hvordan vi skulle få fuglen tilbake. Tilbakemeldingene var overveldende! Posten resulterte i at 776 løsninger på hvordan vi skulle få fuglen tilbake ble publisert, og den nådde 272.041 personer, avslutter hun.

Kampanjen hadde Digital Aker Brygge– i tillegg til en POS Pluss Storby-serie.