CBL XXL Bogstadveien manipulering kveld 2 Coca-Cola

Tre nye digitalarenaer

Utendørsmarkedet opplever en sterk vekst og det har vært store utbygginger de siste årene. Nå lanserer JCDecaux tre nye digitale arenaer på henholdsvis Aker Brygge, Bogstadveien og på Oslo Lufthavn Gardermoen stasjon.

2016 ble et veldig godt utendørsår i Norge, og vi ble en av vekstvinnerne på det norske mediemarkedet i 2016. Utendørs ha fått en kanonstart på året, og tall fra mediebyråforeningen viser en vekst på hele 36% i årets første kvartal.

Vi jobber også uavbrutt med å holde følge med utviklingen og her er det liten tvil om at den digitale delen av vår virksomheten blir stadig viktigere. Vi bygget derfor masse digitalt på kjøpesenteravtalene våre i 2016, og nå er tiden moden for å sette opp digitale installasjoner i bybildet.

Først ut er to av de mest attraktive handleområdene i hovedstaden, nærmere bestemt Aker Brygge og Bogstadveien.

Artikkelen fortsetter under videoen.

På Aker Brygge, som hvert år besøkes av omlag 12 mill. mennesker, vil vi allerede i mai bygge digitale installasjoner. Dette gir annonsørene større Impact og mer fleksibilitet i kommunikasjonen mot en kjøpesterk målgruppe. Les mer om arenaen her.

Litt senere denne våren vil vi også sette opp en skjerm på hele 21 m– i Bogstadveien. Skjermen blir nesten syv meter høy kommer i full HD-kvalitet, 9:16-format og støtter SmartContent. Hver dag vil omlag 11 000 kjøretøyer og over 20 000 fotgjengere passere det som vil bli en av våre virkelige prestisjeinstallasjoner i en av hovedstadens travleste handlegater. Både norske og internasjonale aktører bruker en stadig større andel av sitt reklamebudsjett til å bygge sine merkevarer. Denne lokasjonen er ideell for denne typen kampanjer, og vil gi merkevarer en eksklusiv tilstedeværelse mot en kjøpesterk målgruppe.

Rett over sommeren vil vi i tillegg bygge digitalt på den nye togstasjonen på Gardermoen – Oslo Lufthavn Gardermoen stasjon. Strategisk plassert og godt synlige for de i overkant av 9 mill. reisende som benytter tog til og/eller fra OSL. Skjermene tilbys også i kombinasjon med 2 stk. 26 m bannere ved rulletrappen som gir svært god Impact mot en veldig stor andel av de reisende på landets hovedflyplass. Les mer om målgruppen på Flytoget og denne arenaen her.

Oppsummert kan vi si at Utendørs opplever sterk vekst, og at vi tilpasser oss den økte etterspørselen ved å bygge noen skikkelige digitale godbiter.