Coca-Cola vending Oslo City (02) JCDecaux

Terningkast 6 fra Coca-Cola Zero!

Coca-Cola Zero ble lansert med ny oppskrift som skal være mer lik originalen Coca-Cola regular. Med #smaklikheten var det tydelig en stolt aktør som ville vise frem sitt nye produkt og Coca-Cola vil overraske kundene sine med en positiv opplevelse der de minst venter det. Hva er vel bedre å få en kald Coca-Cola Zero ut av reklamebæreren på bussholdeplassen?

Skreddersydd system
JCDecaux har utviklet et vendingsystem som er tilpasset ulike produkter og leskuret på bussholdeplasser. Her er det tydelige begrensninger i fysiske mål inne i reklamebæreren. Når vi denne gangen skulle få så mange Coca-Cola-bokser inn i leskuret hadde vi ikke mer enn 3mm slingringsmonn å gå på. Men! Det gikk og vi fikk plass til langt flere bokser enn først antatt.

Viktig å få frem budskapet
Brand Manager i Coca-Cola Norway Line Sjøthun er sikker i sin sak når hun sier at de når frem med budskapet sitt. –Spesielt denne løsningen her er en kreativ måte å få frem budskapet på. Våre undersøkelser viser at kun 5 av 10 nordmenn vet at Coca-Cola Zero er uten sukker, sier Sjøthun. Derfor har vi valgt denne kreative løsningen med et enkelt budskap «Er denne uten sukker?» med svaralternativene «Ja» og «Nei», og så håper vi at svaret er så enkelt at det er «Ja». Og den herlige overraskelsen til de som svarer riktig er at det kommer en kald Coca-Cola Zero ut av automaten når de har trykket, avslutter Sjøthun.

Les også: Vending av Dent Oi.

Over 41 timer involvering
Involveringen fra publikum er enorm – og da er vi faktisk beskjedne. Over 41 timer kontinuerlig involvering fra publikum med en merkevare er det ikke mange kanaler som kan påberope seg. Det er faktisk enormt lenge når du tenker over det og fantastisk positivt for kunden, sier kundeansvarlig i JCDecaux Caroline Mathisen. Når vi i tillegg legger til alle smilene og den spontane gleden fra publikum, vet vi at dette var en suksess med utropstegn, avslutter Mathisen.

Fornøyd med samarbeidet
Det har vært helt topp å samarbeide med en så profesjonell aktør. Dette vil jeg rett og slett gi terningkast seks, sier produktsjef Line Sjøthun i The Coca-Cola Company Norway. Vi har gjort mye med JCDecaux tidligere og har vært fornøyd med kvaliteten de har levert, noe som gjorde at vi var trygge på at gjennomføringen av denne kampanjen var i trygge hender, avslutter Sjøthun med et fornøyd smil.

Kampanjen var en del av POS Pluss Storby, Digital Shopping, Digital XXL, Oslo Roadside og City Backlite.