TUI Innovate (5) 01 2017 JCDecaux

Spinn lykkehjulet med TUI

TUI ønsket fortelle om sine fantastiske reisemål. Selv om utendørs er en massekommunikasjonskanal, laget vi en skreddersydd løsning til de som ventet på bussen. Hvordan? Ved bruk av touchskjerm.

Det ble laget et skreddersydd program til touchskjermer som ble plassert i busskur i Oslo og Stavanger. TUI har en bred målgruppe og ønsket å spisse kommunikasjonen sin. Det er forskjell på målgruppene som reiser med barn og uten barn og det er forskjell på de som vil ha en aktiv ferie mot de som ønsker å slappe av på stranden. Med dette som utgangspunkt ville vi likevel inspirerer og spisse kommunikasjonen. På toppen av det hele lagde vi et lykkehjul hvor en heldig vinner stakk av med et reisegavekort på 10 000,-.

Kom inn i varmen
Leskurene var også installert med varmelamper i taket og en lyddusj spilte lyden av bølgeskvulp og tropiske fugler. Dette var med på å bygge opp under de varme og deilige reisemålene TUI kan friste med.

Spesielt varmen fungerte veldig bra ettersom den kalde vinterlufta i landet vårt var sterkt til stedet under hele kampanjeperioden. Ikke bare ventet folk i leskuret på bussen, men de fikk varmet seg og drømt seg bort til eksotiske reisemål.

Vant 10 000,-
En del av opplevelsen på touchskjermen var et lykkehjul. Det ble delt ut flere gavekort på 500,-, men den store premien var det en heldig vinner i sentrum av Oslo som stakk av med. Se reaksjonen på 10 000,-vinneren i videoen under.

TUI Innovate (1) 01 2017 JCDecaux TUI Innovate (3) 01 2017 JCDecaux TUI Innovate (4) 01 2017 JCDecaux TUI Innovate (6) 01 2017 JCDecaux