Prior + Løplabbet Oslo City (02) 01 2016 JCDecaux

Kjøp og løp!

Prior ønsket seg en kampanje med tematikken «sunn start» hvor de kunne samarbeide med en ekstern aktør i en form for «kjøp- og vinn»-kampanje. Det fikk de tak i, og den kreative kombinasjonskampanjen med Löplabbet ble meget tydelig i bybildet i både Oslo og Stavanger.

I tillegg til en riksdekkende utendørskampanje hadde Prior og Löplabbet hele åtte showcase i Stavanger og Oslo. Reklamekassene ble renset, glasset foliert og med håndlagde utstillingsmontre ble miksen av produkter stilt ut på elegant vis. Lokasjonene var nøye utvalgt med tanke på trafikk, ventetid og målgruppe.

Nøye planlagt for utendørs
-Det var viktig for oss å finne en naturlig og relevant kobling til Prior og «sunn start»-tematikken. I januar er det mange som vil begynne et nytt og bedre liv, og da er det ofte matvaner og trening som blir prioritert, forteller Cecilie Thue, prosjektleder i Try reklamebyrå. Derfor foreslo vi Löplabbet, eksperter på løpesko, som samarbeidspartner. Videre valgte vi å gi kampanjen et navn basert på et kjent reklamebegrep – men med en tvist. Kjøp og løp, i stedet for løp og kjøp.  Denne setningen gir en naturlig måte å koble Priors produkter opp mot løpesko, også visuelt. Dette er det vi har tatt spesielt tak i i utendørskampanjen. I kampanjelogoen har vi bevisst tatt inn farger og en font som assosierer til trening. Det gir oss muligheten til å eksponere Prior-produktene på samme måte som vi eksponerer løpeskoene i showcaset. Som om de er på utstilling, avslutter Thue, som er godt fornøyd med samarbeidet.

Tett dialog
-Dette er en kampanje med mange involverte og vi har lykkes med å ha en god dialog fra start til slutt, sier kundeansvarlig Karoline Lien i JCDecaux. Vi fikk tidlig over de første skissene som vi, med vår ekspertise på kanalen, ga tilbakemeldinger og innspill på, og som forhåpentligvis løftet sluttresultatet. Dette er en kreativ kampanjeforsterkning vi er meget stolte av, avslutter Lien med et fornøyd smil.

Godt fornøyd med sluttresultatet
-Jeg syntes at det var moro å se disse live i bybildet – de sto veldig godt ut! Dette var veldig bra utformet, med hyller og belysning, sier Markedssjef i Nortura, Nina Rishovd Stavenæs. -Det fungerte fint med en miks av produkter og sko. Det var jo litt spennende å teste ut dette – vi har jo ikke stilt ut produktene våre på denne måten før – så det var gøy å se at det fungerte og hadde god synlighet. Kort oppsummert – så er vi veldig godt fornøyde med sluttresultatet avslutter hun.

Prior + Løplabbet Byporten (01) 01 2016 JCDecaux Prior + Løplabbet Jernbanetorget (01) 01 2017 JCDecaux Prior + Løplabbet Oslo City (01) 01 2016 JCDecaux Prior + Løplabbet Sagene (01) 01 2017 JCDecaux Prior + Løplabbet Stortorvet (01) 01 2016 JCDecaux