Forside Karin

Live painting på City Backlite

I samarbeid med Futatsu Industries har Mercedes-Benz kommet med en lansering utenom det vanlige for bilbransjen – live painting!

I forbindelse med lanseringen av Mercedes-Benz CLA i august har Futatsu Industries tatt med Mercedes-Benz til nye høyder. I tett samarbeid med Futatsu, Mercedes og Starcom er vi stolte av å få til et kreativt stunt på noen av våre største flater i Oslo; City Backlite. På tre forskjellige lokasjoner i Oslo sentrum sto tre illustratører og forvandlet hver sin plakat til et vakkert kunstverk. De hadde fått i oppdrag å tolke bilen med sine kunstneriske ferdigheter. Den eneste føringen de fikk var hvert sitt stikkord; fart, komfort og motstand.

Tidlig tirsdag morgen i august rigget vi opp lerreter på tre av våre store og mest eksklusive reklameflater i sentrum av Oslo. Dette er noen av våre største reklameflater som egner seg godt for å skape oppmerksomhet og for å bygge merkevare og profil.

Illustratører i fri dressur
Ved hjelp av anerkjente illustratører, som tør å utfolde seg med sitt kreative uttrykk, kickstartet de hele kampanjen for den nye bilen. Hver illustratør fikk tildelt hver sin lokasjon der de skulle skape sin tolking av de fine linjene den nye CLA-bilen har på lerretet; Peter-John de Villiers hadde sin plassering i Brugata med sin tolkning av «Fine linjer som øker farten», Frode Skaren (Uglylogo) utgjorde sitt fargerike kunstverk i Trondheimsveien med sin tolkning av «Fine linjer som gir mindre motstand» og Karine Faou lot penselen danse over lerretet i Grønlandsleiret med sin tolkning av «Fine linjer som øker komforten». Her stod illustratørene på lift og malte i fire dager.

Stilles ut på Oslo Runway
Karine Faou sitt maleri ble utstilt under Oslo Runway, der hun også gjorde et live stunt på selve bilen. Prosjektet har naturlig nok fått massiv oppmerksomhet og har vært en av hovedattraksjoner på årets utstilling.

-Dette er et godt eksempel på hvordan vi liker å jobbe med kundene våre, sier kundeansvarlig i JCDecaux, Marie Larsen. Vi kom tidlig i dialog og planla dette nøye mtp lokasjoner og tilrettelegging for filming og selve malingen. En krevende prosess som har krevd mye involvering fra alle parter. Men resultatet er fantastisk og jeg er stolt av å ha vært med på det, avslutter Larsen.

 

 

Mercedez Innovate (3) 08 2016 JCDecauxPJ_utvalg_Brugata_CLA__05

Mercedez Innovate (5) 08 2016 JCDecauxMercedez Innovate (6) 08 2016 JCDecauxMercedez Innovate (7) 08 2016 JCDecaux

Mercedez Innovate (55) 08 2016 JCDecaux

Mercedez Innovate (9) 08 2016 JCDecaux