Tarzan vegg Jernbanetorget (01) 07 2016 JCDecaux

Tarzan tar tog og en tur på Aker Brygge i sommer

Det er i hovedsak to faktorer som påvirker besøkstallene på norske kinoer i sommer-månedene: Været og kinotilbudet. Sommeren 2015 gikk kinobesøket i Norge opp hele 22,5%, sammenlignet med 2014. Været var sånn passe og storfilmen Jurassic World hadde premiere i midten av Juni.

Værmessig er det lite så langt i Juli som tilsier at kinotallene skal gå ned i år sammenlignet med i fjor, og i år er det SF Norge som slår på stortromma og lanserer en skikkelig kinogodbit midt i fellesferien – The Legend of Tarzan.

I forbindelse med premieren har SF Norge valgt å legge ekstra trykk på lanseringskampanjen på de to travleste Oslo-arenaene i sommermånedene, nemlig Oslo Sentralstasjon og Aker Brygge.

– Nordmenn er flinke til å bruke tog om sommeren og butikkene, serveringsstedene og kulturinstitusjonene på og rundt Aker Brygge trekker til seg enormt mye folk. Dette gjør arenaene spesielt interessante for oss når vi skal fortelle folk at The Legend of Tarzan har premiere 13. juli, sier markedsdirektør i SF Norge, Janne Holmboe.

For å gjøre kommunikasjonen mot både fastboende og besøkende enda mer kraftfull, har SF valgt å «gå litt ut av boksen.»

– To kreative installasjoner, én på Oslo S og én på Aker Brygge, vil garantert føre til økt oppmerksomhet rundt premieren på en av årets storfilmer. Nå får vi bare håpe været holder seg, avslutter Holmboe – smilende.

The Legend of Tarzan – premiere 13. Juli

 

Tarzan Leskur Aker Brygge (01) 07 2016 JCDecaux Tarzan Leskur Aker Brygge (03) 07 2016 JCDecauxTarzan Leskur Aker Brygge (02) 07 2016 JCDecaux Tarzan vegg Jernbanetorget (01) 07 2016 JCDecaux Tarzan vegg Jernbanetorget (02) 07 2016 JCDecaux