X men Innovate Aker Brygge (03) 05 2016 JCDecaux

X-Men og JCDecaux på Aker Brygge

I forbindelse med lanseringen av den nye X-Men filmen, X-Men Apocalypse, har 20th Century Fox laget fantastiske Innovate installasjoner på Aker Brygge og Oslo Sentralstasjon.

 

Dette ser rett og slett veldig bra ut og vi er svært fornøyd med resultatet. Annonsemulighetene på Oslo S kjenner norske annonsører godt fra tidligere, men også Aker Brygge seiler nå opp som den perfekte lokasjonen for slike kreative stunt. Det er de siste årene investert enorme summer i bygninger og området generelt, og resultatet er ikke mindre enn imponerende. Hver uke besøker i snitt 250 000 mennesker det som best må betegnes som en egen bydel i Oslo, og på denne tiden av året er det et yrende liv på Aker Brygge.

 

Dette er den 9-ende filmen i rekken, i det som er et av de mest innbringende film-franchisene i historien. Vi er alltid ute etter nye og spennende ideer når vi skal gi storsatsingene våre markedsstøtte, og vi har veldig god erfaring med å gjøre dette sammen med JCDecaux. Vi ønsker at folk skal legge merke til installasjonen. Kanskje til og med stoppe opp og gjerne dele i sosiale medier. Vi har gjort flere slike kampanjer sammen med JCDecaux tidligere. Den de fleste kanskje husker best, er installasjonen vi satt opp i forbindelse med lanseringen av A Good Day to Die Hard i 2013. Den kampanjen tok helt av og spredte seg viralt i rekordfart, sier markedsdirektør i 20 Century Fox Norge, Eva Moe.

 

X-Men Apocalypse har premiere på norske kinoer 20. mai

X men Innovate Aker Brygge (03) 05 2016 JCDecaux

X men Innovate Aker Brygge 05 2016 JCDecaux 2000

X men Innovate Oslo S (03) 05 2016 JCDecaux

X men Innovate Oslo S (02) 05 2016 JCDecaux 2000