imac-kalkulator

JCDecaux treffer både store og små annonsører med ny digitalkalkulator

Avtaler om digital utbygging av kjøpesentrene til CityCon (34 senter) og Obos (4 utvalgte senter) i tillegg den allerede inngåtte avtalen med Steen & Strøm, samt løpende avtaler med flere mindre kjøpesentergrupperinger, har ført til at JCDecaux det siste året har økt sin digitale distribusjon med hele 225%. Fra før har JCDecaux digitale skjermer på de største og mest besøkte togstasjonene i landet og på 16 togsett hos Flytoget. Totalt genererer JCDecaux i dag ca. 3,4 millioner kontakter mot nordmenn hver uke med sine digitale skjermer.

Digital utendørsreklame har lenge vært den raskest voksende mediekanalen i modne markeder som Storbritannia og USA. Vi i JCDecaux Norge så også tidlig denne trenden og har operert digitale skjermer på flere av våre arenaer i mange år allerede. Vi har lenge vært gode i Oslo-området, men utbyggingen på CityCon og Obos fører til at vi nå for alvor kan smykke oss med nasjonal digital distribusjon – dette er vi selvfølgelig veldig stolte av, sier markedsdirektør i JCDecaux Norge, Jo-Øystein Slinde.

Det er viktig for oss i JCDecaux å være tydelige, fleksible og tilgjengelige. Vi er tydelige og gode i de byene vi opererer reklameavtaler. Videre forsøker vi alltid å lytte til tilbakemeldingene fra våre annonsører. De etterspør i økende grad tilgjengelighet og fleksibilitet, og for å møte dette lanserte vi i høst en digitalkalkulator som gir kunder og byråer full tilgang til vårt digitale varelager. Annonsører har ulike kommunikasjonsbehov og nedslagsfelt. Noen har romslige budsjetter, andre mer begrensede midler til rådighet. Med den digitale kalkulatoren kan de bygge kampanjer selv. De kan skreddersy sine aktiviteter, og det er utrolig gøy å se at dette på kort tid har blitt så godt mottatt, fortsetter Slinde.

Kalkulatoren ble lansert i begynnelsen av desember, og både kunder og mediebyråer har vært raske med å ta kalkulatoren i bruk.

Dette er veldig spennende og vi klapper alltid når kanalene jobber for å tilgjengeliggjøre sitt varelager, sier avdelingsleder for Print og Utendørs i MediaCom, Linda Stene. Våre utendørskunder er både store og små, med ulike behov og vi er alltid ute etter å gjøre så presise kjøp som mulig. Noen trenger å nå ut bredt og nasjonalt, mens andre trenger å spisse spredning og kommunikasjon mot bestemte dager og i bestemte deler av landet. Den digitale kalkulatoren gjør det lettere å planlegge mer presist, avslutter Stene.

Link til digital kalkulator

For spørsmål om den digitale kalkulatoren, kontakt vår salgsavdeling.