Grevling i taket XXL Oslo S (03) 09 2015 JCDecaux

Grevling i taket på Oslo S

Over storskjermen inne på Oslo S hang det i forrige uke en grevling i taket i forbindelse med den nye norske kinofilmen Knutsen & Ludvigsen. En kreativ kampanjeforsterkning til en storslått lansering.

JCDecaux leverer det lille ekstra.

Kampanjen hadde mange av de samme kvalitetene som filmen: Fargerik, morsom og med en lovnad om noe ekstra. Derfor var det gøy å kunne gi publikum gratis ballonger på leskurene og på den måten få ekstra oppmerksomhet i bybildet, sier Cecilie Aas i Norsk Filmdistribusjon.

Det å kunne få en grevling i taket på Oslo S passet perfekt som en kampanjeforsterkning. Det var det lille ekstra eller “prikken over F’en” (som Ludvigsen sier i filmen) at den kunne bli en realitet, sier Aas.

Kampanjen er en Storby Total Impact med forsterkning i Oslo, Stavanger, Trondheim og Bergen.

Det er en leken idé, men det ligger en tydelig strategi i bunnen. Det å forsterke en meget god utendørskampanje med tydelige, relevante og kreative elementer er noe vi ofte anbefaler til annonsører, sier kundeansvarlig Janicke Hovland. God dekning, riktig frekvens og litt kreativt sukker på toppen er en veldig god kombinasjon, avslutter Hovland.

Filmen hadde premiere 25. september over hele landet.

Oslo S storskjerm

Knutsen og Ludvigsen ballonger (04) 09 2015 JCDecaux Knutsen og Ludvigsen ballonger (03) 09 2015 JCDecaux Knutsen og Ludvigsen ballonger (02) 09 2015 JCDecaux