VG 70år Jernbanetorget (05) 6 2015

VG fyller 70 år

VG fyller 70 år og det markeres med en utstilling av historiske forsider på sentrale plasser i de største byene her i landet.

Det å velge ut 30 forsider har vært en vanskelig og omfattende prosess, men når jeg ser dette live, er jeg veldig fornøyd med utvelgelsen, sier markedssjef i VG, Camilla Grund. Og når jeg ser engasjementet til publikum, viser det hvilken styrke utendørs har og hvor stor interessen til VG er, avslutter hun.

Store plakater i store byer
Utstillingen har blitt plassert ut i Norges største byer: Oslo (Jernbanetorget og Aker Brygge), Trondheim (Fosenkaia), Bergen (Tårnplassen) og Stavanger (Byparken). Forsidene ble trykket på sorte aluminiumsplater som gir en meget høy trykkvalitet.

Denne kampanjen beviser at man kan oppnå høy oppmerksomhet og stort engasjement blant publikum uten å overkomplisere ideen med for mye tekniske effekter, sier Marketing Director i JCDecaux, Jo-Øystein Slinde. Jeg vil berømme VG for at de har vært tro til konseptet sitt og stolt på at grunnideen er sterk nok til å gjøre jobben, noe vi beviselig ser når så mange stopper og leser hver eneste plakat, avslutter han.

I tillegg til denne utstillingen hadde VG en Storby Total-serie.

 

VG 70år Jernbanetorget (02) 6 2015VG 70år Jernbanetorget (04) 6 2015VG 70år Rådhuset (05) 6 2015

VG 70år Rådhuset (02) 6 2015

VG-70-år-(01)-06-2015-JCDecaux